اپل تا حداقل دو سال دیگر فیس ID آیفون را به زیر نمایشگر منتقل نمی‌کند

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max
یک افشاگر خوش‌سابقه می‌گوید اپل با تأخیر یک‌ساله در برنامه‌های قبلی‌اش تصمیم گرفته فیس ID را نخستین‌بار در آیفون ۱۷ پرو به زیر نمایشگر ببرد.
تبلیغات

بر اساس ادعای راس یانگ، افشاگر خوش‌سابقه‌ی صنعت نمایشگر، بعید است که اپل تا حداقل سال ۲۰۲۵ تجهیزات موردنیاز برای سیستم فیس ID (تشخیص چهره‌ی آیفون) را به زیر نمایشگر منتقل کند.

یانگ قبلا پیش‌بینی کرده بود که اولین آیفون مجهزبه فیس ID زیر نمایشگر در سال ۲۰۲۴ از راه برسد، اما اکنون اعتقاد دارد که برنامه‌های اپل حداقل یک سال به تأخیر افتاده است. راس یانگ این تأخیر را به «مشکلات حسگر» نسبت می‌دهد.

بدین ترتیب انتظار داریم آیفون ۱۷ پرو در سال ۲۰۲۵ اولین گوشی اپل باشد که فیس ID را به زیر نمایشگر منتقل می‌کند. راس یانگ می‌گوید انتقال فیس ID به زیر نمایشگر، آیفون ۱۷ پرو را به دستگاهی تمام‌صفحه تبدیل نمی‌کند، چون اپل فعلا برنامه‌ای برای انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر ندارد.

جدیدترین آیفون‌های رده‌بالای اپل در بالای نمایشگرشان حفره‌ای کپسولی دارند. ظاهرا اپل می‌خواهد این حفره‌ی کپسولی را در سال ۲۰۲۵ به حفره‌ای دایره‌ای تبدیل کند.

ادعای جدید راس یانگ با گزارش نشریه‌ی The Elec که ادعا می‌کرد فیس ID با آیفون ۱۶ پرو به زیر نمایشگر منتقل می‌شود، در تضاد است. یانگ معمولا اشتباه نمی‌کند؛ به‌همین‌دلیل بعید نیست که اپل واقعا برنامه‌هایش را به تأخیر انداخته باشد.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند اپل در هر چهار مدل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ با بریدگی (ناچ) نمایشگر خداحافظی می‌کند و سراغ داینامیک آیلند می‌رود. داینامیک آیلند (جزیره‌ی پویا) نامی است که اپل برای حفره‌ی کپسولی آیفون انتخاب کرده. احتمالا پس از انتقال فیس ID به زیر نمایشگر، داینامیک آیلند به یک قابلیت نرم‌افزاری اختیاری تبدیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات