آیفون ۱۵ احتمالاً با فناوری باتری انباشته، شارژدهی بیشتری ارائه خواهد داد

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو در دست
ظاهراً اپل قصد دارد از فناوری باتری انباشته برای افزایش چگالی و طول‌ عمر باتری سری آیفون ۱۵ استفاده کند.
تبلیغات

حساب کاربری RGcloudS در توییتر اعلام کرد گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی آیفون ۱۵ از فناوری باتری انباشته بهره خواهند برد.

هر سلول باتری انباشته از تکنیکی به‌ نام Lamination استفاده می‌کند. در این تکنولوژی عناصر و جداکننده‌ها به‌جای رول‌شدن، در لایه‌های زیگزاگی تا می‌شوند. از آنجا که روش مذکور باعث صرفه‌جویی در فضای بسته‌بندی سلول باتری می‌شود، می‌توان مواد فعال بیشتری در آن قرار داد و در نتیجه ظرفیت کلی باتری افزایش خواهد یافت. تکنیک لمینیشن به باتری انباشته اجازه می‌دهد چگالی انرژی بالاتری درمقایسه‌با باتری‌های معمولی داشته باشد؛ علاوه‌براین گرمای تولیدشده به‌جای متمرکزشدن در یک ناحیه، به‌طور یکنواخت در سرتاسر سلول توزیع می‌شود و در نتیجه طول‌عمر باتری افزایش می‌یابد.

مک‌رومرز می‌نویسد، وسایل نقلیه‌ی الکتریکی درحال‌حاضر به‌دلیل توان خروجی بالا، شارژ مجدد سریع و همچنین چگالی انرژی بیشتر، به‌شدت به فناوری باتری‌های انباشته متکی هستند. این نوع باتری‌ها همچنین در تجهیزات پزشکی، هوافضا و ذخیره‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

علاوه‌براین گفته می‌شود اپل درحال بررسی شارژ سیمی ۴۰ وات و ۲۰ وات ازطریق مگ‌سیف است اما نمی‌دانیم آیا غول فناوری اهل کوپرتینو این ویژگی را در سری آیفون ۱۵ ارائه خواهد داد یا خیر. درحال‌حاضر آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند حداکثر با سرعت ۲۹ وات شارژ شود اما سرعت شارژ این گوشی ازطریق مگ‌سیف به ۱۵ وات می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات