مدیر موتورولا حقوقش را گرو گذاشت: جای شیائومی را در بازار موبایل می‌گیریم

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
آیکون موتورولا روی گوشی اج ۳۰
مدیر لنوو می‌گوید که موتورولا با گوشی‌های بعدی خود، به رقیب جدی بزرگان صنعت موبایل تبدیل می‌شود.
تبلیغات

موتورولا در سال ۲۰۱۴ توسط لنوو از گوگل خریداری شد و از آن زمان تاکنون جایگاه خوبی را در فضای رقابتی گوشی‌های هوشمند به دست آورده است. این شرکت قصد دارد با سرمایه‌گذاری برای محصولات آینده‌‌، جایگاه خود را ارتقا دهد. یکی از مدیران لنوو ادعا می‌کند که موتورولا می‌تواند به سومین برند بزرگ موبایل در جهان تبدیل شود.

بخش پریمیوم که لنوو برای آن هدف‌گذاری کرده است، درحال‌حاضر تحت سلطه‌ی اپل و سامسونگ قرار دارد. متیو زیلینسکی، مدیر شعبه‌های بین‌المللی لنوو، گفت موتورولا ریزر (که نسل بعدی مدل‌های ریزر ۴۰ و ریزر ۴۰ اولترا خواهد بود) تلاش این شرکت برای حضور پررنگ در بازار پریمیوم است.

زیلینسکی در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی با تأکید بر این که موتورولا به یکی از بزرگترین برندهای گوشی‌ هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد، گفت: «من حاضرم روی حقوقم شرط ببندم که سه سال دیگر ما رتبه‌ی سه در جهان خواهیم بود.» این رتبه هم‌اکنون در اختیار گوشی شیائومی است.

درحال‌حاضر اپل و سامسونگ در مجموع ۴۰ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند؛ درحالی که موتورولا و لنوو تنها ۴ درصد از این بازار را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند. بدون شک این نبردی دشوار برای شرکت چینی خواهد بود تا بتواند سهم بازار خود را به ۱۰ درصد افزایش دهد.

بزرگ‌ترین امتیاز فروش گوشی آیفون اپل این است که این شرکت به‌لطف ترکیب فشرده‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار، اکوسیستمی قدرتمند را توسعه داده است. گوشی موتورولا احتمالاً همچنان به سیستم‌عامل اندروید گوگل متکی خواهد بود.

لنوو می‌تواند مدل‌های جدید گوشی خود را با قیمت رقابتی در چندین کشور عرضه کند تا مشتریان از خرید محصولات دیگر صرف‌نظر کنند.

زیلینسکی در مصاحبه‌ی خود درباره‌ی استراتژی شرکت توضیح بیشتری نداد؛ اما احتمالاً به‌زودی با انتشار لیست قیمت گوشی‌ و عرضه‌ی مدل‌های مختلف، شاهد تلاش‌های لنوو در بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات