فوری؛ این پورت USB-C آیفون ۱۵ است!

سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
تصویر منتسب‌به پورت USB-C آیفون ۱۵
تصویر فاش‌شده در ایکس، درگاه USB-C گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس را نمایش می‌دهد.
تبلیغات

دو افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس مدعی شده‌اند که شایعات حقیقت دارند و اپل در پی استفاده از درگاه USB-C در نسل جدید آیفون است. بدین ترتیب اپل پس از سال‌ها، با درگاه منسوخ لایتنینگ در آیفون خداحافظی می‌کند.

تصویری که در ادامه می‌بینید، درگاه USB-C مدل‌های معمولی، پلاس و پرو مکس آیفون ۱۵ را نمایش می‌دهد. این درگاه به قطعات برد مدار چاپی (PCB) متصل شده است و در نهایت وارد گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شود.

درگاه تایپ سی آیفون ۱۵ اپل تصویر غیررسمی

پیش‌تر افشاگران خوش‌سابقه‌ای مثل مارک گرمن و مینگ‌چی کوئو به درگاه USB-C آیفون اشاره کرده بودند. تغییر درگاه شارژ آیفون باعث می‌شود که اپل از خطر جریمه توسط اتحادیه‌ی اروپا بگریزد. اپل برای تبعیت از قوانین اروپا می‌تواند آیفون‌های مجهز به USB-C را صرفاً در کشورهای این قاره عرضه کند، اما بعید است شاهد چنین اتفاقی باشیم.

انتظار می‌رود سرعت درگاه USB-C آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس بیشتر باشد. مدل‌های معمولی و پلاس همچنان استاندارد USB 2.0 را خواهند داشت (همان استانداردی که در درگاه لایتنینگ نیز استفاده می‌شود).

اپل هر سال آیفون‌های جدید را اواخر شهریور رونمایی می‌کند. شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند تاریخ رونمایی آیفون ۱۵ برای ۲۲ شهریور تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات