نبرد بهترین تاشدنی‌های بازار؛ گلکسی زد فلیپ ۵، ریزر ۴۰ اولترا موتورولا و اوپو فایند N2 فلیپ

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
مطالعه 7 دقیقه
گلکسی زد فلیپ ۵ دربرابر ریزر ۴۰ اولترا دربرابر اوپو فایند N2 فلیپ
در نبرد بهترین گوشی‌های تاشدنی بازار برنده کدام است؟ با مقایسه گلکسی زد فلیپ ۵، ریزر ۴۰ اولترا موتورولا و اوپو فایند N2 فلیپ همراه ما باشید.
تبلیغات

مدت‌ها است گوشی‌های هوشمند آنقدر شبیه هم شده‌اند که تشخیص آن‌ها از یکدیگر تنها به‌کمک طراحی ماژول دوربین یا درنهایت، لوگوی حک شده بر بدنه‌یشان ممکن است؛ اما گوشی‌های تاشدنی جدیدترین نوآوری در صنعت موبایل به‌شمار می‌روند که ظاهرشان درعین حال نوستالژیک و آینده‌نگرانه است.

اگرچه سامسونگ اولین برندی بود که در مسیر این نوآوری قدم گذاشت و با عرضه‌ی چند نسل از گوشی‌های تاشدنی، طراحی آن‌ها را به بلوغ نسبی رساند؛ گلکسی زد فلیپ دیگر تنها نیست و ریزر ۴۰ اولترا موتورولا و اوپو فایند N2 فلیپ رقیبان جدی‌ای برای جدیدترین نسل زد فلیپ محسوب می‌شوند.

با مقایسه‌ی گلکسی زد فلیپ ۵ با ریزر ۴۰ اولترا و اوپو فایند N2 فلیپ همراه ما باشید تا ببینیم رقابت بین آن‌ها تا چه اندازه‌ نفس‌گیر است.

طراحی و کیفیت ساخت

ابعاد گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت باز ۱۶۵٫۱ در ۷۱٫۹ در ۶٫۹ میلی‌متر است که در حالت بسته، ارتفاع آن به ۸۵٫۱ میلی‌متر و ضخامت آن به ۱۵٫۱ میلی‌متر می‌رسد. درمقابل، ریزر ۴۰ اولترا با عرض ۷۴ میلی‌متر، هنگام باز شدن ۷ میلی‌متر ضخامت دارد و به هنگام تاشدن، ضخامتش به ۱۵٫۱ میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع آن هم در حالت باز ۱۷۰،۸ میلی‌متر و در حالت بسته ۸۸٫۴ میلی‌متر است.

گلکسی زد فلیپ ۵
گلکسی زد فلیپ ۵

مقایسه‌ی ابعاد این دو گوشی با اوپو فایند N2 فلیپ که در حالت باز ۱۶۶٫۲ در ۷۵٫۲ در ۷٫۵ میلی‌متر و در حالت بسته ۸۵٫۵ در ۷۵٫۲ در ۱۶ میلی‌متر است، شباهت تقریبی آن‌ها از نظر ابعاد را نشان می‌دهد و تنها تفاوت معنادار در ارتفاع ۵،۶ میلی‌متر بیشتر ریزر ۴۰ اولترا به چشم می‌آید. از نظر وزن هم هر سه مدل تقریبا شبیه هستند و گوشی اوپو ۱۹۱ گرمی تنها ۳،۴ گرم از رقیبان خود سنگین‌تر است.

موتورولا ریزر 40 اولترا
موتورولا ریزر ۴۰ اولترا

هر سه گوشی از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برند. گلکسی زد فلیپ ۵ از قاب‌ آلومینیومی Armor و محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس ۲ روی صفحه نمایشگر اصلی و پنل پشتی بهره می‌برد و استفاده از لولای جدیدی به نام «لولای منعطف»، فاصله‌ی بین دو بخش نمایشگر داخلی را به هنگام بسته‌شدن گوشی از بین می‌برد.

گلکسی زد فلیپ ۵ مقاوم‌ترین در برابر آب؛ ریزر ۴۰ اولترا مقاوم‌ترین دربرابر گردوخاک

درمقابل، فریم ریزر ۴۰ اولترا آلومینیومی است (سری ۷۰۰۰) و پنل پشتی در مدل‌های مشکی و آبی توسط شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. مدل قرمز ریزر ۴۰ اولترا پنل پشتی با پوشش چرم گیاهی دارد. به‌گفته‌ی موتورولا، این گوشی به‌لطف بهره‌مندی از لولای قطره‌ای، به هنگام بسته شدن به‌طور کامل تخت می‌شود. این‌درحالی است که اوپو فایند N2 فلیپ با فریم آلومینیوم، اما پنل جلو و پشتی پلاستیکی، به‌نظر از مقاومت کمتری نسبت به دو رقیب دیگر برخوردار است، هرچند به‌گفته‌ی اوپو، می‌تواند تا ۴۰۰ هزار تاشدن را تاب بیاورد.

اوپو فایند N2 فلیپ
اوپو فایند N2 فلیپ

اما جایی که تفاوت واقعا معنا‌دار می‌شود، مقاومت گوشی‌ها در برابر آب است. سامسونگ، گلکسی زد فلیپ ۵ را با گواهی IPX8 عرضه کرده که برای غوطه‌وری در عمق ۱٫۵ متری آب شیرین تا ۳۰ دقیقه مقاوم است؛ این درحالی است که ریزر ۴۰ اولترا با گواهی IP52 مقاومت بسیار کمی در برابر آب دارد، اما درعوض دربرابر گردوخاک مقاوم است. اوپو فایند N2 فلیپ هم با گواهی IPX4 فقط در برابر پاشش آب مقاوم است.

گلکسی زد فلیپ ۵ در رنگ‌های سبز، گرافیتی، کرم و صورتی و همچنین رنگ‌های انحصاری وبسایت سامسونگ شامل خاکستری، آبی، سبز، زرد روانه‌ی بازار خواهد شد. ریزر ۴۰ اولترا در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی و اوپو فایند N2 فلیپ در رنگ‌های مشکی، طلایی و بنفش موجود است.

نمایشگر

اولین چیزی که درباره‌ی ریزر ۴۰ اولترا خودنمایی می‌کند، نمایشگر خارجی ۳٫۶ اینچی آن با وضوح ۱٬۰۵۶ در ۱٬۰۵۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. این نخستین باری است که گوشی‌های تاشدنی مبتنی‌بر فرم‌فکتور پوسته‌صدفی به چنین نمایشگر بزرگی در بخش خارجی مجهز می‌شوند.

ریزر ۴۰ اولترا، کماکان دارای بزرگ‌ترین نمایشگر خارجی

حالا سامسونگ با عرضه‌ی گلکسی زد فلیپ ۵ مجهز به نمایشگر امولد ۳٫۴ اینچ، وضوح ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، تاحدودی توانسته به این سطح از پیشرفت نزدیک شود، هرچند در بحث وضوح و نرخ‌نوسازی هنوز از رقیب موتورولا عقب است. در این میان، اوپو فایند N2 فلیپ با نمایشگر ۳٫۲۶ اینچ، وضوح ۳۸۲ در ۷۲۹ پیسکل و نرخ‌نوسازی ۶۰ هرتز فاصله‌ی بیشتری با رقبا دارد.

اوپو فایند N2 فلیپ
اوپو فایند N2 فلیپ
ریزر ۴۰ اولترا موتورلا
ریزر ۴۰ اولترا
گلکسی زد فلیپ ۵
گلکسی زد فلیپ ۵

در بحث نمایشگر داخلی، رقابت بسیار تنگانگ است و ریزر ۴۰ اولترا با اختلاف بسیار جزیی از رقبا جلو می‌زند. ۶٫۹ اینچ فول اچ‌دی پلاس LTPO AMOLED با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و روشنایی ۱٬۴۰۰ نیت. درمقابل، گلکسی زد فلیپ ۵ به نمایشگر ۶٫۷ اینچی فول اچ‌دی پلاس از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. اوپو فایند N2 فلیپ هم از نمایشگر داخلی ۶٫۸ اینچ فول اچ‌دی پلاس AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱٬۴۰۰ نیت بهره می‌برد.

مشخصات فنی

در بحث قدرت تراشه، گلکسی زد فلیپ ۵ با بهره‌مندی از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy دست‌کم روی کاغذ از ریزر ۴۰ اولترا مجهز به Snapdragon 8+ Gen 1 و اوپو فایند N2 فلیپ مجهز به Dimensity 9000 Plus قدرتمندتر است، اما در عمل شاید اختلاف فاحشی در عملکرد آن‌ها مشاهده نکنید.

گلکسی زد فلیپ ۵ با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ریزر ۴۰ اولترا با رم هشت و ۱۲ گیگابایت در دسترس قرار دارند، اما اوپو فایند N2 فلیپ از رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت هم بهره می‌برد.

در بحث ظرفیت باتری، برنده اوپو فایند N2 فلیپ است؛ ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت با حداکثر توان شارژ ۴۴ وات در برابر ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۵ با حداکثر توان شارژ ۳۰ وات و ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری ریزر ۴۰ اولترا با حداکثر توان شارژ ۲۵ وات.

دوربین

در مورد عملکرد دوربین‌ها صرفا با تکیه بر اعداد و ارقام نمی‌توان قضاوت کرد و باید تجربه‌ی عکاسی با این گوشی‌ها را در رقابت با یکدیگر قرار دهیم؛ اما برای این مقاله فعلا مجبوریم به مشخصات فنی دوربین‌ها بسنده کنیم.

درکل، تفاوت چشمگیری در مشخصات دوربین‌های این سه گوشی دیده نمی‌شود و احتمالا تجربه‌ی عکاسی ضعیف‌تری از گوشی‌های معمولی در بازه‌ی قیمتی مشابه ارائه دهند.

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ
گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ

گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ در بالای نمایشگر از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد که میدان دیدش ۸۵ درجه است. پنل پشتی دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین اصلی از فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند.

ریزر ۴۰ اولترا به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اوپو فایند N2 فلیپ هم به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با فوکوس خودکار با تشخیص فاز، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل با فوکوس خودکار مجهز شده است.

سیستم عامل و پشتیبانی نرم‌افزاری

ریزر ۴۰ اولترا از رابط کاربری Moto MyUX بر پایه‌ی اندروید ۱۳ بهره می‌برد و به هنگام اتصال به مانیتور خارجی، رابط کاربری مشابه سیستم‌عامل‌های دسکتاپ دارد. این گوشی تا سه نسخه سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کند که در مقایسه با گلکسی زد فلیپ ۵ و اوپو فایند N2 فلیپ، یک سال کمتر است.

گلکسی زد فلیپ ۵ با رابط کاربری One UI 5.1.1 و اوپو فایند N2 فلیپ با رابط کاربری ColorOS بر پایه‌ی اندروید ۱۳ و هر دو از پشتیبانی چهار ساله سیستم‌عامل بهره می‌برند.

جمع‌بندی

به جرئت می‌توان گفت زمان یکه‌تازی سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشدنی به سر رسیده و فاصله‌ی رقبا با زد فلیپ بسیار کم شده است. از یک سو ریزر ۴۰ اولترا موتورولا بزرگ‌ترین نمایشگر خارجی را دارد و تنها مدلی است که دربرابر گردوغبار مقاوم است. اوپو فایند N2 فلیپ هم ظرفیت باتری بیشتری ارائه می‌دهد و مشخصات دوربین اصلی و سلفی آن دست‌کم روی کاغذ بهتر است.

البته سامسونگ هم برای اینکه از رقابت دور نماند، زد فلیپ ۵ را با تغییرات بزرگی درمقایسه با نسل قبل عرضه کرده است؛ ازجمله نمایشگر خارجی بزرگ‌تر، مقاومت بیشتر در برابر آب و تراشه‌ای که دست‌کم روی کاغذ، عملکرد بهتری از خود نشان داده است. این‌طور که پیدا است، رقابت در دنیای گوشی‌های تاشدنی این‌روزها به‌شدت هیجان‌انگیز و نفس‌گیر شده است.

مقایسه 3 محصول
گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ / Samsung Galaxy Z Flip5گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگگوشی موبایل ریزر 40 اولترا موتورولا / Motorola Razr 40 Ultra قرمزریزر 40 اولترا موتورولاپنل جلو گوشی موبایل فایند N2 فلیپ اوپو / Oppo Find N2 Flip بنفشفایند N2 فلیپ اوپو
مدل‌‌ نامبرهاSM-F731B SM-F731B/DS SM-F731U SM-F731U1 SM-F731W SM-F731NXT2321-3CPH2437
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1000 دلارحدود 1200 یوروحدود 800 یورو
تاریخ معرفی26 جولای 20231 ژوئن 202315 دسامبر 2022
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه11 آگست 20235 ژوئن 202323 دسامبر 2022
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.17 وات بر کیلوگرم (سر)--
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.60 وات بر کیلوگرم (سر) 1.45 وات بر کیلوگرم (بدن)--
نوع سیستم‌عاملاندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 13اندروید 13اندروید 13
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 5.1.1 قابل ارتقاء به اندروید 14-عرضه با رابط کاربری ColorOS 13
نام دیگر-Motorola razr+ Motorola Moto Razr 2023 Motorola Razr 4 Motorola Razr4 Motorola Razr gen 4-
ابعاد165.1 در 71.9 در 6.9 میلی‌متر (باز) 85.1 در 71.9 در 15.1 میلی‌متر (بسته)170.8 در 74 در 7 میلی‌متر (باز) 88.4 در 74 در 15.1 میلی‌متر (بسته)166.2 در 75.2 در 7.5 میلی‌متر (باز) 85.5 در 75.2 در 16 میلی‌متر (بسته)
وزن187 گرم184.5 یا 188.5 گرم191 گرم
جنس پشتشیشه‌ - گوریلا گلس +Victusشیشه - گوریلا گلس Victusپلاستیک
جنس جلوپلاستیکپلاستیکپلاستیک
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم 7000فلز - آلومینیوم
رنگمشکی بنفش خاکستری کرم آبی سبز سبز نعنایی زردمشکی قرمز آبیمشکی طلایی بنفش
ابعاد نمایشگر6.7 اینچ6.9 اینچ6.8 اینچ
نوع نمایشگرFoldable Dynamic AMOLED 2XFoldable LTPO AMOLEDFoldable LTPO AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز165 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2640 پیکسل1080 در 2640 پیکسل1080 در 2520 پیکسل
تراکم پیکسلی~425 پیکسل در اینچ~413 پیکسل در اینچ~403 پیکسل در اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه~85.9 درصد~85.1 درصد~86.4 درصد
حداکثر روشنایی1750 نیت (Peak)1400 نیت (Peak)1200 نیت (HBM) 1600 نیت (Peak)
استانداردهای HDRHDR10+HDR10+HDR10+
مشخصات نمایشگر دومحالت بسته Super AMOLED 3.4 اینچ 720 در 748 پیکسل شیشه‌ - گوریلا گلس +Victus 60 هرتز ~306 پیکسل در اینچحالت بسته 3.6 اینچ 1056 در 1066 پیکسل AMOLED ~413 پیکسل در اینچ 144 هرتز HDR10+ 1100 نیت (Peak) نمایش 1 میلیارد رنگ شیشه - گوریلا گلس Victusحالت بسته 3.26 اینچ AMOLED ~250 پیکسل در اینچ 800 نیت (HBM) 900 نیت (Peak) شیشه - گوریلا گلس 5 382 در 720 پیکسل
سایر مشخصات نمایشگر-نمایش 1 میلیارد رنگ-
نسبت تصویر--21:9
مدل تراشهQualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1MediaTek Dimensity 9000+
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 3.36 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.80 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته‌ 2.00 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.19 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.20 گیگاهرتز Cortex-X2 و 3 هسته 2.85 گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته‌ 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیAdreno 740Adreno 730Mali-G710 MC10
ترکیب حافظه داخلی و رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم
رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم 16 گیگابایت رم
حافظه داخلی256 گیگابایت 512 گیگابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 4.0UFS 3.1UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراواید
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.76 اینچ سایز سنسور 1.8 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/1.5لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار چندمحوره با تشخیص فاز 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل13 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید پوشش 123 درجه 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید فوکوس خودکار پوشش 108 درجه 1/3.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 112 درجه f/2.2
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30/60fps 1080p@60/240fps 720p@960fps4K@30/60fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری +HDR10لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری +HDR10-
دوربین سلفی اصلی10 مگاپیکسل32 مگاپیکسل32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز واید 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4لنز واید 22 میلی‌متری فوکوس خودکار 1/2.74 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30fps4K@30/60fps 1080p@30/60fps1080p@30fps
ظرفیت باتری3700 میلی‌آمپر ساعت3800 میلی‌آمپر ساعت4300 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات30 وات44 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
ندارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات5 وات-
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه-50 درصد در 23 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریشارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات-پشتیبانی از شارژ معکوس
درگاه اتصالUSB Type-C 3.2USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
-
دارد
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG--
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ دوگانه حسگر مجاورت دوگانه قطب‌نما حسگر طیف رنگ
نوع حسگر اثر انگشتکنار گوشیکنار گوشیکنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiسه بانده وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)سه بانده (Tri-Band)سه بانده (Tri-Band)
بلوتوث5.35.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE نرخ داده‌ ارتقا یافته یا EDRپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات