این شرکت گم‌نام چینی حالا پنجمین برند برتر بازار موبایل است!

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی و نمایشگر گوشی هوشمند Phantom V Fold 5G در دو رنگ مختلف
تحلیلگران اعلام کرده‌اند برند چینی Transsion که شرکت‌هایی مثل ایتل و تکنو و اینفینیکس را دراختیار دارد، اکنون پنجمین شرکت بزرگ بازار گوشی‌ هوشمند است.
تبلیغات

Transsion یکی از شرکت‌های چینی سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند است که برندهایی مثل Itel و Tecno و Infinix را در زیرمجموعه‌ی خود قرار دارد. طبق گزارش‌های اخیر Canalys و IDC و Omdia، شرکت چینی در سکوت خبری رشد کرده و اکنون پنجمین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است.

کاربران در بازار اروپا و آمریکای‌شمالی احتمالاً با نام Transsion آشنا نیستند؛ زیرا تمرکز این شرکت چینی بیشتر بر بازارهای آفریقا، خاورمیانه، آمریکای‌لاتین، آسیا و اقیانوسیه است. طبق اعلام IDC، این شرکت پایگاه بسیار گسترده‌ای در آفریقا دارد و فروشش در این ناحیه حتی از گوشی شیائومی و گوشی سامسونگ بیشتری است. این موضوع نشان می‌دهد که قیمت گوشی ساخت Transsion مقرون‌به‌صرفه است؛ هرچند برند تکنو اخیراً اولین گوشی تاشدنی خود موسوم‌ به Phantom V Fold 5G را معرفی کرده است.

براساس اعلام IDC و Omdia، شرکت Transsion موفق شد در سه‌ماهه‌ی مالی دوم سال جاری از ویوو سبقت بگیرد و Canalys نیز ادعا می‌کند که این اتفاق در سه‌ماهه‌ی سوم رخ داده است. به‌هرحال، هر سه شرکت تحقیقاتی موافق هستند که Transsion پس‌ از سامسونگ، اپل، شیائومی و اوپو اکنون در جایگاه پنجم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند جهان قرار دارد.

برترین شرکت های سازنده گوشی هوشمند جهان ازنظر Canalys
برترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند در جهان ازنظر Canalys

شرکت تحقیقاتی کانترپویت مخالف IDC و Canalys است و همچنان ویوو را در رتبه‌ی پنجمین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی هوشمند جهان قرار می‌دهد. ناگفته نماند که کانترپوینت هم اشاره کرده است که Transsion از معدود برندهایی بود که در سه‌ماهه‌ی گذشته درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل رشد کرده است. آنر و هواوی نیز در این دوره‌ی زمانی رشد کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی میت ۶۰ پرو یکی از دلایل رشد فروش گوشی هواوی بود.

ظاهراً مهم‌ترین دلیل موفقیت Transsion، تمرکز این شرکت بر بازارهای نوظهور باشد؛ زیرا میزان تقاضا در این نواحی درمقایسه‌با بازارهای توسعه‌یافته نسبتاً بیشتر بوده است و قیمت گوشی تکنو و سایر برندهای زیرمجموعه‌ی Transsion نیز در رده‌ی اقتصادی قرار دارد.

اکنون باید دید آیا Transsion می‌تواند موقعیت کنونی خود را در بازار بسیار رقابتی گوشی‌های هوشمند حفظ کند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات