گوشی‌ساز سرشناس چینی تأیید کرد: از بازار موبایل خارج می‌شویم

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل مشکی گوشی میزو ۲۱ / Meizu 21 با رینگ لایت
یک شرکت سرشناس چینی در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت از بازار موبایل خارج شود.
تبلیغات

شرکت میزو (Meizu) که در بازار چین به پایین‌ نگه‌ داشتن قیمت گوشی های خود مشهور است، اکنون تصمیم دارد تلاش‌های خود را روی توسعه و ایجاد دستگاه‌هایی متمرکز کند که مجهز به هوش مصنوعی هستند؛ بدین‌ترتیب میزو می‌خواهد تولید گوشی‌های هوشمند را به پایان برساند.

به نظر می‌رسد تغییر استراتژی میزو از مدتی پیش در حال انجام بوده است. شن زیو، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر‌عامل گروه میزو، خاطرنشان کرد که در سال ۲۰۲۳ میزو توانست با موفقیت از یک شرکت تلفن همراه به یک گروه زیست‌محیطی تبدیل شود.

رییس هیئت‌مدیره‌ی میزو تغییرات در بازار گوشی‌های هوشمند را تأیید کرد. او گفت که مصرف‌کنندگان اکنون زمان بیشتری را برای ارتقای گوشی خود (به‌طور متوسط ۵۱ ماه) در نظر می‌گیرند؛ زیرا گوشی برندهای مختلف عملکرد قابل‌ توجهی را در زمینه‌هایی مانند روان بودن، عکاسی و امکانات ارائه می‌دهند.

به نظر زیو، نوآوری گوشی‌های هوشمند این روزها به‌طور فزاینده‌ای شبیه به مسابقه‌ی تسلیحاتی است؛ مانند افزایش فضای ذخیره‌سازی، بزرگ‌تر شدن حسگرهای دوربین و افزایش سرعت شارژ شدن گوشی. همچنین این برند‌ها از راهبرد‌هایی مانند تمسخر کردن شرکت رقیب و آشکار کردن کاستی‌های یکدیگر برای به‌دست آوردن شهرت استفاده می‌کنند.

در نتیجه، شرکت میزو تصمیم گرفته است از تجارت گوشی‌های هوشمند خود کناره‌گیری کند. این تصمیم شامل لغو توسعه‌ی مدل‌های آینده گوشی میزو مانند میزو ۲۱، میزو ۲۲ و میزو ۲۳ نیز می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره‌ی میزو می‌گوید تصمیم خروج از یک کسب‌و‌کار با تاریخ میزو پیوند خورده است. در گذشته، این شرکت خط تولید موفق MP3 پلیر خود را با وجود فروش قوی رها کرد تا بازار روبه‌رشد گوشی‌های هوشمند را در آغوش بگیرد. به‌طور مشابه، توسعه‌ی عینک هوشمند MYVU، تمایل میزو برای سرمایه‌گذاری در فناوری آینده را نشان می‌دهد.

پس از دو سال آماده‌سازی، از جمله تیم‌سازی، تخصیص منابع و برنامه‌ریزی محصول، شن زیو می‌گوید: «میزو آماده‌ی پذیرش کامل حوزه‌ی هوش مصنوعی است.»

برنامه‌های میزو شامل راه‌اندازی یک سیستم‌عامل جدید تلفن همراه متناسب با عصر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ و رونمایی از اولین محصول سخت‌افزاری هوش مصنوعی در اواخر سال جاری است.

میزو به کاربران اطمینان می‌دهد که با وجود تغییر استراتژیک، پشتیبانی از محصولات و خدمات موجود میزو، از جمله دسترسی راحت به فروشگاه‌های آفلاین در سراسر چین، تحت‌‌تأثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات