مقایسه گلکسی A34 با نسل قبل؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
مطالعه 6 دقیقه
مقایسه گلکسی A34 با A33
گلکسی A34 در‌مقایسه‌با نسل قبل خود، یعنی گلکسی A33، چه تغییراتی کرده است؟
تبلیغات

سامسونگ دقیقاً به‌ فاصله‌ی یک سال از رونمایی گوشی‌های محبوب و پرفروش گلکسی A53 و A33، نسل بعدی آن‌ها، A54 و A34 را رونمایی کرد تا برای یک‌ سال دیگر موفقیت خود را در بازار گوشی‌های میان‌رده تکرار کند. در نگاه اول، اعضای جدید خانواده سری A در لباسی مشابه پرچم‌داران ۲۰۲۳ سامسونگ با بدنه‌ای یک‌دست و حذف برآمدگی جزیره‌ای مجموعه‌دوربین در پنل پشتی خودنمایی می‌کنند. بااین‌حال، اینکه گلکسی A34 در باطن چه تغییراتی کرده‌، سؤالی است که در این مقاله به آن جواب خواهیم داد؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تغییرات این گوشی را درمقایسه‌با نسل قبلی خود دقیق‌تر بررسی کنیم.

طراحی و کیفیت ساخت و صفحه‌نمایش

گلکسی A34 از زوایای مختلف
'گلکسی A33 5G

گلکسی A34 مانند برادر بزرگ‌ترش، A54، با بازطراحی کامل شاسی و بدنه مواجه شده و آن‌‌ را بیشتر از گذشته به ظاهر پرچم‌داران سامسونگ، یعنی گلکسی S23ها، نزدیک کرده است که می‌تواند خبر خوشی برای طرفداران این نوع طراحی باشد. هم‌اکنون، انحنای گوشه‌های بدنه‌ی گلکسی A34 بیشتر شده و حذف برآمدگی جزیره‌ای دوربین باعث شده است تا ظاهری شکیل‌تر و یکپارچه‌تر از بدنه را شاهد باشیم. باوجوداین، در‌هرصورت برآمدگی هریک از لنز‌ها از بدنه به قوت خود باقی است و با دستگاهی کاملاً مسطح مواجه نیستیم.

گلکسی A34 با ۱۹۹ گرم وزن، ۱۳ گرم از A33 سنگین‌تر شده است. ارتفاع گوشی نیز حدود یک میلی‌متر و عرض آن حدود چهار میلی‌متر از نسل قبل بیشتر شده است. ضخامت آن نیز ۰٫۱ میلی‌متر افزایش یافته و به ۸٫۲ میلی‌متر رسیده است. در پنل پشتی دستگاه نیز، از قاب شیشه‌مانندی از جنس پلاستیک مات و با رنگ‌های گرادیانی استفاده شده است تا حس کاربر را به‌هنگام در دست‌گرفتن گوشی به دستگاه‌های پریمیوم نزدیک‌تر کند. این در حالی‌است که گلکسی A33 از قاب پشتی پلاستیکی با بافتی نسبتاً زبر استفاده می‌کند؛ البته فریم دستگاه مانند نسل قبل پلاستیکی است.

گلکسی A34 از زوایای مختلف

گلکسی A34 از صفحه‌نمایش سوپر امولد Infinity-U با وضوح +FHD استفاده می‌کند که نرخ نوسازی آن از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا کرده و به‌واسطه‌ی فناوری Vision Booster روشنایی پنل برای استفاده در محیط‌های بیرونی بهبود یافته است. صفحه‌نمایش با پوشش گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که از این نظر تفاوتی با A33 ندارد. اندازه صفحه‌نمایش هم‌اکنون از ۶٫۴ به ۶٫۶ اینچی رسیده است و با کم‌شدن قطر حاشیه‌ی پایین دستگاه، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه از حدود ۸۳٫۷ به ۸۵ درصد رسیده است؛ اگرچه از کناره‌ها حاشیه‌ها اندکی قطورتر شده‌اند. دوربین سلفی نیز همچنان مانند قبل به‌شکل قطره‌ای در پنل جلویی دیده می‌‌شود.

رنگ های گلکسی A34

گلکسی A34 را می‌توان در رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، لیمویی و گرافیتی تهیه کرد. سال گذشته، سامسونگ A33 را در رنگ‌های سفید،‌ آبی، هلویی و مشکی عرضه کرد. گلکسی A34 مانند A33 به‌واسطه‌ی گواهی IP67 می‌تواند به‌مدت نیم‌ ساعت در عمق یک‌متری آب دوام بیاورد.

سخت‌افزار و پردازنده و باتری

سامسونگ امسال به‌جای استفاده از تراشه‌ی اگزینوس در A34، به‌سراغ تراشه‌ی ۶ نانومتری دایمنسیتی ۱۰۸۰ مدیاتک رفته است. این تراشه بهبود ۱۷ درصدی در پردازش‌های CPU و ۱۴ درصدی در پردازش‌های GPU را درمقایسه‌با تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ به‌کار‌رفته در A33 را به‌ارمغان می‌آورد. هر دو گوشی A33 و A34 در پیکربندی‌های ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با استاندارد UFS 2.2 عرضه می‌شوند. ناگفته نماند امکان ارتقای حافظه با استفاده از کارت micro-SD نیز همچنان فراهم است.

گلکسی A34 از اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atoms و حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر بهره می‌برد که این‌ها نیز در نسل قبل به‌صورت استاندارد وجود داشتند؛ اما ازنظر کیفیت و عملکرد باید به‌طور‌تجربی بررسی شوند تا به تفاوت آن‌ها پی ببریم. همچنین، سامسونگ بالاخره استفاده از موتور ویبره‌های قدیمی خود را در سری A کنار گذاشته و از هپتیک خطی جدید در A34 برای ارتقای بازخوردهای لرزشی گوشی استفاده کرده است.

قابلیت های سخت افزاری گلکسی A34

از سایر ویژگی‌های گلکسی A34 می‌توان به بلوتوث ۵٫۳ و پشتیبانی از 5G و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی اشاره کرد که به‌ادعای سامسونگ، می‌تواند تا دو روز در استفاده‌ی ترکیبی دوام بیاورد. درهرصورت در‌زمینه‌ی شارژ و ظرفیت باتری حداقل روی کاغذ نیز تغییری مشاهده نمی‌کنیم.

دوربین

گلکسی A34 از همان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A33 و سنسوری با مشخصات یکسان همراه با لرزش‌گر اپتیکال بهره می‌برد. با‌این‌حال، سامسونگ با قابلیت Nightography ثبت عکس‌هایی روشن‌تر در تاریکی را وعده داده است. سایر دوربین‌ها نیز ازجمله دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی از سنسورهایی با مشخصات یکسان با گلکسی A33 بهره می‌برند؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت بهبودها بیشتر از ناحیه‌ی نرم‌افزار و قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در تصاویر اعمال شوند. حسگر سنجش عمق نیز حذف شده است.

مشخصات دوربین های گلکسی A34

سامسونگ از فناوری لرزش‌گیر دیجیتالی ویدئو (VDIS) برای کاهش لرزش‌ها در فیلم‌برداری این گوشی بهره گرفته است. لرزش‌گیر اپتیکال دوربین اصلی نیز به‌لطف افزایش دامنه از ۰٫۹۵ به ۱٫۵ درجه می‌تواند تاری احتمالی ناشی از لرزش دوربین در ثبت تصاویر را به‌حداقل برساند.

نرم‌افزار

گلکسی A34 به‌طور‌پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 به بازار عرضه می‌شود و مطابق انتظار از بعضی از ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید مشترک با گلکسی S23 بهره می‌برد؛ از‌جمله برخی قابلیت‌های ویرایش تصویر مانند حذف انعکاس نور و سایه‌های ناخواسته در عکس‌ها و اِعمال آن‌ها به‌طور‌خودکار. همچنین، صدا در تماس‌های صوتی به‌لطف قابلیت Voice Focus و حذف نویز پس‌زمینه، شفاف‌تر و واضح‌تر از گذشته خواهد بود.

سامسونگ مانند گلکسی A33 پشتیبانی نرم‌افزاری ۵ ساله‌ی این گوشی را وعده داده است که شامل چهار نسخه به‌روزرسانی اساسی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی خواهد بود. بدین‌ترتیب، عضوی جدیدی از خانواده سری A خواهیم داشت که میان‌رده‌های سایر برند‌های دیگر را از این نظر به رقابت می‌طلبد.

قیمت

قیمت گوشی A34 بسته به کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال، در اروپا از ۳۹۰ یورو برای نسخه‌‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آغاز و به ۴۶۰ یورو برای نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی می‌رسد. این قیمت درمقایسه‌با قیمت A33 به‌هنگام رونمایی افزایشی ۲۰ یورویی را نشان می‌دهد‌. ناگفته نماند قیمت این گوشی هنوز در آمریکا مشخص نشده است. اکنون باید منتظر ماند و دید این گوشی با چه قیمتی وارد بازار کشور می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات