گلکسی S24 سامسونگ از استاندارد شارژ Qi2 پشتیبانی نمی‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی S24 در چهار رنگ از نمای پشت
انتظار می‌رفت سری گلکسی S24 با پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi2 عرضه شوند اما این گوشی‌ها از استاندارد مذکور پشتیبانی نمی‌کنند.
تبلیغات

استاندارد Qi2 بیش‌ از یک‌ سال پیش به‌عنوان به‌روزرسانی بزرگ شارژ بی‌سیم معرفی شد که امکان استفاده از تعدادی آهنربا شبیه مگ‌سیف محبوب اپل را در سایر دستگاه‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. البته از آن زمان تاکنون محصولات زیادی با پشتیبانی از Qi2 عرضه نشده‌اند و حتی سری گلکسی S24 سامسونگ با فناوری مذکور سازگاری ندارند.

شارژ بی‌سیم در دهه‌ی گذشته یکی از امکانات مدل‌های پرچمدار گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی هواوی، گوشی آیفون و سایر برندها بوده؛ اما این فناوری تغییر بزرگی دریافت نکرده است.

تمرکز Qi2 بر افزایش سرعت شارژ نیست و درواقع بر کارایی تأکید دارد. استاندارد مذکور با تراز بهتر شارژر و دستگاه دریافت‌کننده‌ی شارژ از طریق آهنرباها، به بهبود کارایی فرایند شارژ بی‌سیم کمک می‌کند که از این‌ نظر شبیه مگ‌سیف اپل است. آیفون ۱۳ و مدل‌های بعدی ازجمله اولین دستگاه‌های سازگار با Qi2 هستند که از طریق آهنرباهای مخصوص با روشی مطمئن‌تر به لوازم‌جانبی مختلف متصل می‌شوند.

سری گلکسی S24 ایستاده روی میز از نمای پشت

لوازم جانبی زیادی وجود دارد که همگی با مگ‌سیف سازگاری دارند و دارندگان آیفون می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اما Qi2 در دنیای اندروید هنوز جایگاه خاصی ندارد و بسیاری انتظار داشتند سامسونگ با سری گلکسی S24 تغییری در این بخش ایجاد کند؛ اتفاقی که رخ نداد و غول فناوری کره‌ی جنوبی پرچمداران جدیدش را بدون پشتیبانی از Qi2 به‌فروش می‌رساند.

9to5Google می‌نویسد اگرچه سری گلکسی S24 از Qi2 پشتیبانی نمی‌کنند، می‌توان این گوشی‌ها را با استاندارد Qi WPC به‌طور بی‌سیم شارژ کرد. درواقع سامسونگ ادعا می‌کند درخواستی از طرف مشتریانش برای اضافه‌ شدن Qi2 دریافت نکرده است.

قیمت گوشی پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی S24 از ۷۹۹ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود که با چنین قیمتی انتظار اضافه‌ شدن استاندارد Qi2 منطقی به‌نظر می‌رسید. به‌هرحال این پرچمدار امکانات هوش مصنوعی مختلفی ارائه می‌دهد که در کنار سخت‌افزار قدرتمندش آن را وارد فهرست بهترین گوشی بازار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات