مشخصات کامل و رندرهای جدید گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ پیش از رونمایی فاش شد

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
رندر گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ
سامسونگ به‌زودی در رویداد آنپکد بعدی خود از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

درحالی‌که فقط چند هفته تا رویداد موردانتظار گلکسی آنپکد سامسونگ باقی مانده، طراحی و مشخصات کامل گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ فاش شد. این رویداد در اواخر ماه جولای و در سئول کره‌ی جنوبی برگزار خواهد شد و در آن شاهد معرفی محصولات دیگری مثل گلکسی واچ ۵، گلکسی تب S9 اولترا و گلکسی بادز ۳ نیز خواهیم بود.

افشاگر خبرهای فناوری، SnoopyTech رندرهای جدیدی از گوشی‌های تاشو بعدی سامسونگ به‌ اشتراک گذاشته است. براساس این تصاویر، گلکسی زد فولد ۵ از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به گلکسی زد فولد ۴ خواهد داشت و روی قاب پشتی آن شاهد دوربین سه‌گانه‌ با جهت‌گیری عمودی خواهیم بود. حاشیه‌های نمایشگر داخلی این دستگاه نیز کاهش یافته و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در لبه‌ی سمت‌ راست آن تعبیه شده‌اند.

به‌نوشته‌ی XDA، گلکسی زد فلیپ ۵ در مقایسه‌ با نسل قبلی خود، از طراحی متفاوتی بهره خواهد گرفت. رندرهای جدید به دوربین دوگانه‌ی این دستگاه اشاره دارند که اکنون به‌طور افقی در کنار یکدیگر تعبیه‌ شده‌اند. لبه‌های دستگاه صاف خواهد بود و دوربین سلفی نیز در بریدگی پانچ‌هول مرکزی بالای نمایشگر آن قرار خواهد گرفت.

رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵
رندر گلکسی زد فولد ۵

براساس شایعات، گلکسی زدفولد ۵ از نمایشگر داخلی ۷٫۶ اینچی Dynamic AMOLED با وضوح ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل و نرخ نوسازی تطبیقی تا ۱۲۰ هرتز بهره خواهد برد که می‌تواند تا یک هرتز نیز کاهش یابد. نمایشگر بیرونی این محصول ۶٫۲ اینچی و از نوع Dynamic AMOLED خواهد بود و وضوح ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل را ارائه خواهد داد. انتظار می‌رود نرخ نوسازی این صفحه نمایش نیز ۱۲۰ هرتز باشد. قلب تپنده‌ی زد فولد ۵، تراشه‌ی Snpadragon 8 Gen 2 خواهد بود و در کنار آن ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تعبیه خواهد شد. این دستگاه همچنین با باتری ۴۴۰۰ میلی آمپرساعتی، اندروید ۱۳ با رابط‌ کاربری One UI 5.1.1 و گواهی IPX8 دردسترس قرار خواهد گرفت.

سیستم دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۵ شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با f/2.2 و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 خواهد بود. دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو این دستگاه ۴ مگاپیکسلی با f/1.0 و دوربین سلفی نمایشگر بیرونی آن ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.2 خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وای‌فای 6E، پشتیبانی از NFC، بلوتوث ۵٫۲ و درگاه USB C 3.2 اشاره کرد. این دستگاه از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و در رنگ مشکی، کرمی و آبی روانه‌ی بازار خواهد شد. ابعاد گوشی تاشو پرچم‌دار بعدی سامسونگ ۱۵٫۴۹ در ۶٫۷۱ سانتی‌متر و وزن آن ۲۵۳ گرم خواهد بود.

رندر گلکسی زد فلیپ ۵
رندر گلکسی زد فلیپ ۵
رندر گلکسی زد فلیپ ۵
رندر گلکسی زد فلیپ ۵

گلکسی زد فلیپ ۵ نیز به نمایشگر اصلی ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز متغیر و وضوح ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و صفحه‌ نمایش بیرونی ۳٫۴ اینچی با وضوح ۷۴۸ در ۷۲۰ پیکسل مجهز خواهد شد که برای نمایش اعلان‌ها، کنترل موسیقی، گرفتن سلفی با دوربین اصلی و موارد دیگر کاربرد دارد. این دستگاه مثل زد فولد ۵ به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز خواهد شد اما فقط ۸ گیگابایت رم دارد و در دو نسخه‌ی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی دردسترس قرار خواهد گرفت.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی زد فلیپ ۵ می‌توان به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با f/2,2 و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.4 اشاره کرد. این دستگاه به باتری ۳۷۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز خواهد شد و به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را اجرا خواهد کرد. زد فلیپ ۵ همچنین از درگاه USB C 3.2، بلوتوث ۵٫۲، وای‌فای 6E و دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و در چهار رنگ روانه‌ی بازار خواهد شد. ابعاد این دستگاه نیز ۷٫۱۹ در ۸٫۵۱ سانتی‌متر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات