برخی مدل‌های آیفون به‌طرز مرموزی در شب خاموش می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
 آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کنار هم
ظاهراً پدیده‌ی عجیبی باعث خاموشی موقت تعدادی از مدل‌های آیفون در شب می‌شود که می‌تواند در عملکرد هشدارها و ویژگی‌های دیگر تداخل ایجاد کند.
تبلیغات

کاربری در ردیت می‌گوید از سال‌ها قبل با تنظیم هشدار روی آیفون، هر روز در زمان معینی از خواب بیدار می‌شود و این ویژگی همیشه به‌درستی کار می‌کرد. اما حالا او خودش ساعت ۵ صبح بیدار می‌شود درحالی‌که گوشی هیچ هشداری پخش نکرده و فقط گزینه‌ی بی‌صداکردن روی صفحه نمایش داده می‌شود؛ درصورتی که خودش هشدار را بی‌صدا نکرده است.

چنین مشکلی عجیب به‌نظر می‌رسد و جالب‌تر اینکه چند کاربر دیگر نیز مشکل مشابهی را تجربه کرده‌اند و درنهایت مشخص شد دلیل آن در برخی موارد می‌تواند به خاموش شدن مرموز آیفون در شب مرتبط باشد.

بررسی کنید آیا فاصله‌ای غیرعادی در مصرف باتری آیفون شما وجود دارد یا خیر. روز گذشته تعداد زیادی از آیفون‌ها برای چندساعت درطول شب خاموش شدند. گوشی من یک دقیقه قبل‌از پخش هشدار، روشن شد.
- کاربر ردیت

برخی افراد هنگام صبح متوجه شدند باید رمزعبور را برای استفاده از آیفون وارد کنند که این مورد نشان از راه‌اندازی مجدد یا خاموش شدن گوشی درطول شب دارد. چندین کاربر انجمن مک‌رومرز نیز اوایل هفته‌ی جاری مشکلات مشابهی را گزارش دادند. یکی از این افراد می‌گوید:

آیفون ۱۵ پرو مکس من با iOS 17.0.3 در شب گذشته حدود ساعت یک شب به طور خودکار ری‌استارت شد. همین اتفاق برای سه نفر از دوستان من با همان مدل آیفون و همان نسخه از iOS نیز رخ داد. یکی دیگر از دوستان نیز با آیفون ۱۳ مینی با همان نسخه از iOS، مشکل مشابهی را تجربه کرده است.
- کاربر انجمن مک‌رومرز

با بازکردن برنامه‌ی تنظیمات و رفتن به بخش باتری و سپس بررسی وضعیت شارژ در ۲۴ ساعت گذشته می‌توان متوجه شد آیا آیفون در شب خاموش بوده یا خیر. اگر شکافی در استفاده از باتری وجود داشت، آیفون برای مدتی خاموش شده است.

مشکل خاموشی مرموز آیفون در شب روی سری آیفون ۱۵ مشاهده شده است اما برخی مدل‌های قدیمی‌تر دیگر که iOS 17 را نصب کرده بودند نیز با مشکل مشابه مواجه شده‌اند. درحال حاضر دلیل اصلی بروز مشکل مذکور را نمی‌دانیم و اپل نیز در این مورد اظهارنظر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات