اپل با iOS 17.2 استاندارد شارژ Qi2 را به آیفون‌های قدیمی می‌آورد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
کاور مطلب جعبه گشایی آیفون 14 و 14 پرو مکس
iOS 17.2 پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi2 را در مدل‌های قدیمی آیفون ممکن می‌کند.
تبلیغات

به‌گزارش مک‌رومرز، iOS 17.2 یک ویژگی جدید مهم را برای کاربران آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ به ارمغان می‌آورد: پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi2. این اتفاق بعد از معرفی آیفون ۱۵ به عنوان اولین آیفون مجهز به Qi2 و قبل از اینکه اولین لوازم جانبی Qi2 در این ماه وارد بازار شود، رخ می‌دهد.

Qi2 دومین نسخه از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi است و روی آهنربا متمرکز شده. مانند سیستم شارژ اختصاصی اپل یعنی شارژر بی‌ سیم MagSafe، شارژر Qi2 تا ۱۵ وات به علاوه تمام مزایای دیگر شارژ مغناطیسی را ارائه می‌کند. مزایای آن شامل مواردی مانند کارایی بهتر و تراز آسان‌تر است.

اپل می‌گوید که iOS 17.2 پشتیبانی از شارژر Qi2 را برای همه مدل‌های گوشی آیفون ۱۳ و مدل‌های آیفون ۱۴ به ارمغان می‌آورد. این بدان معنا است که کاربران قدیمی آیفون می‌توانند با استفاده از لوازم جانبی Qi2 از سرعت شارژ حداکثر ۱۵ وات بدون خرید آیفون ۱۵ بهره ببرند.

طبق گفته‌ی کنسرسیوم Wireless Power، اولین لوازم جانبی Qi2 برای فصل تعطیلات سال نوی میلادی در دسترس خواهند بود. این کنسرسیوم می‌گوید در مجموع، بیش از ۱۰۰ دستگاه در حال آزمایش یا در صف آزمایش صدور گواهینامه هستند. اولین لوازم جانبی Qi2 از شرکت‌هایی مانند Belkin و Mophie و Anker عرضه می‌شوند.

انتظار می رود iOS 17.2 هفته‌ی آینده به‌صورت عمومی در دسترس قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات