سونی تاریخ دقیق معرفی گوشی هوشمند Xperia 1 V را اعلام کرد

پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رندر اکسپریا وان مارک ۵ سونی
سونی با انتشار تیزر ویدیویی جدید، تاریخ دقیق معرفی گوشی پرچم‌دار بعدی خود یعنی اکسپریا وان مارک ۵ را تأیید کرد.
تبلیغات

سونی ویدویی از گوشی رد‌ه‌بالای بعدی خود یعنی اکسپریا وان مارک ۵ به‌اشتراک گذاشته است. براساس ویدیو مذکور، این محصول در تاریخ ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) رونمایی خواهد شد. البته تیزر سونی هیچ جزئیاتی درمورد گوشی پرچم‌دار این شرکت فاش نمی‌کند. این تیزر اعلام می‌کند اکسپریا وان بعدی به تقویت خلاقیت کاربر کمک می‌کند و در آن مردی را می‌بینیم که از بالای کوه، غروب خورشید را تماشا می‌کند.

به گزارش فون‌آرنا، ظاهراً سونی از ماژول دوربین بازسازی‌شده در Xperia 1 V استفاده کرده است که شامل حسگرهای سه‌بعدی می‌شود. براساس اعلام افشاگری به‌نام ZackBuks، پرچم‌دار بعدی سونی از فناوری ردیابی فوکوس مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره خواهد برد. تصویری که این منبع به‌اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد گوشی مذکور از لنزهای شرکت معروف زایس و دوربین‌های مجهر به حسگرهای جدید استفاده خواهد کرد.

براساس گزارش‌های قبلی، دوربین اصلی اکسپریا وان مارک ۵ از حسگر یک اینچی IMX989 سونی و دوریبن تله‌فوتو پریسکوپی بهره خواهد برد. این دستگاه به‌احتمال زیاد در چند نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد. البته انتظار داریم مدل یک ترابایتی این محصول نیز با رم ۱۶ گیگابایت دردسترس مشتریان قرار گیرد. قلب تپنده‌ی پرچم‌دار جدید سونی نیز Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود.

غول فناوری ژاپنی به‌احتمال زیاد از نمایشگری با وضوح 4K در اکسپریا وان مارک ۵ استفاده خواهد کرد. این صفحه نمایش همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد اما ازنوع LTPO نیست و بنابراین هنگام نمایش محتوای استاتیک، امکان کاهش نرخ نوسازی تا یک هرتز را ندارد. این درحالی است که اضافه کردن فناوری LTPO قطعاً می‌تواند به صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری Xperia 1 V کمک کند. طبق برخی شایعات سونی این گوشی را با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی عرضه خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی اکسپریا وان مارک ۵ سونی می‌توان به افزایش سرعت شارژ سیمی این دستگاه اشاره کرد. پرچم‌دار کنونی این شرکت از فناوری شارژ ۳۰ وات بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات