فناوری شارژ ۳۰۰ وات ردمی معرفی شد: شارژ کامل گوشی در تنها پنج دقیقه

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن در حال شارژ
استاندارد ۳۰۰ وات ردمی (زیرشاخه‌ی شیائومی) باتری ۴٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن را در کمتر از پنج دقیقه شارژ می‌کند.
تبلیغات

در حال حاضر رکورد سریع‌ترین فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند در اختیار برند ریلمی و گوشی GT3 است که با توان ۲۴۰ وات شارژ می‌شود. شرکت‌های چینی همواره در زمینه‌ی سرعت شارژ موبایل پیش‌رو بوده‌اند و آن‌طور که MyFixGuide می‌نویسد، ردمی (زیرشاخه‌ی شیائومی) به دنبال شکستن رکورد سریع‌ترین فناوری شارژ گوشی‌های هوشمند است.

فناوری شارژ ۳۰۰ وات ردمی می‌تواند باتری را در عرض تنها پنج دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. پس از ۴۳ ثانیه، درصد شارژ باتری به ۱۰ می‌رسد و ۵۰ درصد باتری در عرض دو دقیقه شارژ می‌شود. ردمی می‌گوید آزمون شارژ ۳۰۰ وات را در گوشی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن انجام داده است که باتری ۴٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد.

عبارت 300W با پس زمینه قرمز و مشکی

ردمی به موارد ایمنی نیز توجه کرده است. این شرکت می‌گوید سراغ معماری جدیدی رفته تا دمای گوشی به هنگام شارژ با توان ۳۰۰ وات بیش از حد بالا نرود. در این ساختار، از متمرکز شدن حرارت در یک ناحیه جلوگیری می‌شود. باتری آزمایشی ردمی برای شارژ ۳۰۰ وات جریان ورودی ۳۰ آمپر و ولتاژ ۱۵ وات داشت.

ریلمی GT Neo 5 با شارژ ۲۴۰ وات رونمایی شد (به‌روزرسانی: رونمایی برای بازارهای جهانی با نام GT 3)
ریلمی GT Neo 5 با شارژ ۲۴۰ وات رونمایی شد (به‌روزرسانی: رونمایی برای بازارهای جهانی با نام GT 3)
مطالعه '3

شیائومی می‌گوید از یک ماده‌ی سخت جدید بر پایه‌ی کربن استفاده کرده تا مقاومت باتری گوشی بالاتر رود. فناوری شارژ ۳۰۰ وات شیائومی مبتنی‌بر نسل چهارم گالیم نیترید (GaN) است. شارژرهای گالیم نیترید توان زیادی دارند و در ابعاد نسبتاً کوچک تولید می‌شوند. به ادعای شیائومی، ابعاد شارژر ۳۰۰ وات این شرکت دقیقاً مشابه شارژر ۲۱۰ وات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات