برخی از کاربران اندروید آیفون‌های قدیمی را به مدل‌های جدید ترجیح می‌دهند

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
صفحه نمایش آیفون ۱۲ اپل
کاربران مهاجر از سیستم‌عامل اندروید به iOS معمولاR جدیدترین و گرانترین مدل آیفون را انتخاب نمی‌کنند.
تبلیغات

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند روز‌به‌روز در‌حال افزایش است. در این بازار، گوشی‌ اپل، گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی اوپو و بسیاری دیگر برای فروش بیشتر از رقبای خود و تبدیل‌شدن به رهبر بازار، رقابت شدیدی دارند.

رقابت در بازار موبایل صرفاً به برندهای تولیدکننده‌ی گوشی محدود نمی‌شود و اپل و گوگل رقابتی دیرینه بر سر جایگاه بهترین سیستم‌عامل موبایل دارند. یک مطالعه نشان می‌دهد کاربران اندروید هنگام مهاجرت به iOS، آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر را به مدل‌های جدید ترجیح می‌دهند.

مدل‌های آیفون خریداری شده توسط کاربران اندروید و ‌ios در سال ۲۰۲۳

مهاجرت از اندروید به iOS یا برعکس روندی نسبتاً طاقت‌فرسا دارد و عادت‌کردن به پلتفرم جدید ساده نیست. مؤسسه‌ی تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners LLC این عادات را بررسی کرده است.

در پنج سال اخیر، درصد مهاجران از اندروید به iOS بین ۱۰ تا ۱۵ درصد متغیر بوده است. نرخ مهاجرت کاربران اندروید به iOS بر اساس سال‌های مختلف به این شرح است:

  • سال ۲۰۱۹ -۱۳ درصد
  • سال ۲۰۲۰ – ۱۱ درصد
  • سال ۲۰۲۱ - ۱۱ درصد
  • سال ۲۰۲۲ - ۱۵ درصد
  • سال ۲۰۲۳ -۱۳ درصد

موضوع جالب، مدل‌‌های ترجیحی گوشی اپل است که کاربران هنگام مهاجرت از اندروید انتخاب می‌کنند.

اپل هر ساله آیفون‌های جدید را با پردازنده‌های قدرتمندتر عرضه می‌کند. بااین‌حال، ارتقا به پردازنده‌های قدرتمندتر در چند سال اخیر برای همه چندان ضروری نبوده است. این باعث می‌شود آیفون‌های قدیمی‌تر به گزینه‌ای جذاب تبدیل شوند.

در سال ۲۰۲۳، ۲۹ درصد مهاجران به iOS، گوشی‌های آیفون SE، آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ یا آیفون ۱۳ مینی را انتخاب کردند؛ در حالی که تنها ۲۱ درصد از کاربران فعلی آیفون، سراغ خریداری این مدل‌ها رفتند.

در سال ۲۰۲۳ اکثر افرادی که از اندروید به آیفون مهاجرت کردند (۵۱ درصد) همچنان سری آیفون ۱۴ را انتخاب کردند و ۲۱ درصد باقی‌مانده سراغ آیفون ۱۵ رفتند. این نشان می‌دهد با اینکه قیمت گوشی آیفون عامل مهمی برای مهاجران اندروید است، بسیاری از آن‌ها دستگاهی با قیمت منطقی‌تر یعنی یعنی آیفون ۱۴ را انتخاب می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات