تماشا کنید: تعمیر گلکسی زد فلیپ ۵ دوبرابر راحت‌تر از زد فلیپ ۴ است

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت خیمه
به‌لطف تغییر کوچک اما مهمی که سامسونگ در طراحی گلکسی زد فولد ۵ اعمال کرده، این دستگاه می‌تواند عنوان تعمیرپذیرترین گوشی تاشدنی را به‌خود اختصاص دهد.
تبلیغات

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ را روانه‌ی بازار کرده و این یعنی با انجام بررسی‌های مختلف، جزئیات بیشتری درمورد این محصول در دسترس قرار می‌گیرد. اگرچه امتیاز تعمیرپذیری گوشی‌های تاشو به‌دلیل ساختار پیچیده، نسبت‌به گوشی‌ هوشمند استاندارد خیلی کم‌تر است، اما به‌نظر می‌رسد تغییرات اعمال شده در زد فیلپ ۵ می‌تواند این دستگاه را به تعمیرپذیرترین گوشی تاشدنی جهان تبدیل کند.

کانال یوتیوب PBKReviews ویدیوی کاملی از کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ ۵ به‌اشتراک گذاشته تا ببینیم ساختار داخلی گوشی سامسونگ درمقایسه با مدل قبلی آن چه تغییراتی داشته است. درمقام مقایسه، گلکسی زد فلیپ ۴ امتیاز ۴ از ۱۰ را در بخش تعمیرپذیری دریافت کرد.

اکنون گلکسی زد فلیپ ۵ ازنظر تعمیرپذیری امتیاز قابل‌توجه ۷٫۵ از ۱۰ را به‌دست آورده که تقریباً دوبرابر بهتر از امتیاز تعمیرپذیری مدل سال گذشته است. این محصول تغییراتی نسبت‌به مدل قبلی خود دریافت کرده که البته منظور ما از این تغییرات صرفاً لولای دستگاه نیست. می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی بررسی تخصصی زومیت از گلکسی زد فلیپ ۵، اطلاعات کاملی درمورد ویژگی‌ها، طراحی، امکانات سخت‌افزاری و غیره‌ی این محصول به‌دست آورید.

اجزا

امتیاز تعمیرپذیری

طراحی

۱٫۵ از ۲

در دسترس بودن قطعات

۱٫۵ از ۲

تعویض نمایشگر

۱ از ۲

تعویض باتری

۲ از ۲

تعویض سایر قطعات

۱٫۵ از ۲

امتیاز تعمیرپذیری کلی

۷٫۵

امتیاز تعمیرپذیری اجزای مختلف گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

با تماشای ویدیوی کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ ۵ متوجه خواهید شد تعمیر این دستگاه چقدر آسان است. طبق این ویدیو، تعویض قطعاتی مثل باتری پیچیدگی خاصی ندارد و به‌راحتی قابل انجام است. البته درصورتی که دانش فنی لازم را ندارید، توصیه‌ی ما این است که خودتان زد فلیپ ۵ را باز نکنید.

یکی از دلایلی که باعث شده، گلکسی زد فلیپ ۵ امتیاز تعمیرپذیری بالایی به‌دست آورد، استفاده از زبانه‌های کششی قوی در طراحی بدنه‌ی این گوشی تاشدنی است که می‌توان از آن‌ها برای خارج کردن بی‌دردسر باتری‌ استفاده کرد. اگرچه این تغییر نسبت‌به مدل سال گذشته کوچک به‌نظر می‌رسد اما تأثیر بسیار زیادی روی تعمیرپذیری دستگاه دارد.

اینکه سامسونگ به‌فکر اعمال تغییراتی در گلکسی زد فولد ۵ بوده که تعمیرپذیری این گوشی تاشدنی را آسان‌تر کند، نکته‌ی بسیار امیدوارکننده‌ای است که باعث می‌شود آینده‌ی روشن‌تری را برای بخش محصولات تاشو متصور شویم. قیمت گوشی سامسونگ درمقایسه با زد فولد ۴ تغییری نکرده و مدل پایه‌ی آن همچنان با برچسب ۱۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود اما امسال مدل پایه به‌جای ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات