شیائومی سرانجام گوشی‌های پرچمدارش را به USB 3.2 مجهز می‌کند؟

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی شیائومی و 5G پشت شیائومی ۱۲ پرو
یک افشاگر خوش‌سابقه می‌گوید شیائومی چهار دستگاه جدید در صف معرفی دارد که برای اولین بار، به استاندارد USB 3.2 مجهز هستند.
تبلیغات

گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی غالبا ارزش خرید بالایی دارند، چون سخت‌افزار مناسبی را در ازای قیمتی کمتر از رقبا ارائه می‌دهند. البته قیمت کمتر همیشه به معنی ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر نیست؛ گاهی اوقات شیائومی برای کاهش هزینه‌ی تولید حاضر می‌شود دستگاهش را به جدیدترین استانداردهای بازار مجهز نکند.

یکی از مواردی که مورد انتقاد بوده، تأکید ویژه‌ی شیائومی بر استفاده از استاندارد ۲۳ ساله‌ی USB 2.0 در گوشی‌های پرچمدار است. در حال حاضر دستگاه‌های رده‌بالایی مثل شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی 12S اولترا به این استاندارد مجهز هستند. گیزموچاینا می‌گوید شیائومی تصمیم گرفته در چهار دستگاه پرچمدار بعدی خود سراغ استفاده از USB 3.2 برود.

به ادعای حساب کاربری Digital Chat Station در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، شیائومی افزون‌بر استفاده از نسخه‌ی مدرن‌تر استاندارد USB در شیائومی ۱۳ اولترا، شیائومی پد ۶، شیائومی پد ۶ پرو و شیائومی میکس فولد ۳ قصد دارد از استاندارد شارژ USB PD پشتیبانی کند. سامسونگ از سال ۲۰۲۰ گوشی‌های پرچمدارش را به USB 3.2 مجهز کرده و ویوو سال گذشته در گوشی Vivo X80 Pro از این استاندارد استفاده کرد. USB 3.2 نسخه‌های مختلفی دارد. مشخص نیست که شیائومی از کدام نسخه در دستگاه‌هایش استفاده می‌کند.

پشتیبانی از استاندارد USB PD باعث می‌شود دستگاه‌های شیائومی با شارژرهای بیشتری سازگار باشند. به احتمال زیاد شیائومی در نسل جدید گوشی‌ها و تبلت‌هایش سراغ استانداردهای شارژ سریع‌تری می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات