سونی احتمالا برند «اکسپریا» را کنار می‌گذارد؛ خروج از بازار موبایل یا تولد دوباره؟

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پنل پشت اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی - Sony Xperia 1 V
ظاهراً سونی قصد دارد سال ۲۰۲۵ با فناوری دوربین زیر نمایشگر و برند جدید به‌جای اکسپریا، بار دیگر حضور پررنگی در بازار موبایل داشته باشد.
تبلیغات

قبلاً شایعاتی درمورد اکسپریا وان مارک ۶ منتشر شده اما به‌نظر می‌رسد نام Xperia در آینده استفاده نشود. درحال‌حاضر ۱۵ سال از عمر برند اکسپریا می‌گذرد و گزارش‌هایی درمورد پایان‌ کار این نام منتشر شده است که البته نمی‌توان آن‌ها را به‌راحتی پذیرفت. به‌هرحال غول فناوری ژاپنی احتمالاً قصد دارد با معرفی برندی جدید، حضور قدرتمندتری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

درواقع اکسپریا همیشه اصلی‌ترین برند گوشی‌ و تبلت سونی نبوده است. این شرکت خیلی وقت پیش با برند سونی اریکسون مطرح بود و گوشی‌های خاطره‌انگیزی مثل K750 و W800 را روانه‌ی بازار کرد و سپس با جدا شدن از اریکسون، برند اکسپریا را برای تولید محصولاتش مورد استفاده قرار داد.

افشاگری به‌نام ZBucks در ویبو ادعا می‌کند گوشی سونی در سال ۲۰۲۵ با نام Xperia 1 VII عرضه نخواهد شد. از طرفی احتمال دارد این محصول از فناوری دوربین زیر نمایشگر (UDC) بهره ببرد. طبق گزارش‌های اخیر، اپل از ال‌جی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۷ راهکاری برای دوربین زیر نمایشگر گوشی آیفون ارائه دهد. به‌هرحال طبق برخی شایعات اخیر، سونی تا سال ۲۰۲۵ به فناوری مذکور دست خواهد یافت.

سونی درحال‌حاضر دوربین سلفی را در بریدگی بالای نمایشگر گوشی‌های هوشمندش قرار می‌دهد و محصولات این برند درمقایسه‌با رقبا حاشیه‌های بالا و پایین نسبتاً بزرگی دارند. این یعنی استفاده از دوربین زیرنمایشگر بهترین فرصت برای شرکت ژاپنی است تا بار دیگر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند ظاهر شود و از طرفی محصولاتش را با نام جدید و طراحی مدرن روانه‌ی بازار کند. در چنین شرایطی قطعاً رقابت بهتری بین سونی، سامسونگ و اپل ایجاد خواهد شد.

درحال‌حاضر قیمت گوشی پرچمدار سونی واقعاً زیاد است. باید دید در صورت استفاده از برند جدید، آیا تغییری در قیمت گوشی‌های رده‌بالای این شرکت اعمال خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات