مقایسه‌ گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ نبرد تن‌به‌تن بهترین‌ها

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
مطالعه 10 دقیقه
S24 اولترا در برابر آیفون 15 پرو مکس
گلکسی S24 اولترا در برابر آیفون 15 پرو مکس چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟
تبلیغات

سامسونگ در مراسم آنپکد 2024 از رقیب مستقیم آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس یعنی گلکسی S24 اولترا رونمایی کرد تا رقابت بین بهترین‌ گوشی خود و اپل را نفس‌گیرتر از قبل کند. امسال کره‌ای‌ها سعی داشته‌اند با تجهیز کردن گل سرسبد خود به بدنه‌ی تیتانیومی،‌ پردازنده قدرتمندتر Snapdragon 8 Gen 3، سیستم دوربین بهبودیافته و صدالبته ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، تلاش خود را برای پر کردن خلأهایی که به‌واسطه وقفه‌های هرساله بین معرفی آیفون‌ها و گلکسی‌ها به وجود می‌آید، به‌ ثمر برساند.

در این مقاله قصد داریم به‌صورت موشکافانه‌تر این دو گوشی را زیر ذره‌بین قرار دهیم و تفاوت‌های این دو گوشی را از نظر مهندسی ساخت و تفاوت‌های سخت‌افزاری بررسی کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ سرانجام به استفاده از تیتانیوم در ساخت گلکسی S24 اولترا روی آورده است (البته به‌جز دکمه پاور و حجم صدا) و روی کاغذ گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس از نظر دوام و استحکام تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند.

پیش‌تر استفاده از تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس و کنار گذاشتن استیل ضدزنگ به کاهش وزن قابل ملاحظه این گوشی‌ها نسبت به نسل گذشته آن‌ها منجر شده بود، درحالی‌که سامسونگ از آلومینیوم به استفاده از تیتانیوم روی آورده که خوشبختانه سنگین‌تر شدن گوشی را در پی نداشته؛ اما در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان ۱۲ گرم سنگین‌تر است.

گلکسی S24 اولترا به رنگ خاکستری تیتانیومی
نیمه بالایی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل / iPhone 15 Pro Max

گلکسی اس ۲۴ اولترا با محافظت Gorilla Glass Armor روی صفحه‌نمایش خود همراه می‌شود که پیشرفت چشمگیری در زمینه مقاومت، دوام و شدت انعکاس نور نسبت‌ به Victus 2 نشان می‌دهد، این در حالی‌ است که نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ از پوشش محافظتی اختصاصی اپل موسوم به Ceramic Shield استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که هر دو گوشی از پنل شیشه‌ای در پشت استفاده می‌کنند.

فریم گلکسی S24 اولترا
نیم رخ آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

از نظر ظاهری نیز، همچنان تفاوت‌های گلکسی و آیفون همچنان به قوت خود باقی هستند و گلکسی S24 اولترا از طراحی مستطیل شکل با گوشه‌های تیز بهره می‌برد که امسال لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش سرانجام جای خود را به لبه‌های تخت داده‌اند اما این موضوع باعث شده تا بالأخره ضخامت بیشتر فریم گلکسی S24 اولترا (حدود ۰٫۴ میلی‌متر)، نسبت به آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو مکس بیشتر از قبل به‌ چشم بیاید. هر دو نماینده سامسونگ و اپل از استاندارد IP68 بهره می‌برند.

صفحه‌نمایش

گلکسی S24 اولترا از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی LTPO Dynamic AMOLED 2X با وضوح +QHD (۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل) و تراکم پیکسلی ۵۰۱ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن بسته به نوع محتوا می‌تواند بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. آیفون ۱۵ پرو مکس از سوی دیگر با صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی OLED با وضوح ۲۷۹۶ در ۱۲۹۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل‌براینچ همراه می‌شود که به‌کمک فناوری ProMotion اپل می‌تواند نرخ نوسازی صفحه‌نمایش را بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

بازی با گلکسی S24 اولترا
تماشای فیلم با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

اما تفاوت مهم این دو به میزان روشنایی آن‌ها برمی‌گردد. سامسونگ می‌گوید که روشنایی نمایشگر گلکسی S24 اولترا به ۲۶۰۰ نیت می‌رسد که حدود ۶۰۰ نیت از عدد اعلامی اپل برای آیفون‌های ۱۵ پرو و پرو مکس بیشتر است. البته برای راستی‌آزمایی این ادعا باید منتظر ورود این گوشی و بررسی آن در زومیت باشیم، بااین‌حال معمولاً اعداد اندازه‌گیری‌شده نزدیک به اعداد اعلام‌شده توسط سازنده هستند.

سخت‌افزار

گلکسی S24 اولترا برای پردازش‌های CPU و GPU-محور به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده که امسال نیز اصطلاح For Galaxy را با خود یدک می‌کشد و همانند سال قبل نیز تفاوتی‌ را به‌جز تقویت ناچیز قدرتمندترین هسته به‌اندازه‌ی ۹۰ مگاهرتز در پی نداشته است.

این تراشه با فرایند ساخت چهار نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود و شامل هشت هسته‌ی پردازشی در یک کلاستر Prime، سه کلاستر قدرتمند، دو کلاستر میانی و دو کلاستر کم‌مصرف می‌شود و درون خود، ماژول گرافیکی Adreno 750 را جای داده است.

پوستر گلکسی S24 اولترا در کنار اطلاعات پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی

در طرف مقابل، آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه A17 Pro بهره می‌برد که با فرایند ساخت سه نانومتری TSMC طراحی و تولید شده است و جزء اولین گوشی‌ها با پردازنده سه‌نانومتری محسوب می‌شود. A17 Pro از ترکیب دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم مصرف در دو کلاستر و واحد پردازش‌های گرافیکی آن از ۶ هسته استفاده می‌کند که این‌ بار برای رهگیری پرتو از شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری بهره می‌برد.

در‌حال‌حاضر داده‌های حاصل از پنچمارک‌های زومیت حاکی از برتری ۷۵ درصدی گرافیک نسخه‌ی استاندارد Snapdragon 8 Gen 3 نسبت‌ به A17 پرو هستند اما در بخش پردازش‌های محاسباتی، A17 Pro حدود ۱۷ درصد بهتر عمل می‌کنند. بااین‌حال این نتایج برای نسخه‌ی استاندارد Snapdragon 8 Gen 3 صادق هستند و باید تفاوت‌های نسخه‌ی استاندارد، نسخه‌ی ساخته‌شده با همکاری کوالکام و سامسونگ و A17 Pro را در عمل دید و بررسی کرد که نسخه‌ی ویژه‌ی گلکسی چه بهینه‌سازی‌ها و برتری‌هایی نسبت‌ به نسخه‌ی عادی Snapdragon 8 Gen 3 به‌ارمغان می‌آورد و با توجه‌ به استفاده از محفظه‌ی بخار تقریباً دو برابر بزرگ‌تر از نسل قبل باید عملکرد بهینه‌تری را شاهد باشیم.

تراشه A17 پرو اپل

گلکسی S24 اولترا از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X استفاده می‌کند و در نسخه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 عرضه می‌شود. آیفون ۱۵ پرو مکس در آن‌سو، از رم هشت گیگابایتی LPDDR5 بهره می‌برد و در پیکربندی مشابهی با S24 اولترا از نظر ظرفیت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود، با این تفاوت که تراشه استفاده‌شده از نوع NVMe است.

همچنین اپل برای اولین بار به استفاده از درگاه USB 3.2 Type-C در آیفون ۱۵ پرو مکس روی آورده است که در گلکسی S24 اولترا نیز شاهد آن هستیم.

آیفون ۱۵ پرو مکس از باتری با ظرفیت ۴۴۴۱ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر با توان ۲۵ وات به‌صورت سیمی و ۱۵ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ شود. گلکسی S24 اولترا از باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر استفاده می‌کند که حداکثر توان شارژ سیمی و بی‌سیم پشتیبانی‌شده توسط این گوشی به‌ترتیب به ۴۵ و ۱۵ وات محدود می‌شود. گفتنی است که هر دو گوشی از قابلیت شارژ معکوس با توان ۴٫۵ وات پشتیبانی می‌کنند اما گلکسی S24 اولترا می‌تواند این کار را به‌صورت بی‌سیم نیز انجام دهد.

ضمناً آیفون ۱۵ پرو مکس از امکان ارتباط ماهواره‌ای برای مقاصد اضطراری بهره می‌برد، در‌حالی‌که سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی S24 اشاره‌ای به این موضوع نکرد و ظاهراً از قابلیت مذکور در گلکسی S24 اولترا خبری نیست.

دوربین

امسال کره‌ای‌ها ترکیب چهارگانه دوربین‌های گلکسی S24 اولترا را اندکی دستخوش تغییرات کرده‌اند. دوربین اصلی از حسگری ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که ابعاد پیکسل‌های آن ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده است.

دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال، جای خود را به لنزی با بزرگ‌نمایی ۵ برابری و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی داده است که به‌صورت پریسکوپی نور را به حسگر منتقل می‌کند. دو دوربین دیگر یعنی اولترا واید و تله‌فوتو سه‌برابری از حسگرهای ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

گلکسی S24 اولترا از نمای پشت
دوربین گوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro سفید

آیفون ۱۵ پرو مکس در مقام مقایسه از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون نیز از نوع چهارمنشوری است که بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد و همچنین گشودگی بیشتری نسبت‌ به دوربین تله‌فوتوی گلکسی S24 اولترا دارد. از طرفی گلکسی S24 اولترا از حسگر بزرگ‌تر استفاده می‌کند. دوربین‌های اولتراواید هر دو گوشی مشخصات فنی یکسانی دارند. دوربین‌های سلفی هر دو گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده که البته سلفی ۱۵ پرو مکس از لرزش‌گیر اپتیکال نیز برخوردار است.

هر دو گوشی از امکان ضبط ویدیو HDR با وضوح 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند. گلکسی S24 اولترا از ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و اسلوموشن Full-HD با نرخ‌فریم ۹۶۰ فریم‌برثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

کره‌ای‌ها همچنین در رونمایی گلکسی S24 مانور زیادی روی بهبود قابلیت‌ها و عملکرد دوربین که بیشتر آن‌ها به‌لطف حضور پررنگ‌تر هوش مصنوعی محقق‌شده است داده‌اند، به‌طور مثال برای ثبت تصویر با زوم ده‌برابری دیجیتالی روی حسگر تله‌فوتو، از پتانسیل وضوح بالای حسگر برای ثبت تصاویر و با نهایت جزئیات (AI Super-resolution) و بازسازی آن با فریم‌هایی که با پیکسل‌های ادغام‌شده نور بیشتری جذب کرده‌اند (AI Multi-frame processing)، برای دستیابی به بالاترین کیفیت و کمترین نویز بهره گرفته شده است و از آنجا که هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و S24 اولترا از دوربین تله‌فوتو پنج برابری استفاده می‌کنند، عکس‌های ثبت‌شده با بزرگ‌نمایی‌های مختلف آن‌ها می‌توانند مستقیماً مورد مقایسه قرار بگیرند.

نرم‌افزار

گلکسی S24 اولترا از رابط کاربری One UI 6.1 که‌ بر بستر سیستم‌عامل اندروید ۱۴ گوگل اجرا می‌شود استفاده می‌کند و نرم‌افزار آن با تلاش‌های سامسونگ و به‌لطف همکاری شرکت مستقر در کره جنوبی با گوگل، میزبان انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله ترجمه همزمان و زنده در تماس و پیام‌ها، خلاصه‌ کردن یادداشت‌ها و پیامک‌ها، قابلیت‌های بسیار پیشرفته ویرایش عکس و بسیاری از موارد دیگر شده است؛ درحالی‌که iOS 17 در آیفون ۱۵ پرو مکس، هنوز در زمینه‌ی قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی چندان دست‌پر ظاهر نمی‌شود و اپل نیز در این زمینه همچنان چیزی برای عرضه کردن در پرچمدارانش ندارد.

خلاصه‌سازی متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا
تبدیل صوت به متن با هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا

اما از همه مهم‌تر، اقدام سامسونگ برای کنار گذاشتن سایر رقبا در زمینه دریافت به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی نرم‌افزاری است. سری گلکسی S24 اکنون واجد شرایط برای دریافت به‌روزرسانی‌ نسخه‌های بعدی اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی تا هفت سال هستند و اگر سامسونگ به وعده‌ی خود متعهد باشد، می‌تواند سرانجام به پیشتازی اپل در این زمینه پایان دهد.

قیمت و نسخه‌ها

قیمت آیفون مدل ۱۵ پرو مکس از ۱۲۰۰ دلار در نسخه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آغاز و به ۱۷۰۰ دلار در نسخه‌ی یک ترابایتی ختم می‌شود. قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا در کانفیگ پایه گران‌تر است و از ۱۳۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نسخه‌ی یک ترابایتی قیمتی در حدود ۱۷۰۰ دلار دارد. قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا ۱۰۰ دلار بیشتر از نسل قبل شده است.

رنگ های گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا در رنگ‌های خاکستری، مشکی، بنفش، زرد، سبز، آبی و نارنجی عرضه می‌شود. تنوع رنگی در آیفون ۱۵ پرو مکس اندکی محدودتر است و در نسخه‌های تیتانیومی، مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود.

رنگ بندی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل
مقایسه 3 محصول
پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ مشکی / Samsung Galaxy S24 Ultraگلکسی اس 24 اولترا سامسونگگوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro تیتانیومآیفون 15 پرو مکس اپلگوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro آبیآیفون 15 پرو اپل
مدل‌‌ نامبرهاSM-S928B SM-S928B/DS SM-S928U SM-S928U1 SM-S928W SM-S928N SM-S9280 SM-S928E SM-S928E/DSA3106 (جهانی) A2849 (ایالات متحده) A3105 (کانادا و ژاپن) A3108 (چین و هنگ کنگ)A3102 (جهانی) A2848 (ایالات متحده) A3101 (کانادا و ژاپن) A3104 (چین و هنگ کنگ)
حدود قیمت در زمان عرضه1299 دلارحدود 1200 دلارحدود 1000 دلار
تاریخ معرفی17 ژانویه 202412 سپتامبر 202312 سپتامبر 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه24 ژانویه 202422 سپتامبر 202322 سپتامبر 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.26 وات بر کیلوگرم (سر) 0.62 وات بر کیلوگرم (بدن)--
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)1.06 وات بر کیلوگرم (سر) 1.30 وات بر کیلوگرم (بدن)--
نوع سیستم‌عاملاندرویدiOSiOS
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 14iOS 17iOS 17
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 6.1قابل ارتقاء به iOS 17.1.1قابل ارتقاء به iOS 17.1.1
ابعاد162.3 در 79 در 8.6 میلی‌متر159.9 در 76.7 در 8.3 میلی‌متر146.6 در 70.6 در 8.3 میلی‌متر
وزن233 گرم221 گرم187 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس Armorشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس Armorشیشه - سرامیک شیلدشیشه - سرامیک شیلد
جنس فریمفلز - تیتانیومفلز - تیتانیوم گرید 5فلز - تیتانیوم گرید 5
رنگمشکی خاکستری بنفش زرد سبز نارنجی ارغوانیتیتانیوم مشکی آبی سفیدتیتانیوم مشکی سفید آبی
ابعاد نمایشگر6.8 اینچ6.7 اینچ6.1 اینچ
نوع نمایشگرDynamic LTPO AMOLED 2XLTPO Super Retina XDR OLEDLTPO Super Retina XDR OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1440 در 3120 پیکسل1290 در 2796 پیکسل1179 در 2556 پیکسل
تراکم پیکسلی~505 پیکسل در اینچ~460 پیکسل در اینچ~461 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~88.5 درصد~89.8 درصد~88.2 درصد
حداکثر روشنایی2600 نیت (Peak)1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)
استانداردهای HDRHDR10+دالبی ویژن HDR10دالبی ویژن HDR10
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهQualcomm SM8650-AC Snapdragon 8 Gen 3Apple A17 ProApple A17 Pro
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر3 نانومتر3 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته6 هسته6 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 3.39 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3 هسته 3.10 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.90 گیگاهرتز Cortex-A720 و 2 هسته 2.20 گیگاهرتز Cortex A520--
پردازنده گرافیکیAdreno 750Apple GPUApple GPU
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 1 گیگاهرتزپردازنده گرافیک 6 هسته‌ایپردازنده گرافیک 6 هسته‌ای
ترکیب حافظه داخلی و رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 1 ترابایت / 12 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم
رم12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیUFS 4.0NVMeNVMe
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد200 مگاپیکسل48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز فوکوس خودکار لیزری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.3 اینچ سایز سنسور 0.6 میکرومتر سایز پیکسل f/1.7لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2 حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیولنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو50 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو پریسکوپی 111 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1/2.52 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/3.4لنز تله‌فوتو پریسکوپی 120 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت سه‌بعدی بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8لنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8
سایر دوربین‌هادوربین تله‌فوتو دوم 10 مگاپیکسل 67 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.52 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4--
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت8K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو8K@24/30fps 4K@30/60/120fps 1080p@30/60/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریوفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریوفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریو
مشخصات دوربین تشخیص عمق-حسگر TOF 3D LiDARحسگر TOF 3D LiDAR
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز f/2.2لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30/60fps 1080p@30fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجی-حسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریکحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک
توضیحات فیلم‌برداری سلفی-لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی
ظرفیت باتری5000 میلی‌آمپر ساعت4422 میلی‌آمپر ساعت3274 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر ‌قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده45 وات--
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ65 درصد در 30 دقیقه (باسیم)50 درصد در 30 دقیقه50 درصد در 30 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafeشارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C 3.0USB Type-C 3.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
ندارد
سایر مشخصات درگاه‌‌پشتیبانی از DisplayPort 1.2خروجی ویديو DisplayPortخروجی ویديو DisplayPort
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG--
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اولتراسونیک)--
Wi-FiWi-Fi 7 (802.11be) a/b/g/n/ac/ax/beWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiسه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.35.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavICGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات