شیائومی دوربین سلفی پاپ‌آپ را در گوشی‌های هوشمند احیا می‌کند؟

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بازطراحی دوربین بالا رونده گوشی شیائومی
پتنت جدید شیائومی به دوربین سلفی پاپ‌آپ بازطراحی‌شده اشاره دارد.
تبلیغات

رندری از گوشی معرفی‌نشده‌ی شیائومی با دوربین سلفی بالا‌رونده فاش شده که اگرچه این ویژگی کاملاً جدید نیست اما می‌تواند نشان‌دهنده‌ی روند جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند باشد. دوربین پاپ‌آپ که سال ۲۰۱۸ با گوشی Vivo NEX A به جهان معرفی شد، ابتدا به‌عنوان راهکاری برای حذف بخش دوربین سلفی و استفاده از نمایشگر تمام‌صفحه روی کار آمد که البته درکنار مزیت‌های مختلف، معایبی هم داشت.

بااین‌ حال، پتنت شیائومی راهکاری جدید را نشان می‌دهد که از دوربین سلفی پاپ‌آپ بازطراحی‌شده بهره می‌برد. این روش، با هدف کاهش فضای موردنیاز برای دوربین سلفی توسعه یافته تا بتوان گوشی‌هایی با بدنه‌ی باریک‌تر تولید کرد. این طراحی همچنین قصد دارد برخی مشکلات نسل قبلی دوربین‌های پاپ‌آپ را برطرف کند.

حق‌‌اختراع جدید شیائومی ماژول دوربین و جزء قابل‌ جمع‌شدن را تأیید می‌کند که نقشی حیاتی در محافظت از ماژول دوربین، کاهش استفاده از فضا و بهبود کیفیت ماژول دوربین برای تصویربرداری دارد.

پتنت دوربی سلفی بالا رونده باز طراحی شده شیائومی

طی چندسال گذشته، دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ محبوبیت زیادی نداشته‌اند و بسیاری از برندها همچنان برای ارائه‌ی طراحی زیباتر، دوربین سلفی را در بریدگی هول‌پانچ بالای نمایشگر قرار می‌دهند. اپل در سری آیفون ۱۴ پرو از داینامیک آیلند استفاده کرده که طبق شایعات سری هواوی میت ۶۰ نیز ویژگی مشابهی ارائه خواهد داد. با این شرایط، بازگشت شیائومی به طراحی دوربین‌ سلفی پاپ‌آپ، نشان از پتانسیل این برند چینی برای ارتقاء فناوری مذکور دارد.

شیائومی در پتنت جدیدش از دوربین سلفی پاپ‌‌‌آپ بازطراحی‌شده بهره گرفته تا حالت تمام‌صفحه‌ی نمایشگر دستگاه، جلوه‌ای زیبا به آن ببخشد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند بدون هیچ مانعی از سطح صفحه نمایش نهایت بهره را ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات