شیائومی ۱۳ اولترا می‌تواند مشکل بزرگ دوربین‌های مجهز به حسگر یک‌ اینچی را رفع کند

جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین گوشی موبایل شیائومی 12 اس اولترا / Xiaomi 12S Ultra
دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا به حسگر یک اینچی با پشتیبانی از دیافراگم متغیر مجهز خواهد شد.
تبلیغات

شیائومی ۱۳ اولترا در تاریخ ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین ۱۴۰۲) رسماً رونمایی خواهد شد و انتظار داریم این محصول از سیستم دوربین بسیار قدرتمند بهره ببرد. غول فناوری چینی اکنون جزئیات بیشتری درمورد فناوری‌های مورداستفاده در دوربین پرچم‌دار بعدی خود به‌اشتراک گذاشته است.

شیائومی با انتشار پستی در ویبو اعلام کرد شیائومی ۱۳ اولترا به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX989 و سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دیگر با حسگر IMX858 مجهز خواهد شد. حسگر اول درواقع یک اینچی است که نمونه‌ی آن قبلاً در دستگاه‌هایی مثل شیائومی ۱۳ پرو و ویوو X90 Pro مورد استفاده قرار گرفته است.

دوربین اصلی شیائومی ۱۳ اولترا از فناوری دیافراگم متغییر نیز پشتیبانی خواهد کرد. این یعنی کاربران می‌توانند گشودگی دیافراگم دوربین اصلی را بین f/1.9 تا f/4.0 تغییر دهند. مشخص نیست آیا امکان انتخاب این ویژگی بین دو عدد مذکور نیز فراهم خواهد بود یا فقط می‌توان بین این دو حالت جابه‌جا شد.

اضافه شدن قابلیت دیافراگم متغییر به شیائومی ۱۳ اولترا نشانه‌ی بسیار خوبی است زیرا این فناوری می‌تواند به کاهش مشکلات کنونی حسگرهای دوربین یک اینچی گوشی‌های هوشمند کمک کند. درواقع این حسگرها هنگام فوکوس روی سوژه‌هایی که در فاصله‌ی نسبتاً نزدیکی از دوربین قرار دارند مشکل دارند که نمونه‌ی این مورد را در ویوو X90 پرو مشاهده کرده‌ایم.

بدین‌ترتیب امکان تغییر گشودگی دیافراگم دوربین می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در رفع مشکل فوکوس حسگرهای دوربین یک اینچی داشته باشد.

به گزارش Androidauthority، شیائومی اولین برندی نیست که از فناوری دیافراگم متغییر در دوربین گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. سامسونگ قبلاً این قابلیت را با معرفی گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S9 ارائه داد. هواوی نیز از مدتی قبل ویژگی مذکر را به برخی گوشی‌های رده‌بالای خود اضافه کرده است. به‌هرحال شیائومی ۱۳ اولترا می‌تواند به اولین گوشی هوشمندی تبدیل شود که دیافرگام متغیر را روی دوربینی با حسگر یک اینچی ارائه می‌دهد.

زمان زیادی تا معرفی رسمی شیائومی ۱۳ اولترا باقی نمانده است و بنابراین به‌زودی جزئیات کامل مشخصات و ویژگی‌های این محصول دردسترس قرار خواهد گرفت. غول فناوری چینی همچنین تأیید کرده است پرچم‌دار بعدی آن در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات