استراتژی عجیب سامسونگ: استفاده از یک زبان طراحی در تقریبا تمامی گوشی‌های جدید

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ در دست
سامسونگ قصد دارد جزیره‌ی دوربین را افزون‌بر گوشی‌های پرچمدار، از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده نیز حذف کند تا همه‌ی آن‌ها از نمای پشت شبیه هم باشند.
تبلیغات

سامسونگ سال گذشته در پنل پشتی مدل‌های استاندارد و پلاس گوشی‌های سری گلکسی S از جزیره‌ی دوربین استفاده کرد، اما مدل اولترا جزیره‌ی دوربین نداشت. با رونمایی رسمی سری گلکسی اس ۲۳، متوجه شدیم طراحی گوشی‌های این خانواده از نمای پشت بسیار شبیه هم است. دیگر در مدل‌های استاندارد و پلاس خبری از جزیره‌ی دوربین نیست و لنزها به‌طور مجزا از دل بدنه بیرون زده‌اند.

این نخستین باری نیست که سامسونگ از چنین طراحی جذابی در گوشی‌هایش استفاده می‌کند، اما موضوع عجیب این است که طراحی موردبحث به تقریبا تمامی دستگاه‌های شرکت کره‌ای وارد شده. درحالی‌که طراحی چشم‌نواز در گوشی‌های میان‌رده اتفاقی مثبت است، همین استراتژی سامسونگ باعث شده گلکسی‌هایی که برای بخش‌های مختلف بازار عرضه می‌شوند، تا حدی هویت مستقل خود را از دست بدهند.

افشای رندرهای گلکسی A54؛ حذف جزیره‌ی دوربین، طراحی آشنا و نمایشگر حفره‌دار
افشای رندرهای گلکسی A54؛ حذف جزیره‌ی دوربین، طراحی آشنا و نمایشگر حفره‌دار
مطالعه '2

رندرهای منتسب‌به گلکسی A54، گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ، نشان می‌دهند شرکت کره‌ای طراحی مشابه برای دستگاه‌های میان‌رده نیز در نظر گرفته است. این رندرها فعلا رسمی نیستند، اما به احتمال بسیار بالا کاملا دقیق‌اند. افشاگران متمرکز بر سامسونگ همواره رندرهای مطبوعاتی دقیقی از محصولات این شرکت فاش می‌کنند.

رندرهای گلکسی A34 مشخصات ظاهری این گوشی را نشان می‌دهند
رندرهای گلکسی A34 مشخصات ظاهری این گوشی را نشان می‌دهند
مطالعه '2

آنچه برای طراحی گلکسی A54 گفتیم، در رندرهای غیررسمی گلکسی A34 هم دیده می‌شود. در این دستگاه پایین‌رده نیز شاهد جزیره‌ی دوربین نیستیم.

این شباهت بین پنل پشتی گوشی‌های مختلف سامسونگ، در نگاه اول غیرمنطقی است. شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات