خبر ناامیدکننده برای علاقه‌مندان پیکسل ۸؛ گوگل از نسخه اصلاح‌شده اگزینوس ۲۳۰۰ استفاده می‌کند

دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اگزینوس ۲۱۰۰
طبق گزارشی جدید، گوگل احتمالاً تصمیم دارد از نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی تراشه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ سامسونگ در گوشی‌های سری پیکسل ۸ استفاده کند.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S سامسونگ در سال جاری با تراشه‌های اگزینوس عرضه نشدند و دلیل آن کاملاً واضح بود؛ تراشه‌ی اگزینوس عملکرد ضعیفی داشت و کاربران در سرتاسر جهان از این پردازنده رضایت نداشتند و ترجیح می‌دادند نسخه‌ی کوالکام سری گلکسی S23 را خریداری کنند. انتظار می‌رود روند استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون در سری گلکسی S24 نیز ادامه پیدا کند.

اما در اواخر سال گذشته، گزارش شد سامسونگ توسعه‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ را به‌طور کامل کنار گذاشته است و طبق شایعات این سیستم-روی-چیپ احتمالاً در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۸ گوگل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اولین نسل تراشه‌ی تنسور گوگل براساس نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اگزینوس ۲۱۰۰ بود و تنسور ۲ نیز برپایه‌ی نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ ساخته شد. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود تنسور ۳ از نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اگزینوس ۲۳۰۰ بهره ببرد.

به گزارش سم‌موبایل، با توجه به مشخصات فاش‌شده درمورد اگزینوس ۲۳۰۰ این تراشه با نام رمز Quadra شناخته می‌شود و علاوه‌براین برخی جزئیات مربوط به هسته‌های این سیستم‌-روی-چیپ دردسترس قرار گرفت. اگزینوس ۲۳۰۰ از یک هسته‌ی اصلی Cortex X3 با فرکانس ۳٫۰۹ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی Cortex A715 با فرکانس ۲٫۶۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A510 با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتز بهره خواهد برد. این تراشه همچنین به پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 930 مجهز خواهد شد.

از طرف دیگر، گوگل تصمیم دارد تبلت‌ پیکسل، گوشی تاشو پیکسل فولد و گوشی میان‌رده‌ی پیکسل 7a را با تراشه‌ی تنسور ۲ مبتنی‌بر اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه کند و بنابراین تنسور ۳ را برای سری پیکسل ۸ انتخاب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات