تولید گوشی‌ تاشو در سه شرکت تعلیق شد؛ تغییر بزرگ در انتظار بازار موبایل؟

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
چند گوشی اوپو فایند N۲ فلیپ که در رنگ های مختلف دیده می شوند
طبق گزارش‌ها، سه شرکت پروژه‌ی تلفن‌های تاشو را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
تبلیغات

شایعه‌های جدید از مشکلات بازار گوشی‌ها‌ی تاشو خبر می‌دهند. بنابر پست دیجیتال چت استیشن در ویبو، حداقل سه برند بزرگ پروژه‌های گوشی تاشو‌ خود را متوقف کرده یا به‌تعویق انداخته‌اند.

دیجیتال چت استیشن گزارش داده یکی از پنج شرکت برتر سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، پروژه‌های تاشو خود را کاملاً به‌حالت تعلیق درآورده است. دو شرکت دیگر صرفاً پروژه‌ی تلفن‌های تاشو پوسته‌صدفی خود را تعلیق کرده‌اند. دلایل تعلیق این پروژه‌ها هنوز مشخص نیست و نام برندها نیز اعلام نشده است.

در‌حال‌حاضر، بازار گوشی‌های هوشمند تاشو زیر سلطه‌ی سازندگان اندرویدی است و اپل در آن حضور ندارد. سامسونگ بیشترین سهم بازار را دارد و اکنون مشغول کار روی نسخه‌ها‌ی بعدی گوشی‌ سامسونگ سری گلکسی Z و مدلی ویژه است که سه بار تا می‌شود.

گفته شده است که مدلی از گوشی هواوی با امکان سه بار تاشدن در حال ساخت است. اوپو و ویوو حداقل چند نسخه از دستگاه‌های تاشو خود را به بازار عرضه کرده‌اند. احتمالاً گوشی اوپو و گوشی ویوو تاشو دیگری به‌دلیل کم‌بودن سهم بازار تولید نخواهند شد.

اگر شایعات درست باشد، بازار گوشی وان پلاس نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. وان پلاس به‌شدت به اوپو متکی است و تنها یک گوشی تاشو با برند خود به بازار عرضه کرده.

طبق گزارشی تازه، پروژه‌ی گوشی آیفون تاشو نیز به‌دلیل مشکلات صفحه‌نمایش با مشکلاتی مواجه و اپل فعلاً آن را کنار گذاشته است .

صفحه‌های تاشو منحصربفرد هستند؛ اما قیمت گوشی تاشو بسیار زیاد است و برخی همچنان می‌گویند آن‌ها بسیار آسیب‌پذیر و شکننده هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات