ساخت آیفون در هند با جدیت بیشتر ادامه می‌یابد

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
دوربین آیفون ۱۴ مدل سفید اپل
به‌زودی قرارداد اپل با Wistron برای تولید آیفون به‌پایان می‌رسد و Tata به‌عنوان اولین شرکت هندی، تولید گوشی‌های غول فناوری کوپرتینو را آغاز خواهد کرد.
تبلیغات

گروه تاتا (Tata) در آستانه‌ی خرید کارخانه‌ی کارناتاکا متعلق به ویسترون است؛ کارخانه‌ای که آیفون ۱۴ را مونتاژ می‌کند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این خرید، تاتا به اولین‌شرکت هندی تبدیل خواهد شد که آیفون‌ را نه‌تنها برای بازار داخلی بله برای بازار جهانی نیز تولید می‌کند. این قرارداد که انتظار می‌رود تا ماه آگوست نهایی شود، بخشی از تلاش هند برای تثبیت خود به‌عنوان یکی از بازیگران پیشرو در تولید سخت‌افزار است، چشم‌اندازی که با دیدگاه نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی مطابقت دارد.

ارزش کارخانه‌ی کارناتاکا درحال حاضر به ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد و بیش‌از ۱۰ هزار کارمند دارد. به‌عنوان بخشی از قرارداد موجود، ویسترون متعهد شده که آیفون هایی به‌ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار در سال مالی جاری تا مارس ۲۰۲۴ تحویل دهد. این طرح همچنین شامل افزایش سه‌برابری نیروی‌کار درسال آینده است. طبق گزارش‌ها، گروه تاتا موافقت کرده به تعهدات مذکور عمل کند.

اقدام تاتا بسیار قابل‌توجه است زیرا بسیاری از شرکت‌های فناوری به‌دنبال جایگزین‌هایی برای چین هستند تا محصولات پیشرفته‌ی خود را آنجا تولید کنند. اپل نیز طی سال‌های اخیر روی هند تمرکز کرده تا از ظرفیت این کشور برای تولید محصولاتش بهره ببرد.

گیزموچاینا می‌نویسد، هند همچنین برخی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند مثل سامسونگ، شیائومی و ویوو را برای ساخت تأسیسات محلی جذب کرده است. صادرات گوشی‌های هوشمند از هند که شامل آیفون نیز می‌شود، در ماه‌های آوریل و می سال جاری ۱۲۸ درصد افزایش یافته و با وجود شکست سرمایه‌گذاری مشترک ودانتا با فاکسکان برای پروژه‌های نیمه‌هادی، جاه‌طلبی هند برای تقویت صنعت الکترونیکی داخلی این کشور همچنان با قدرت ادامه دارد و تاتا نیز می‌تواند نقشی حیاتی در این مسیر ایفا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات