اپل در بازار اروپا سامسونگ را پایین کشید؛ اتفاق بی‌سابقه در دو سال اخیر

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لبخند تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل با عینک آفتابی
اپل برای اولین‌بار در دو سال اخیر، از سامسونگ در بازار موبایل اروپا پیشی گرفت.
تبلیغات

حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ در اروپا در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافت؛ در‌نتیجه حجم عرضه‌ی گوشی اپل برای اولین‌بار در دو سال اخیر از سامسونگ در اروپا پیشی گرفت.

طبق تحقیقات شرکت Canalys، ابعاد بازار موبایل اروپا در فصل پایانی ۲۰۲۳ درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است. در‌این‌بین، سامسونگ بیشترین کاهش حجم عرضه را تجربه کرد و در سه‌ماهه‌‌ی آخر سالِ قبل، ۱۰٫۸ میلیون گوشی در‌دسترس قرار داد.

نمودار حجم عرضه‌ در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا از سال ۲۰۱۹ تا آخر سال ۲۰۲۳

اپل پس از هفت فصل، با ۱ درصد افزایش آمار عرضه‌ی سالانه سرانجام سامسونگ را پشت‌سر گذاشت و در فصل آخر ۲۰۲۳ با عرضه‌ی ۱۲٫۴ میلیون واحد گوشی در جایگاه اول بازار موبایل اروپا قرار گرفت.

سامسونگ در کل سال پیشتاز بود؛ اما تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۵ در سه‌ماهه‌ی تعطیلات، غول کره‌ای را به جایگاه دوم فرستاد.

با‌ وجود شرایط نه‌چندان مناسب اقتصادی و گران‌بودن قیمت گوشی‌ های پریمیوم، این محصولات در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ رکورد سهم خود در بازار را شکستند. تقریباً ۴۰ درصد از حجم عرضه‌، گوشی‌‌های با قیمت ۸۰۰ دلار یا گران‌تر بودند. تقاضا برای گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و گوشی سامسونگ سری گلکسی S و گوشی گوگل در بازار بسیار زیاد بود.

گمان می‌رود افزایش عرضه‌‌ی اپل به‌دلیل خلاقیت در بازاریابی و تبلیغات جدید باشد. Canalys می‌گوید اپل این نوع تبلیغات را ادامه می‌دهد. این مؤسسه معتقد است بازار گوشی‌های هوشمند اروپا دوباره روند روبه‌رشد خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات