گلکسی S23 در کدام کشورها ارزان‌تر است؟

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پنل پشتی اس ۲۳
اگرچه قیمت گلکسی S23 در برخی کشورها بسیار ارزان‌تر است، سفر به خارج‌ از مرزها برای خرید یک گوشی، قطعاً بصرفه نخواهد بود.
تبلیغات

انتظار می‌رفت سامسونگ با عرضه‌ی سری گلکسی S23 در فوریه‌ی ۲۰۲۳، جان تازه‌ای به بازار گوشی‌های اندرویدی بدمد و سرانجام نیز شاهد این اتفاق بودیم. این شرکت از سال‌ها قبل بر دنیای گوشی‌های پرچم‌دار اندروید حکومت می‌کند و قیمت محصولات سری گلکسی اس تقریباً در سطح آیفون‌های اپل است. به‌عنوان مثال مدل پایه‌ی گلکسی S23 استاندارد با برچسب ۸۰۰ دلاری به‌فروش می‌رسد که البته قیمت این محصولات در برخی کشورها ارزان‌تر است.

برای بررسی موضوع تصور کنید یک گردشگر آمریکایی قصد دارد گوشی خود را از کشورهای دیگر خریداری کند. مثال گردشگر به این دلیل انتخاب شده که این افراد تمایل دارند وقتی چنین خریدهایی انجام می‌دهند، مالیات آن را نیز پرداخت کنند. اگر مقیم کشور موردنظر نباشید، این گزینه را دارید که قبل‌ از بازگشت به خانه، مالیات دستگاه خریداری‌شده را پرداخت کنید.

گلکسی S23 در کدام کشورها ارزان‌تر است؟

در ادامه فهرستی از قیمت گلکسی S23 در برخی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان آورده شده است.

کشور

قیمت

معادل قیمت در آمریکا

نوع

ایالات‌متحده

۷۹۹ دلار

۷۹۹ دلار

۱۲۸ گیگابایت

کانادا

۱۰۹۹ دلار

۸۲۴ دلار

۱۲۸ گیگابایت

انگلستان

۸۴۹ پوند

۱۰۷۵ دلار

۱۲۸ گیگابایت

آلمان

۹۴۹ یورو

۱۰۳۸ دلار

۱۲۸ گیگابایت

فرانسه

۸۹۹ یورو

۹۸۴دلار

۱۲۸ گیگابایت

ایتالیا

۹۷۹ یورو

۱۰۷۱ دلار

۱۲۸ گیگابایت

اسپانیا

۹۵۹ یورو

۱۰۴۹ دلار

۱۲۸ گیگابایت

استرالیا

۱۱۴۹ دلار

۷۹۱ دلار

۱۲۸ گیگابایت

نیوزلند

۱۵۹۹ دلار

۹۹۷ دلار

۱۲۸ گیگابایت

هند

۷۴۹۹۹ روپیه

۹۱۵ دلار

۱۲۸ گیگابایت

چین

۵۱۹۹ یوان

۷۳۰ دلار

۱۲۸ گیگابایت

ژاپن

۱۳۶۶۲۰ ین

۹۷۳ دلار

۲۵۶ گیگابایت

کره‌ی جنوبی

۱۰۳۹۰۰۰ وون

۸۱۷ دلار

۲۵۶ گیگابایت

سنگاپور

۱۰۳۸ دلار

۸۱۷ دلار

۱۲۸ گیگابایت

اندونزی

۱۲۷۴۰۰۰۰ روپیه‌ی اندونزی

۸۵۵ دلار

۱۲۸ گیگابایت

مکزیکو

۲۰۹۹۹ پزوی

۱۲۲۷ دلار

۲۵۶ گیگابایت

برزیل

۵۹۹۹ رئال

۱۲۴۹ دلار

۱۲۸ گیگابایت

توجه داشته باشید قیمت گلکسی S23 در ایالات‌ متحده برای ساکنان محلی بیش‌ از ۷۹۹ دلار خواهد بود و این قیمت در هر ایالتی متفاوت است. البته می‌توان گفت قیمت این محصول در آمریکا با احتساب مالیات به‌طور میانگین به حدود ۸۸۰ دلار می‌رسد. از طرف دیگر قیمت‌ پرچمداران ۲۰۲۳ سامسونگ در سایر کشورها می‌تواند شامل مالیات بر فروش نیز باشد و این یعنی شما به‌عنوان فرد غیرمقیم یک کشور، قیمتی بیش‌ از مقادیر ذکرشده پراخت نخواهید کرد.

صفحه نمایش اس ۲۳

به‌ نوشته‌ی Androidauthority، ارزان‌ترین مکان در جهان برای خرید گلکسی S23 درحال‌حاضر کشور چین است که این محصول با قیمت حدود ۷۳۰ دلار عرضه می‌شود. قیمت این گوشی در سنگاپور و استرالیا نیز به قیمت چین نزدیک است. نکته‌ی جالب اینکه مدل ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S23 در کره‌ی جنوبی یعنی کشور اصلی سامسونگ موجود نیست و مدل ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه فقط ۸۱۷ دلار است که با در نظر گرفتن این موضوع، کره‌ی جنوبی نیز ازجمله کشورهایی محسوب می‌شود که می‌توان پرچمداران سامسونگ را در آنجا ارزان‌تر خریداری کرد.

طبق جدول فوق، خرید گلکسی S23 در مکزیک و برزیل برای مشتریان این دستگاه گران‌تر از سایر کشورها تمام می‌شود؛ زیرا محصول مورداشاره در این کشورها با برچسب بالای ۱۲۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد که دلیل آن به‌احتمال زیاد، نوسان‌های بازار ارز است.

باید اشاره کنیم قیمت گلکسی S23 در فهرست فوق، مربوط به مدل آنلاک است که می‌توان آن را به‌طور مستقیم از وب‌سایت رسمی سامسونگ در هر کشوری مشاهده کرد. البته می‌توان فروشندگانی را پیدا کرد که پرچمداران ۲۰۲۳ غول فناوری کره‌ی جنوبی را ارزان‌تر از هرجای دیگری به‌فروش می‌رسانند. به‌هرحال معیار اصلی در این مقاله، قیمت گلکسی S23 در وب‌سایت رسمی سامسونگ بوده است.

علاوه‌براین طرح‌های تشویقی و تبلیغاتی دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. سامسونگ در بسیاری از موارد، گوشی‌های پرچمدارش را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند تا میزان فروش را افزایش دهد. به‌عنوان مثال در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، قیمت گلکسی S23 در فروشگاه آمازون ایالات‌ متحده معادل ۶۹۹ دلار تعیین شده که ۱۰۰ دلار نسبت‌ به قیمت آن در وب‌سایت رسمی سامسونگ ارزان‌تر است.

دلیل تفاوت قیمت گلکسی S23 در کشورهای مختلف چیست؟

مالیات نقش بسیار مهمی در ارزان‌تر یا گران‌تر بودن گلکسی‌های سامسونگ در کشورهای مختلف دارد. این شرکت مالیات بر فروش و عوارض واردات گوشی را در هر کشوری مدنظر قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل کند همچنان سود خوبی از فروش محصولاتش به‌دست می‌آورد.

علاوه‌براین ما در این مقاله قیمت گلکسی S23 را در کشورهای مختلف با دلار آمریکا مقایسه کردیم و بنابراین نرخ ارزها نیز می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت نهایی محصول مورداشاره داشته باشند. قیمت خرده‌فروشی این گوشی در فوریه‌ی ۲۰۲۳، یعنی قبل‌ از عرضه به بازار تعیین شده بود و به‌همین‌دلیل امکان دارد از آن زمان تاکنون نوسان‌هایی در ارزش ارز کشورها در مقایسه‌ با دلار آمریکا ایجاد شده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات