بازی Resident Evil 4 Remake ثابت می‌کند آیفون ۱۵ پرو بهترین کنسول دنیا نیست [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
بازی با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
گوشی آیفون ۱۵ پرو در تست بازی رزیدنت اویل ۴ ری‌میک، ناامیدکننده ظاهر شد.
تبلیغات

مدیران اپل ادعا می‌کردند که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بهترین کنسول‌های بازی دنیا هستند. با این حال، تست‌های اخیر انجام‌شده نشان می‌دهد ادعای اپل واقع‌بینانه نیست.

یوتیوبری به نام MacRight با انتشار ویدیویی در یوتیوب، تست‌های عملکرد آیفون ۱۵ پرو و آیپد با تراشه‌ی M1 و M2 را با اجرای نسخه‌ی ری‌میک بازی رزیدنت اویل ۴ که یکی از بهترین بازی های آیفون است، انجام داده و نتایج به‌دست‌آمده در ویدیو نشان می‌دهد که آیفون ۱۵ پرو، عملکرد رضایت‌بخشی در بازی ندارد.

بازی یادشده که با وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰ با فعال کردن فناوری MetalFX Sharpness اجرا می‌شد، همواره کمتر از 30FPS (فریم‌برثانیه) در گوشی آیفون اجرا می‌شد.

در حالی که صحنه‌های ساده‌تر نرخ فریم نسبتاً ثابتی را حفظ می‌کردند و به نزدیک 30FPS می‌رسیدند، صحنه‌های پرجزئیات‌تر مانند نبرد باعث افت قابل توجه فریم می‌شدند و به کمتر از 25FPS و در برخی موارد به 20FPS می‌رسیدند. بازی در این لحظات لگ شدیدی را تجربه کرد و تأثیر قابل توجهی روی تجربه‌ی کلی بازی گذاشت.

برخلاف سازگاری بسیار خوب رزیدنت اویل Village با آیفون، نسخه‌ی iOS رزیدنت اویل ۴ ری‌میک فاقد تنظیمات گرافیکی قابل شخصی‌سازی است و به گرافیک پیش‌فرض اتکا دارد. همچنین رهگیری پرتو که توسط اپل، بسیار مورد تأکید قرار گرفته بود، در این بازی وجود نداشت.

یکی از عوامل مهمی که به عملکرد ضعیف آیفون ۱۵ پرو منجر می‌شود، احتمالاً مشکل دفع حرارت است. این دستگاه در طول آزمایش، افزایش دمای سریعی را تجربه کرد که باعث کاهش فرکانس پردازنده و تشدید مشکلات لگ شد.

برخلاف آیفون، آیپد پرو مجهز به تراشه‌ی M2 عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت. اجرای بازی در وضوح بالاتر با نرخ فریم پایدارتر، آیپد پرو را به‌عنوان گزینه‌ای قابل اعتمادتر برای بازی کردن تبدیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات