پس از گوگل، وان پلاس نیز به پورت USB-C آیفون طعنه زد

پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
پیت لاو / Pete Lau مدیرعامل وان پلاس در کنار لوگو وان پلاس / OnePlus
وان پلاس با طعنه به اپل می‌گوید که گوشی‌هایش از سال ۲۰۱۵ به درگاه USB-C و از سال ۲۰۱۶ به فناوری شارژ سریع مجهز شده‌اند.
تبلیغات

کنفرانس Wonderlust اپل محفل رونمایی نسل جدید آیفون بود. آیفون‌های اپل پس از ۱۱ سال درگاه نامحبوب لایتنینگ را کنار گذاشتند و به‌صورت همه‌جانبه به استقبال درگاه USB-C رفتند. درحالی‌که آیفون در سال ۲۰۲۳ به USB-C مجهز شده است، گوشی‌های اندرویدی از سال‌ها قبل مشغول استفاده از این درگاه بوده‌اند.

وان پلاس، زیرشاخه‌ی اوپو، نخستین‌بار در سال ۲۰۱۵ گوشی هوشمندی با درگاه USB-C تولید کرد. این شرکت سپس در سال ۲۰۱۶ سراغ استفاده از فناوری شارژ سریع رفت. وان پلاس در گذر زمان سرعت شارژ گوشی‌هایش را بالاتر برده است و امروزه پرچم‌دار جدید این شرکت در زمانی کوتاه به شارژ ۱۰۰ درصدی می‌رسد.

برندهای صنعت موبایل مدت‌ها است که برای جلب نظر کاربران، به یک‌دیگر طعنه می‌زنند. زمانی که اپل جک هدفون را از آیفون حذف کرد، اکثر برندهای بزرگ ازجمله سامسونگ اپل را به تمسخر گرفتند و ظاهراً تاریخ بار دیگر با USB-C تکرار شده است.

حساب کاربری شعبه‌ی اروپای وان پلاس در شبکه‌ی اجتماعی ایکس به درگاه USB-C و سرعت شارژ گوشی‌های این برند اشاره کرده است تا غیرمستقیم به اپل طعنه بزند. قبل از رونمایی آیفون ۱۵، گوگل هم اپل را به تمسخر گرفته بود.

اپل به‌هنگام رونمایی محصولات جدیدش گفت قیمت گوشی آیفون ۱۵ درمقایسه‌با نسل قبل بدون تغییر بوده است. قیمت گوشی آیفون معمولاً از قیمت گوشی وان پلاس و برندهای دیگر بیشتر است،‌ اما اپل از لحاظ حجم فروش، دومین برند برتر بازار محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات