ظاهراً الگوی نام‌گذاری اسنپدراگون دوباره مشکل‌ساز شده است

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گوشی مجهزبه پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در دست
یکی از افشاگران ادعا می‌کند که کوالکام دوباره در الگوی نام‌گذاری محصولات خود دچار مشکل شده است.
تبلیغات

چند سال پیش، کوالکام رویه‌ی نام‌گذاری تراشه‌های گوشی هوشمند خود را تغییر داد تا به الگوی ساده‌تری تبدیل شود. برای مثال، از اسنپدراگون ۸۸۸ به اسنپدراگون ۸ نسل یک و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رسید. از آن زمان به‌بعد، اسنپدراگون ۷ نسل یک (جایگزین نام اسنپدراگون سری ۷۰۰) اسنپدراگون ۶ نسل یک و اسنپدراگون ۴ نسل یک را شاهد بودیم.

اکنون، به‌گزارش Android Athourity، افشاگر نام‌آشنا، Yogesh Brar، در توییتر ادعا می‌کند که کوالکام قصد دارد الگوی نام‌گذاری خود را اندکی تغییر دهد. برای مثال، گفته می‌شود این شرکت می‌خواهد تراشه‌ای با نام Snapdragon 7 Gen 2T و Snapdragon 7 Gen 2P عرضه کند.

این الگوی نام‌گذاری به‌فرض اینکه تأیید شود، نام‌گذاری تراشه‌ها کوالکام را بیش‌از‌پیش پیچیده می‌کند. علاوه‌براین، توجه به این نکته ضروری است که تغییر الگوی نام‌گذاری به عبارت «Snapdragon Gen» در ابتدا به‌دلیل پیچیدگی الگوی نام‌گذاری قبلی انجام شد و اکنون دوباره قرار است به خانه‌ی اول بازگردد.

تغییر رویه نام گذاری پردازنده های کوالکام
تغییر رویه نام گذاری پردازنده های کوالکام
مطالعه '1

باوجوداین، می‌توانیم استدلالی برای گسترش این نام‌گذاری ببینیم؛ زیرا این شرکت همچنان از الگوی نام‌گذاری قدیمی برای برخی از تراشه‌های جدید معرفی‌شده، مانند اسنپدراگون 782G استفاده می‌کند. بنابراین، گسترش طرح نام‌گذاری جدید به کوالکام این امکان را خواهد داد تا نام‌گذاری قدیمی اسنپدراگون را کنار بگذارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره تغییر در الگوی نام‌گذاری و مشکل کوالکام در این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات