لنوو از تلفن 5.5 اینچ IdeaPhone K900 با پردازنده 2 هسته‌ای اتم اینتل پرده برداری کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته شاهد همکاری دو شرکت اینتل و لنوو و عرضه تلفن اینتلی K800 بودیم و امسال نیز این دو کمپانی با همکاری یکدیگر یک تلفن 5.5. اینچی 1080p را برای بازار چین آماده کرده‌اند. اینتل هنوز جایی در بازار موبایل ندارد اما این موضوع باعث نشده تا از تلاش برای توسعه و گسترش پردازنده کم مصرف اتم دست بردارد. تلفن K900 لنوو مجهز به یک پردازنده 2 گیگاهرتز 2 هسته‌ای اتم اینتل است. جزئیات بیشتر به ویدئو مربوط به این تلفن را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

لنوو امروز در نمایشگاه CES لاس وگاس تلفن جدید خود با نام IdeaPhone K900 را معرفی کرد، این تلفن مجهز به پردازنده 2 هسته‌ای Atom اینتل و نمایشگر 5.5 اینچ با رزولوشن 1080p با تراکم 400ppi است.

K900 ظاهر زیبایی دارد و ضخامت آن نیز تنها 6.9 میلی‌متر است که لنوو ادعا کرده باریک‌ترین در کلاس خود است. بدنه این تلفن از پلی کربنات و استیل ساخته شده و لبه ‌های تیز و غیرمنحنی شکل دارد.

لنوو اعتقاد دارد که این تلفن قادر به رقابت با تلفن‌های مبتنی بر معماری ARM است و هم از نظر قدرت و بازده و هم شکل و شمایل در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اجرای نرم افزارهای اندرویدی و سرعت پاسخ دهی تلفن در سطح بسیار بالایی است و دوربین 13 مگاپیکسلی آن نیز مشابه دوربین بکار رفته در تلفن Xperia Z سونی بوده و از همان سنسور Exmor سونی بهره می‌برد و لنز آن نیز دارای f/1.8 است.

وقتی K900 را در دست می‌گیرید بلافاصله متوجه باریک بودن آن می‌شوید. بدنه با کیفیت و خوش ساخت این تلفن نیز حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

K900 فعلا مجهز به اندروید 4.1 است اما در زمان عرضه به اندروید 4.2 بروز خواهد شد. لنوو تنها یک قالب اختصاصی خود را روی اندروید نصب کرده که اگر از آن خوشتان نیاید می‌توانید به‌راحتی آن را غیرفعال کنید.

متأسفانه هنوز بنچمارک‌های مربوط به پردازنده اتم این تلفن منتشر نشده است و دقیقاً نمی دانیم این پردازنده 2 هسته‌ای چقدر قدرت دارد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات