پوکو X5 و پوکو X5 Pro به‌ترتیب با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون 778G معرفی شدند

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
پوکو X5 Pro
گوشی هوشمند پوکو X5 Pro و پوکو X5 استاندارد رسماً معرفی شدند. این دو گوشی به‌ترتیب از دوربین اصلی ۱۰۸ و ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند.
تبلیغات

پوکو X5 و پوکو X5 Pro به‌طور‌رسمی معرفی شدند. این دو گوشی مشخصات بسیار جذابی را با قیمتی رقابتی درمقایسه‌با سایر محصولات هم‌رده‌ی خود ارائه می‌دهند.

پوکو X5 استاندارد

مدل پایه‌ی پوکو X5 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح Full HD پلاس، تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵، رم ۶ یا ۸ گیگابایت LPDDR4X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.2 با قابلیت ارتقا تا یک ترابایت ازطریق کارت حافظه‌ی microSD بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۳۳ وات اشاره کرد. گفتنی است شارژر این دستگاه در جعبه‌ی آن عرضه می‌شود.

پوکو X5 مشکی
پوکو X5 آبی
پوکو X5 استاندارد

بدنه‌ی پشتی پوکو X5 میزبان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. این دستگاه به یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز مجهز شده است که از قابلیت تشخیص‌ چهره‌ی نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، می‌توانید از حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در لبه‌ی کناری دستگاه برای باز‌کردن قفل آن استفاده کنید. این گوشی به درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز مجهز شده است.

پوکو X5 پرو

پوکو X5 Pro با سخت‌افزاری قدرتمندتر از برادر خود معرفی شده است. این محصول از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح Full HD پلاس، تراشه‌ی اسنپدراگون 778G، رم ۶ یا ۸ گیگابایتی LPDDR4X، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.2 با قابلیت ارتقا تا یک ترابایت ازطریق کارت microSD و باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد. شارژر این گوشی نیز در جعبه‌ی آن عرضه می‌شود.

پوکو X5 پرو مشکی
پوکو X5 پرو آبی
پوکو X5 پرو زرد

به‌گزارش 9to5Google، پوکو X5 Pro به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز است. همچنین، این دستگاه از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با پشتیبانی از قابلیت تشخیص‌ چهره‌ی نرم‌افزاری استفاده می‌کند و حسگر اثرانگشت آن نیز در لبه‌ی کناری آن قرار دارد.

پوکو X5 Pro مثل مدل استاندارد این گوشی از درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره می‌برد. این محصول به بلندگوهای دوگانه‌ی استریو و حسگر مادون‌قرمز مجهز شده است و به‌طور‌پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ عرضه می‌شود. بدین‌ترتیب، گوشی مذکور ازجمله اولین دستگاه‌های شیائومی است که با سیستم‌عامل به‌روز عرضه می‌شود. این در حالی است که مدل استاندارد پوکو X5 از MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۲ بهره می‌برد و اطلاعاتی از زمان‌بندی به‌روزرسانی‌ها سیستم‌عامل آن دردسترس نیست.

پوکو X5 استاندارد در رنگ سبز و آبی و مشکی و با قیمت پایه‌ی ۲۴۹ یورو عرضه می‌شود. مدل پایه‌ی پوکو X5 Pro نیز با قیمت ۲۹۹ یورو و در رنگ‌ مشکی و آبی و زرد دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر، جزئیاتی از تاریخ عرضه‌ی جهانی این محصولات ارائه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات