اولین بنچمارک گلکسی S24 اولترا؛ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پرقدرت ظاهر شد

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
اجرای بازی در گلکسی اس ۲۳ اولترا / Galaxy S23 Ultra
گلکسی S24 اولترا سامسونگ به‌لطف پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 3 پیشرفت نسلی چشم‌گیری تجربه می‌کند.
تبلیغات

خانواده‌ی گلکسی S23 در رویداد Unpacked سال گذشته معرفی شدند. امسال، نوبت گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا است که برای رقابت در بازار موبایل از راه برسند. گلکسی S24 اولترا با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی خواهد شد. در فاصله‌ی چند هفته به رونمایی Snapdragon 8 Gen 3، بنچمارک این پردازنده در گیک‌بنچ ۶ فاش شده است.

نتایج گیک‌بنچ S24 اولترا با شماره مدل SM-S928U و پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 با اسم رمز Pineapple، نشان دهنده‌ی عملکرد سریع‌تر این گوشی نسبت به گلکسی S23 اولترا است. به‌لطف Snapdragon 8 Gen 3، پرچم‌دار آینده‌‌ی سامسونگ ۳۴ درصد سریع‌تر از پرچم‌دار فعلی این شرکت خواهد بود.

گلکسی S24 اولترا در بخش تک‌هسته‌ای سی‌پی‌یو امتیاز ۲۲۳۴ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۶۸۰۷ را کسب کرده است. پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ سامسونگ به‌ترتیب امتیاز ۱۸۹۵ و ۵۰۶۲ را در بخش تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای پردازنده‌ به‌دست آورده بود. با وجود پیشرفت نسلی قابل‌توجه، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بخش سی‌پی‌یو از A17 Pro ضعیف‌تر است. بر اساس دیتابیس گیک‌بنچ، سامسونگ در پرچم‌دار جدید خود از حداقل ۸ گیگابایت رم استفاده کرده است.

شایعه‌هایی دررابطه با عرضه‌ی گلکسی S24 اولترا در دو نسخه‌ با پردازنده‌ی اگزینوس و اسنپدراگون به گوش می‌رسید؛ اما احتمال می‌رود سامسونگ تنها از پردازنده‌ی کوالکام در این گوشی استفاده کند.

احتمالاً سامسونگ از دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و بدنه‌ی تیتانیومی در گلکسی S24 اولترا استفاده می‌کند. قیمت گوشی پرچم‌دار آینده‌‌ی سامسونگ مشخص نیست و انتظار می‌رود نسبت به قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا تفاوت چندانی نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات