پردازنده پرحاشیه هواوی به گوشی P70 می‌آید؟

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
کاربر درحال استفاده از پی ۶۰ پرو هواوی
هواوی احتمالاً از پردازنده‌ی Kirin 9000S برای یک مدل از گوشی‌های سری P70 استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی پیش شایعه شد هواوی گوشی‌های سری P70 را با پردازنده‌ی جدید خانواده‌ی کرین معرفی می‌کند؛ اما حالا یک افشاگر ادعا می‌کند که غول چینی در پی استفاده‌ی مجدد از کرین 9000S در گوشی هواوی پی ۷۰ است.

هواوی گوشی‌های P70 ،P70 Pro و P70 Art را امسال به‌عنوان بخشی از اولین سری پرچم‌دار خود معرفی می‌کند و بعد از آن سراغ خانواده‌ی میت ۷۰ می‌رود.

البته‌ همه‌ی مدل‌های پی ۷۰ از Kirin 9010 جدید بهره نمی‌برند و طبق گفته‌ی افشاگر اسمارت‌پیکاچو در ویبو، پردازنده‌ی Kirin 9000S هنوز برای مدل پایه در حال آزمایش است.

کسانی که میت ۶۰ دارند، انگیزه‌ای برای خرید مدل پایه‌ی P70 نخواهند داشت؛ بنابراین احتمالاً هواوی روی مدل پرو P70 متمرکز می‌شود.

شاید این تصمیم، به‌دلیل تولید محدود Kirin 9010 باشد. هواوی برای ساخت پردازنده‌ی جدید به SMIC، بزرگ‌ترین شرکت تولید نیمه‌هادی چین، اتکا دارد. SMIC این پردازنده‌ها را روی ماشین‌آلات نسل قدیمی DUV تولید می‌کند که بسیار وقت‌گیر، گران و با بازده کم است.

تولید محدود پردازنده‌ی Kirin 9010 برای مدل‌های پی ۷۰ پرو و پی ۷۰ آرت، هواوی را مجبور می‌کند از پردازنده‌ی Kirin 9000S برای پی ۷۰ استاندارد استفاده کند. بسته به اینکه هواوی قیمت گوشی مدل پایه را چقدر رقابتی کند، ممکن است نتیجه‌ی خوبی برای این شرکت و کاربران آن داشته باشد.

تولید Kirin 9000S احتمالاً در مقایسه با Kirin 9010 هزینه‌ی کمتری دارد که می‌تواند به نفع هواوی باشد؛ زیرا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ میلیون فروش برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات