کاهش شدید سهم شیائومی در بازار هند؛ سامسونگ گوی رقابت را از برند چینی ربود

شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی شیائومی و 5G پشت شیائومی ۱۲ پرو
سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند هند کاهش یافته و رکورد کاهشی جدیدی ثبت کرده است.
تبلیغات

هند و چین دو بازار بزرگ برای گوشی هوشمند محسوب می‌شوند. شیائومی طی پنج سال گذشته برترین شرکت سازنده‌ی گوشی در هند بوده و شاید مهم‌ترین دلیل حفظ این جایگاه طی این مدت، عرضه‌ی محصولات خوش‌قیمت با مشخصات فنی جذاب بوده است.

به گزارش Androidauthority، شرایط بازار گوشی‌های هوشمند در هند تغییرات مهمی داشته و احساسات ضد چینی در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است. داده‌های جدید کانترپوینت نشان می‌دهد سهم شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند در هند به‌شدت کاهش یافته است. درواقع سال ۲۰۲۲، غیر از یک فصل، شاهد پایان دوره‌ی پنج ساله‌ی سلطه‌ی این برند چینی در هند بودیم.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کاهش سهم شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند هند، به نفع سامسونگ تمام شد.

سهم شرکت ها از بازار گوشی های هوشمند هند

نمودار فوق، رقابت سامسونگ و شیائومی در بازار هند را طی چند سال گذشته نشان می‌دهد. غول فناوری کره‌ی جنوبی از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ تا سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰، با کاهش سهم بازار مواجه شده است. اگر به‌ یاد داشته باشید این بازه‌ی زمانی به دوران رکورد فروش سری گلکسی A اشاره دارد؛ شرایطی که باعث شد برند چینی فرصت را غنیمت شمرده و سهم بیشتری از بازار هند را به خود اختصاص دهد.

به‌هرحال سامسونگ تمرکز خود را در محصولات سری گلکسی A افزایش داد تا سهم ازدست رفته‌ی خود را در بازار گوشی‌های هوشمند هند، بار دیگر دراختیار بگیرد.

در نهایت سال ۲۰۲۲ سهم بازار شیائومی در هند به‌شدت کاهش یافت و احساسات ضدچینی و تمایل شهروندان هند به افزایش هزینه‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند به این روند کمک کرد. اکنون سامسونگ در سال ۲۰۲۳ همچنان به افزایش سهم خود در این بازار ادامه می‌دهد و این در حالی است که شیائومی با کاهش درخورتوجه سهم بازار مواجه شده است.

نمودار کانترپوینت می‌تواند برای شیائومی نگران‌کننده باشد. واضح است که استراتژی همیشگی این شرکت یعنی فروش محصولات با کیفیت با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت‌ به رقبا دیگر در بازار هند کارساز نیست. برند چینی احتمالاً باید محصولات با کیفیت‌تری را روانه‌ی بازار هند کند و در غیر این صورت احتمالاً سامسونگ به حفظ جایگاه خود در این کشور ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات