این اولین گوشی تاشدنی وان پلاس است

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
رندر وان پلاس Open
رندرهای فاش‌شده از وان‌ پلاس Open نشان می‌دهد این محصول از طراحی متفاوتی نسبت‌ به سایر گوشی‌های تاشو بازار بهره خواهد برد.
تبلیغات

هنگام انتخاب گوشی هوشمند، ظاهر آن برای اکثر خریداران اهمیت زیادی دارد و به‌عبارت دیگر طراحی در انتخاب بهترین گوشی‌ های بازار یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها محسوب می‌شود. سازندگان گوشی نیز کاملاً از این موضوع اطلاع دارند و به‌همین‌دلیل تلاش می‌کنند محصولاتی با ظاهر زیبا روانه‌ی بازار کنند.

درحالی‌که استراتژی طراحی اپل بیش‌از هر چیزی روی ثبات تمرکز دارد و این برند همیشه سعی دارد محصولاتی عرضه کند که برای همه قابل‌تشخیص باشند، نمی‌توان این مورد را انکار کرد که طی سال‌های گذشته متفاوت بودن یکی از مهم‌ترین نکاتی بوده که در طراحی آیفون اپل و همچنین محصولات اندرویدی مثل گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی موردتوجه قرار گرفته است.

از دوربین‌ سلفی پاپ‌آپ و زیرنمایشگر گرفته تا گوشی‌ های گیمینگ، گوشی ناتینگ فون، ال جی Wing و محصولات تاشو مثل گلکسی زد فولد ۵ سعی دارند به‌نوعی طراحی خاص و جذابی به کاربران ارائه دهند و این موضوع اهمیت بالای ظاهر دستگاه را نشان می‌دهد.

رندر وان پلاس Open

طبق گزارش‌های اخیر، اولین گوشی تاشو وان‌ پلاس به‌زودی با نام OnePlus Open عرضه خواهد شد. اکنون رندرهایی از این دستگاه فاش‌ شده که نشان از رویکرد متفاوت برند چینی در طراحی گوشی تاشو دارد و احتمالاً طرفداران این نوع محصولات را هیجان‌زده خواهد کرد.

در کنار گوگل پیکسل فولد، انتظار می‌رود وان‌ پلاس Open در بازارهای آسیایی و جهانی به رقیبی شایسته‌ برای گلکسی زد فولد ۵ تبدیل شود و حتی برخی رسانه‌ها این محصول را بزرگ‌ترین رقیب تاشو پرچمدار سامسونگ توصیف می‌کنند.

طبق رندرهای فاش‌شده، وان‌ پلاس Open از ظاهری بسیار متفاوت نسبت‌ به گوشی‌های تاشو موجود در بازار بهره خواهد برد. انتظار می‌رود این دستگاه از طراحی جمع‌وجور بهره ببرد و از این‌نظر بیشتر شبیه پیکسل فولد است تا آنر مجیک V2 یا شیائومی میکس فولد ۳ و این ویژگی برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد.

رندر وان پلاس Open

دوربین سلفی وان‌ پلاس Open در بریدگی پانچ‌هول گوشه‌ی سمت‌راست بالای صفحه نمایش داخلی این دستگاه قرار دارد. گوشی تاشو وان‌ پلاس همچینن از دکمه‌ی دوحالته‌ی بی‌صدا کردن هشدارها بهره می‌برد که بین محصولات تاشو برای اولین‌بار شاهد چنین قابلیتی خواهیم بود.

درمجموع، تصاویر جدید فاش‌شده از وان‌ پلاس Open نسبت‌به رندرهای اولیه‌ی این محصول، ظاهری زیباتر و کامل‌تر را نشان می‌دهند.

هر دو نمایشگر وان‌ پلاس Open بهتر و واضح‌تر از زد فولد ۵ خواهند بود

ظاهراً وان‌ پلاس Open از نمایشگر داخلی ۷٫۸ اینچی و نمایشگر بیرونی ۶٫۳ اینچی بهره خواهد برد که نسبت‌تصویر آن‌ها به‌ترتیب ۶:۳ و ۲۰:۹ خواهد بود. این یعنی صفحه نمایش داخلی دستگاه از تراکم پیکسلی ۴۲۶ پیکسل براینچ بهره می‌برد و این عدد برای نمایشگر بیرونی ۴۳۱ است.

در مقام مقایسه، گلکسی زد فولد ۵ از نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی و صفحه نمایش بیرونی ۶٫۲ اینچی بهره می‌برد. از نظر تئوری وان‌ پلاس Open ابعادی بین زد فولد ۵ و پیکسل فولد خواهد داشت که ایدئال به‌نظر می‌رسد.

جزیره‌ی دوربین وان‌ پلاس Open دایره‌ای است و حرف H نیز در آن به‌چشم می‌خورد که به همکاری این شرکت با Hasselblad اشاره دارد. بزرگ‌ بودن ناحیه‌ی دوربین پشتی این دستگاه واقعاً سلیقه‌ای است و شاید برخی عاشق آن شوند درحالی‌که برخی دیگر ترجیح می‌دهند دوربینی با ابعاد کوچک‌تر پشت دستگاه تعبیه شود.

رندر وان پلاس Open

رندرهای جدید وان‌ پلاس Open باعث می‌شود این دستگاه ضخیم‌تر از آنچه انتظار می‌رفت به‌نظر برسد. البته امکان دارد این مورد به‌دلیل زاویه‌ی دید رندرها احساس شود و هنوز نمی‌دانیم ضخامت واقعی دستگاه دقیقاً چقدر خواهد بود.

نکته‌ی دیگر درمورد طراحی وان‌ پلاس Open، استفاده از پوشش چرم مصنوعی در قاب پشتی دستگاه است که به کاهش وزن و مقابله با جای اثر انگشت کمک می‌کند. علاوه‌براین استفاده از این نوع پوشش باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی آسان‌تر شود و لیز نخورد.

در نهایت انتظار می‌رود وان‌ پلاس Open اواخر ماه آگوست یا اوایل سپتامبر معرفی شود. طبق گزارش‌ها و شایعات این گوشی تاشو می‌تواند به رقیبی شایسته برای گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ تبدیل شود و باید دید خریداران چه استقبالی از این دستگاه خواهند داشت. مطمئناً قیمت گوشی وان پلاس Open می‌تواند نقش بسیار مهمی در جلب نظر خریداران به این محصول داشته باشد و شاید برچسب ۱۵۰۰ دلاری برای آن جذاب به‌نظر برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات