نوکیا و آنر قرارداد همکاری امضا کردند

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو نوکیا و اتصال شبکه 5G
نوکیا و آنر قراردادی مشترک برای تقویت همکاری و استفاده از پتنت‌های فناوری 5G امضا کرده‌اند.
تبلیغات

شرکت‌های نوکیا و آنر در یک حرکت برد-برد، قراردادی را برای مجوز متقابل پتنت‌های 5G امضا کرده‌اند تا مسیری جدید را در حوزه‌ی پیشرفت و توسعه‌ی فناوری 5G آغاز کنند.

قرارداد مشترک نوکیا و آنر اختراعات اساسی در 5G و سایر شبکه‌های سلولی را در بر می‌گیرد. این قرارداد چهارمین قرارداد بزرگ نوکیا از سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود. شرایط خاص قرارداد تا حدودی دست هر دو شرکت را برای پتنت‌های جدید می‌بندد، اما بر قدرت آن‌ها در پتنت‌ها و مشارکت دوطرفه در بازار موبایل می‌افزاید.

قرارداد نوکیا و آنر چیزی فراتر از نوشته‌هایی روی کاغذ است، زیرا درگیری‌های قانونی را کاهش می‌دهد و درعین‌حال همکاری در زمینه‌ی فناوری حیاتی 5G را تقویت می‌کند.

نوکیا از سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار برای تحقیق‌وتوسعه سرمایه‌گذاری کرده که نتیجه‌ی آن ثبت ۲۰٬۰۰۰ پتنت بوده است که ۶۰۰۰ مورد آن‌‌ها به 5G مربوط می‌شود. از طرف دیگر، آنر ۱۰ درصد از درآمد کل خود را به پتنت‌ها و تحقیق‌وتوسعه اختصاص می‌دهد و طبق گزارش‌ها، درخواست‌های ثبت پتنت این شرکت از مرز ۲۰٬۰۰۰ مورد می‌گذرد.

نوکیا همچنین در اوایل سال گذشته‌ی میلادی، با سامسونگ و اپل درباره‌ی پتنت‌های فناوری 5G به توافق رسید.

با حضور سامسونگ، اپل و اکنون آنر، به نظر می‌رسد نوکیا سعی دارد چشم‌انداز پتنت 5G را بیش از پیش تقویت کند. با گسترش قراردادهای جهانی، باید دید این توافقات چه تأثیری بر کیفیت و قیمت گوشی (به‌خصوص گوشی سامسونگ، گوشی اپل، گوشی آنر و گوشی نوکیا) خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات