مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ احتمالی شیائومی ۱۳ لایت فاش شد

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی ۱۳ لایت
شیائومی ۱۳ لایت احتمالاً با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و مشخصاتی شبیه شیائومی CIVI 2 در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شیائومی در دسامبر ۲۰۲۳ دو گوشی هوشمند پرچم‌دار شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو را در چین معرفی کرد. شایعات حاکی از آن است این دومحصول طی ماه‌های آینده روانه‌ی بازارهای جهانی خواهند شد. فهرست کنسول گوگل‌پلی نشان می‌دهد این برند چینی همچنین دستگاه دیگری به‌نام شیائومی ۱۳ لایت را عرضه خواهد کرد که احتمالاً نسخه‌ی تغییرنام یافته‌ی شیائومی CIVI 2 خواهد بود.

اکنون اطلاعات مربوط به قیمت، تاریخ عرضه و برخی مشخصات سخت‌افزاری شیائومی ۱۳ لایت برای بازارهای اروپایی دردسترس قرار گرفته است احتمالاً به‌همراه شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو در این ناحیه به‌فروش خواهد رسید. درحال‌حاضر شایعات نشان می‌دهند این محصول در رویداد MWC ۲۰۲۳ در بارسلونا رونمایی و پیش‌سفارش آن از هشتم مارس (۱۷ اسفند ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

گفته می‌شود مدل ۲۵۶ گیگابایتی شیائومی ۱۳ لایت با برچسب قیمت ۵۴۹ یورو عرضه خواهد شد. چنین قیمتی برای گوشی‌های میان‌رده‌ی این برند که معمولاً با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شوند چندان معمول نیست. به‌هرحال امکان دارد گران‌ترین نسخه‌ی این گوشی با قیمت ۵۴۹ یورو به‌فروش برسد. طبق گزارش‌ها این دستگاه در رنگ آبی روشن و مشکی دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

آنچه از شیائومی ۱۳ لایت انتظار داریم

از آن‌جا که شیائومی ۱۳ لایت درواقع نسخه‌ی تغییرنام یافته‌ی شیائومی CIVI 2 است، انتظار داریم مشخصاتی شبیه آن داشته باشد، درنتیجه این گوشی احتمالاً به نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی AMOLED با وضوح Full HD پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد و از دوربین سلفی در بریدگی قرصی‌شکل بالای نمایشگر بهره خواهد برد.

طبق گزارش گیزموچاینا، شیائومی ۱۳ لایت احتمالاً با تراشه‌ی Snapdragon 7 Gen 1، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4X و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این دستگاه از سیستم دوربین جلوی دوگانه ۳۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. براساس برخی گزارش‌ها، سیستم دوربین پشتی این محصول نیز شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX766 سونی، یک حسگر اولتراواید ۲۰ مگاپیکسلی IMX376K و یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی خواهد بود. گفته می‌شود ظرفیت باتری این گوشی هوشمند ۴۵۰۰ میلی آمپرساعت خواهد بود و از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته هیچ‌کدام از جزئیات اشاره شده در این مقاله هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات