بسیاری از کاربران همچنان به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون علاقه دارند

شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
جک ۳٫۵ میلی متری هدفون روی گوشی هوشمند
طبق اعلام ایسوس، برخی فناوری‌هایی که بسیاری از برندها آن‌ها را کنار گذاشته‌اند همچنان طرفداران بسیار زیادی میان کاربران دارند.
تبلیغات

با نگاه به سال‌های گذشته در صنعت گوشی‌های هوشمند، خواسته‌های مصرف‌کنندگان و آنچه شرکت‌ها ارائه می‌دهند همیشه هم‌سو نبوده‌اند. به‌عنوان مثال وقتی باتری قابل‌تعویض، اسلات microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون حذف شد، سروصدای زیادی میان کاربران ایجاد کرد و همین موضوع بسیاری از افراد را به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم سوق داد اما به‌نظر می‌رسد هنوز تعداد زیادی از کاربران به فناوری‌های قدیمی مثل جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون علاقه دارند.

ایسوس توضیحات جالبی درمورد دیدگاه کاربران Zenfone 9 روش توسعه‌ی آینده به‌ اشتراک گذاشت. به‌نظر می‌رسد جک هدفون هنوز هم محبوبیت زیادی دارد و شارژ سریع نیز آن‌طور که برخی برندها اعلام می‌کنند، مورد پسند افراد نیست.

براساس گزارش ایسوس، ۳۶٫۵ درصد از کاربران Zenfone حداقل یک‌ بار در هر ماه و ۸٫۳ درصد آن‌ها حداقل یک‌ بار در هر روز از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کنند. اگرچه این تعداد خیلی زیاد به‌نظر نمی‌رسد اما هدفون‌های سیمی در برخی از زمینه‌ها برتری‌های واضحی نسبت‌ به نمونه‌های بی‌سیم دارند. Androidauthority می‌نویسد، از آنجا که هدفون‌ نوعی محصول مصرفی است که امکان دارد هر چندوقت یک‌ بار نیاز به تعویض آن داشته باشیم، داشتن جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مزیتی است که امروزه در بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود.

مقایسه‌ جامع جک صوتی ۳.۵ میلی متری با USB نوع C و صدای بی سیم
مقایسه‌ جامع جک صوتی ۳.۵ میلی متری با USB نوع C و صدای بی سیم
مطالعه '16

جدیدترین گوشی‌های ایسوس و گوشی‌های سونی و تعداد دیگری از برندها، همچنان با جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از قابلیت‌های جذابی مثل Hi-Res عرضه می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد ارائه‌ی بهترین قابلیت‌ها همیشه امکان‌پذیر است و البته بعید به‌نظر می‌رسد بار دیگر شاهد استفاده‌ی انبوه از این درگاه روی گوشی‌های هوشمند باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات