یکه‌تازی سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو همچنان ادامه دارد

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پشت بدنه گلکسی زد فولد ۴ در حالت نیمه باز
فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در سال گذشته از مجموع فروش گوشی‌های تاشو سایر شرکت‌ها بیشتر بوده است.
تبلیغات

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در حال رشد است و برندهای مختلف سعی می‌کنند با معرفی محصولات جدید، بخشی از سهم این بازار را ازآن خود کنند. طبق گزارش‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند تاشو، بهترین تجربه‌ را ارائه می‌دهد و درحالی‌که میزان فروش محصولات تاشو سایر شرکت‌ها افزایش یافته است؛ اما غول فناوری کره‌ای همچنان در این حوزه یکه‌تازی می‌کند.

درواقع، میزان فروش گوشی‌های سری گلکسی زدفولد و گلکسی زدفلیپ در سال ۲۰۲۲ از مجموع فروش محصولات تاشو سایر برندها بیشتر بوده است. به‌گزارش GSMArena، داده‌های شرکت تحقیقات بازار Canalys نشان می‌دهد درسال ۲۰۲۲ جمعاً ۱۴٫۲ میلیون دستگاه گوشی تاشو به بازار عرضه شده که ۱۱ میلیون دستگاه از این تعداد ساخت سامسونگ بوده است.

آمار فروش گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۲
آمار فروش گوشی‌های هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۲

هواوی نیز سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲ میلیون دستگاه گوشی تاشو روانه‌ی بازار کرد و در جایگاه دوم برترین شرکت‌های فروشنده‌ی این نوع محصولات قرار گرفت. اوپو، ویوو، شیائومی، آنر و موتورولا نیز با فروش فقط ۴۰۰ هزار گوشی تاشو، به‌ترتیب در جایگاه‌های سوم تا هفتم فهرست قرار گرفتند.

Canalys تخمین می‌زند سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه‌ی حدود ۳۰ میلیون گوشی تاشو به بازار خواهیم بود. انتظار می‌رود برندهای چینی برخی محصولات تاشو خود را در بازارهای جهانی نیز عرضه کنند و شاید در آن زمان بخشی از سهم درخورتوجه سامسونگ را ازآنِ خود کنند. همچنین، این اقدام می‌تواند جذابیت و رقابت در حوزه‌ی محصولات تاشو را افزایش دهد؛ شرایطی که درنهایت به‌نفع مصرف‌کنندگان نهایی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات