اپل سرعت شارژ آیفون ۱۵ را دست‌نخورده باقی گذاشت

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
پورت USB-C در آیفون ۱۵
برخلاف شایعه‌ها، به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۵ با وجود بهره‌مندی از درگاه USB-C با افزایش سرعت شارژ مواجه نشده است.
تبلیغات

اپل به‌هنگام رونمایی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو در کنفرانس Wonderlust گفت این دو گوشی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کنند، اما ظاهرا این گفته به معنی پشتیبانی آیفون‌ها از شارژ سریع‌تر نیست.

بر اساس گزارش مک‌رومرز، اپل در صفحه‌ی مشخصات فنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو گفته که شارژ بی‌سیم ازطریق شارژرهای Qi همچنان به ۷٫۵ وات محدود است. شارژرهای مگ‌سیف می‌توانند آیفون را با توان ۱۵ وات شارژ کنند. قیمت شارژر مگ‌سیف بیشتر از شارژر بی‌سیم اکثر شرکت‌ها است.

Qi2 استاندارد جدیدی برای شارژ بی‌سیم است که بر پایه‌ی مگ‌سیف توسعه داده شده. این استاندارد شامل «پروفایل توان مغناطیسی» است و با این هدف طراحی شده که بهره‌وری انرژی را بهبود دهد و سرعت شارژ را بالا ببرد.

برخی از شرکت‌ها شارژرهای ۱۵ وات جدیدی بر پایه‌ی Qi2 معرفی کرده‌اند؛ بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که آیفون‌های نسل جدید اپل از حالت ۱۵ وات Qi2 پشتیبانی نمی‌کنند.

هیچ بهبودی در شارژ مگ‌سیف نیز دیده نمی‌شود. به‌علاوه، شایعه‌های مربوط‌به افزایش سرعت شارژ سیمی آیفون نیز حقیقت نداشتند. برخی از منابع گفته بودند توان شارژ آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به ۳۵ وات می‌رسد، اما صفحه‌ی مشخصات فنی اپل هیچ بهبودی برای شارژ سریع نشان نمی‌دهد.

بدین ترتیب گوشی‌های سری آیفون ۱۵ با آداپتور ۲۰ وات در عرض نیم‌ساعت به شارژ ۵۰ درصد دست پیدا می‌کنند. ممکن است استفاده از آداپتور ۳۵ وات باعث افزایش سرعت شارژ شود. با عرضه‌ی رسمی آیفون‌های جدید، جزئیات بیشتری در این زمینه خواهیم فهمید.

اپل گفته است که قیمت گوشی آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود و قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه به‌ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱٬۱۹۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات