قابلیتی که در سال ۲۰۲۰ حذف شده بود به گوشی پیکسل ۸ پرو برمیگردد

شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
کار با پیکسل ۸ پرو
یکی از ویژگی‌های حذف‌شده‌ی گوشی‌های گوگل در سال ۲۰۲۰، قرار است به گوشی پیکسل ۸ پرو برگردد.
تبلیغات

در سال ۲۰۲۰، گوگل قابلیت عکاسی نجومی با استفاده از دوربین فوق عریض را از پیکسل 4a و پیکسل ۵ حذف کرد. گوگل دلیل این تصمیم را توضیح نداد، اما شکایاتی از سوی کاربران پیکسل در مورد کیفیت این عکس‌ها وجود داشت.

کاربران مشتاق به عکاسی نجومی، دوربین پشتی گوشی خود را به سمت آسمان می‌گیرند و با استفاده از سه پایه یا هر روش دیگری آن را کاملاً ثابت نگه می‌دارند. هنگامی که این کار به‌درستی انجام شود، با ویژگی عکاسی نجومی، عکس‌های به‌دست‌آمده بسیار جذاب از آب درمی‌آیند.

ظاهراً امکان ثبت عکس‌های نجومی فوق عریض به پیکسل ۸ پرو بازگشته است. گوشی پیکسل ۸ پرو از دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با توانایی ترکیب پیکسل‌ها استفاده می‌کند و پیکسل ۸ به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض مجهز است.

با قرارگیری ادغام پیکسل ۴:۱ در دوربین فوق عریض گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو، اطلاعات از چهار پیکسل مجاور در یک پیکسل بزرگ‌تر ترکیب می‌شوند تا کیفیت تصویر گرفته‌شده در نور کم بهبود یابد و در عین حال نویز کاهش پیدا کند.

شاید گوگل با بازگرداندن این ویژگی به مدل پرو می‌خواهد افراد را به خرید مدل گران‌تر سوق دهد.

وقتی پیکسل ۸ پرو را به سمت آسمان شب نگه می‌دارید، گزینه‌ی عکاسی 1x (استاندارد)، 2x و 0.5x (فوق عریض) را خواهد داشت. گوگل توضیحات پشتیبانی نرم‌افزار گوگل‌ کمرا را به‌روزرسانی کرده و گفته است: «در گوشی پیکسل 4a مدل 5G و نسخه‌های جدیدتر، عکاسی نجومی فقط در حالت بزرگ‌نمایی 1x یا بیشتر از آن کار می‌کند.» حالت فوق عریض با 0.5x که کمتر از 1x است تصویربرداری می‌کند، به‌همین‌دلیل احتمالاً عکاسی نجومی فوق عریض به پیکسل ۸ پرو محدود می‌شود.

از آنجا که لنز فوق عریض در هر دو گوشی پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۶ پرو با دوربین ۱۲ مگاپیکسل حضور داشت، نباید انتظار داشت که عکاسی نجومی فوق عریض برای این گوشی‌ها در دسترس قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات