ارتباط ماهواره‌ای در راه گوشی‌های ویوو؛ چه زمانی نوبت‌به سامسونگ می‌رسد؟

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای پشتی گوشی ویوو Vivo X100
بسیاری از برندها به غیر از سامسونگ ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌هایشان اضافه کرده‌اند و حالا ویوو هم می‌خواهد در مسیری مشابه قدم بردارد.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، ویوو در حال آزمایش گوشی ویوو X100 پرو پلاس برای قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای است. در حالی که سری ویوو X100 در ماه نوامبر (آبان و آذر) با Vivo X100 و Vivo X100 Pro معرفی شد، نسخه‌ی پرو پلاس که مجهز به ارتباطات ماهواره‌ای است، هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است.

ویوو هم‌اکنون درحال آزمایش قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای است. قبل از ویوو، هواوی سراغ ارتباط ماهواره‌ای رفت و گوشی میت ۶۰ پرو را با این قابلیت رونمایی کرد.

نکته‌ی قابل توجه این است که گوشی اوپو سری فایند ایکس ۷ رسماً پشتیبانی خود را از فناوری ارتباطات ماهواره‌ای اعلام کرده است. ازطرفی، رئیس برند آنر به پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای در پرچم‌دار آینده اشاره کرده است که انتظار می‌رود با مجیک ۶ رونمایی شود.

همچنین شایعه شده است که شیائومی در حال آزمایش قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای است. اگرچه، مشخص نیست که آیا گوشی شیائومی ۱۴ اولترا این ویژگی را دارد یا خیر.

در همین حین شایعه‌ها می‌گویند گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز خواهد بود. سامسونگ علاقه‌ی زیادی به اولین‌بودن در صنعت موبایل دارد، به‌همین‌دلیل نبود سیستم ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های فعلی این شرکت بسیار عجیب است.

فقط برندهای اصلی موبایل نیستند که در این فضای نوآورانه کندوکاو می‌کنند. در ماه نوامبر (آبان و آذر)، چاینا تلکام، شرکت مخابرات چینی، گوشی Tianyi Bolton S9 را معرفی کرد؛ یک گوشی با ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه و شبکه‌ی 5G و قیمت ۴٬۵۹۹ یوان (تقریبا ۶۵۰ دلار). این گوشی مجهز به آنتن ماهواره‌ای داخلی است، فرم‌فکتور استاندارد دارد و هنگام اتصال به ماهواره‌ها کاربر را به تعویض سیم‌کارت یا شماره مجبور نمی‌کند.

Tianyi Bolton S9 از سیستم ارتباطات سیار ماهواره‌ای Tiantong چین که خودش توسعه داده است استفاده می‌کند، از ارتباطات صوتی ماهواره‌ای دو‌طرفه Tiantong پشتیبانی می‌کند و ارتباطات سراسری بی‌وقفه دارد.

اقدام ویوو برای آزمایش ارتباط ماهواره‌ای در ویوو X100 پرو پلاس نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی روزافزون به این ویژگی در بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. باتوجه به اینکه شرکت‌های مختلف در صنعت به‌طور فعال این فناوری را بررسی می‌کنند، انتظار می‌رود ارتباطات ماهواره‌ای در آینده‌ی نزدیک به یک ویژگی استاندارد در دستگاه‌های تلفن همراه تبدیل شود. مشخص نیست که ارتباط ماهواره‌ای باعث افزایش قیمت گوشی ویوو ایکس ۱۰۰ پرو پلاس می‌شود یا نه.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات