هوش مصنوعی سامسونگ، به‌روشی ترسناک به چهره نوزدان دندان اضافه می‌کند

دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت Remaster سامسونگ
یکی از دارندگان گلکسی S23 اولترا هنگام استفاده از قابلیت Remaster متوجه شد هوش مصنوعی سامسونگ دندان‌های ترسناکی به نوزاد هفت‌ماهه او اضافه کرده است.
تبلیغات

سامسونگ قابلیت Photo Remaster مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی گالری اختصاصی خود که نقش اپلیکشن پیش‌فرض مدیریت تصاویر را در گوشی‌های سری گلکسی S23 دارد، ارائه می‌دهد. این ویژگی با هدف بهبود ظاهر عکس‌ها طراحی شده است.

سامسونگ ادعا می‌کند، ویژگی Remaster، با حذف خودکار سایه‌ها و بازتاب‌های نور از تصاویر کاربران، جلوه‌ی بهتری به آن‌ها می‌بخشد. این قابلیت همچنین به افزایش وضوح تصاویر و عکس‌های متحرک GIF کمک می‌کند.

درحالی‌که سامسونگ از هوش مصنوعی برای ارائه‌ی قابلیت‌ Remaster بهره می‌برد، اما به‌طور خاص به این موضوع اشاره نمی‌کند. علاوه‌براین بررسی‌های پتاپیکسل نشان می‌دهد ویژگی مذکور، چیزی بیش‌از یک تنظیم‌کننده‌ی نور و سایه است.

یکی از کاربران گلکسی S23 اولترا که قابلیت Remaster را روی تصویر نوزاد خود امتحان کرد متوجه شد که ویژگی‌هایی مثل دندان به چهره‌ی فرزندش اضافه شده است که قطعاً درحالت طبیعی وجود نداشت.

پتاپیکسل برای بررسی موضوع، قابلیت Remaster را روی چند عکس دیگر از چهره‌ی نوزادان اعمال کرد و هوش مصنوعی سامسونگ به‌شیوه‌ای ترسناک، دندان‌هایی را به تصاویر مذکور اضافه کرد.

اکنون سؤال این است که چرا قابلیت Remaster، چنین سطحی از آزادی را برای پردازش تصاویر دارد. ویدیوهای دیگری نیز درمورد این ویژگی منتشر شده است که دندان‌های اضافه را به جایی‌که به آن تعلق ندارند، اضافه می‌کند.

از آن‌جا که Remaster به‌عنوان قابلیتی برای تنظیم نور و سایه معرفی شده است، اعمال تغییراتی مثل اضافه کردن دندان به چهره‌ی نوزادان کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات