مقایسه گلکسی S23 و S23 پلاس با رقبا؛ کدام یک پیروز میدان می‌شود

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مطالعه 9 دقیقه
پنل پشتی خانواده گلکسی اس ۲۳ به رنگ های مختلف کنار یکدیگر
با رونمایی پرچم‌داران جدید غول کره جنوبی در آنپکد ۲۰۲۳، اکنون زمان مناسبی برای مقایسه گلکسی S23 و S23 پلاس با رقبا به نظر می‌رسد.
تبلیغات

سامسونگ سرانجام امروز ۱۲ بهمن (۱ فوریه ۲۰۲۳) در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرد. مدت‌ها بود که منتظر چنین روزی بودیم، البته ناگفته نماند که افشای اطلاعات بسیار باعث شد تقریبا بدانیم با چه دستگاه‌هایی روبه‌رو خواهیم شد.

خانواده گلکسی اس ۲۳ پرچم‌داران جدید سامسونگ، یعنی گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا را شامل می‌شوند و ما هم در این مقاله قصد داریم دو گزینه‌ی اول را در بخش‌هایی مانند طراحی، نمایشگر، دوربین و سخت‌افزار با رقیبان خود از شرکت‌های دیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام پیروز میدان می‌شود؟

طراحی

مانند همیشه مقایسه‌های خود را با بررسی طراحی دستگاه‌ها شروع می‌کنیم زیرا ظاهر محصول اولین بخشی است که به آن توجه می‌شود.

گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس به ترتیب دارای اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۱ و ۶٫۶ اینچی هستند. طراحی آن‌ها با نسل پیشین تفاوت چندانی نداشت و تنها غول کره‌ای ظاهر دوربین گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس را بهبود داده و اکنون طراحی برآمده و چهارگوش، کنار گذاشته شده و لنزها به‌طور مجزا از دل بدنه بیرون زده‌اند.

درضمن، گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس در رنگ‌های مشکی، سبز، کرمی و نیلی کمرنگ روانه‌ی بازار می‌شوند.

از نظر طراحی، آیفون ۱۴ با نسل پیشین خود تفاوت چندانی ندارد. بخش‌هایی مانند فریم آلومینیومی، محل قرارگیری دکمه‌ها، بلندگوی استریو، درگاه لایتنینگ و صفحه‌نمایش، همگی بدون تغییر باقی مانده‌اند. در نتیجه خلاقیتی نیز در ساخت آن به چشم نمی‌خورد.

در سمت راست این محصول، دکمه پاور و لاک و در سمت دیگر دکمه‌های کنترل صدا و اسلایدر اعلانات قرار گرفته‌اند. با لمس لبه پایینی نیز متوجه وجود اسپیکرها و درگاه لایتنینگ می‌شوید. هنگامی که به بالای نمایشگر نگاه می‌کنید نیز چشمتان به بریدگی مخصوص اپل می‌خورد که حسگرهای فیس آیدی و دوربین سلفی را درون خود جای داده است.

گلکسی S23 پلاس از نمای پشت

وزن و ابعاد آیفون ۱۴ به ترتیب ۱۷۲ گرم و ۶٫۱ اینچ است. درضمن، این گوشی هوشمند در ۵ رنگ مشکی، کرِم، آبی کم‌رنگ، بنفش کم‌رنگ و قرمز به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر، رقیب آمریکایی سامسونگ نیز از طراحی یکپارچه و آلومینیومی بهره می‌گیرد که به‌لطف آن، ظاهر دستگاه هویت مخصوص به خود را دارد. درواقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین مؤلفه‌ی طراحی پیکسل ۷ پرو به ماژول دوربین آن بر می گردد که به‌صورت نواری مشکی‌رنگ تا امتداد دو فریم دستگاه کشیده شده است. درنمای پشتی و جلویی گوشی مذکور نیز شاهد استفاده از پنل‌های شیشه‌ای Gorilla Glass Victus هستیم.

پیکسل ۷ پرو با ابعاد ۸٫۹ × ۷۶٫۶ × ۱۶۲٫۹ میلی‌متری و وزن ۲۱۲ گرمی خود دارای گزینه‌های رنگ خاکستری، سفید و سبز است. همچنین تمامی این مدل‌ها براق هستند و آثار انگشت را به خود می‌گیرند.

از سوی دیگر، شیائومی ۱۳ را داریم که یکی از اولین مواردی که پس از مشاهده آن به ذهنمان می‌رسد، شباهتش به گوشی‌های ساخته شده توسط اپل است. اما چینی‌ها در پنل پشتی محصول مذکور تغییرات زیادی اعمال کرده‌اند و این بار شاهد جزیره‌ای هستیم که علاوه‌بر دوربین‌ها، فلاش LED را نیز درون خود جای می‌دهد. لبه‌های تخت شیائومی ۱۳ نیز حس خوبی را هنگام در دست گرفته شدن به کاربر منتقل می‌کنند.

در پنل پشتی‌ شیائومی ۱۳ از شیشه استفاده شده و محصول مذکور در رنگ‌های مشکی، سبز کمرنگ، آبی کمرنگ، خاکستری، سفید، قرمز، زرد، سبز پررنگ و آبی پررنگ برای خرید دردسترس قرار می‌‎گیرد. صرفاً مدل آبی کمرنگ بدنه‌ی چرمی دارد.

نمایشگر

حال سراغ نمایشگر دستگاه‌های یادشده می‌رویم. بخشی که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین موارد در گوشی‌های هوشمند دانست زیرا قرار است همه چیز را از طریق آن مشاهده کنیم.

همانطور که پیش‌تر گفتیم مدل استاندارد جدیدترین پرچم‌دار غول کره جنوبی از نمایشگر ۶٫۱ اینچ و مدل پلاس از نمایشگر ۶٫۶ اینچی استفاده می‌کند. محتوا نیز در هر دو گوشی هوشمند با وضوح فول HD پلاس به تصویر کشیده می‌شود. درضمن، براساس ادعای سامسونگ نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر دستگاه‌هایش ۲۴۰ هرتز است.

در گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس شاهد استفاده از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی تغییرپذیر ۱۲۰ هرتز هستیم. این بدان معنا است که بسته به نوع محتوای در حال پخش، نرخ نوسازی تا ۴۸ هرتز پایین آورده می‌شود.

گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ طلایی

در آیفون ۱۴ از نمایشگر‌ ۶٫۱ اینچی OLED با نام تجاری Super Retina XDR استفاده شده که وضوح ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۰ و ۴۷۶ پیکسل‌براینچ را ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی آن نیز ۶۰ هرتز اعلام شده است. درضمن، اپل روشنایی بیشینه‌ی پایدار آیفون ۱۴ را ۸۰۰ نیت و روشنایی بیشینه‌ی آن هنگام پخش محتوای HDR را ۱۲۰۰ نیت عنوان می‌کند.

پیکسل ۷ پرو صفحه‌نمایشی ۶٫۷ اینچی با پنل OLED، وضوح ۳۱۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت تصویر کشیده‌ی ۱۹٫۵:۹ و تراکم پیکسلی ۵۱۲ پیکسل‌براینچ دارد. فناوری LTPO، به دستگاه کمک می‌کند که بتواند بسته به محتوای در حال نمایش، نرخ نوسازی را بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد و این ویژگی مفیدی است.

حداکثر روشنایی نمایشگر پیکسل ۷ پرو ۱۵۰۰ نیت اعلام شده اما در بررسی‌های زومیت به روشنایی ۷۴۹ نیت در حالت دستی و ۱۴۱۹ نیت در حالت خودکار دست یافت که گزینه‌ی دوم به عدد ادعاشده از سوی گوگل نزدیک است.

از سوی دیگر، رقیب چینی سامسونگ در بخش جلویی از نمایشگر ۶٫۳۶ اینچی AMOLED با نرخ ۱۲۰ هرتز و وضوح ۲۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. همچنین در حالت عادی می‌توان از شیائومی ۱۳ انتظار روشنایی ۱۲۰۰ نیت داشت اما هنگام پخش محتوای HDR روشنایی به ۱۹۰۰ نیت افزایش می‌یابد.

سخت افزار و باتری

حال از ویژگی‌های ظاهری دور می‌شویم و در گام بعد سراغ مشخصات فنی و سخت‌افزاری می‌رویم. باید دید آیا دستگاه‌ها توان پردازش مناسبی دارند تا بتوانند عملکرد خوبی ارائه دهند؟

هرسال شاهد معرفی دو نسخه مختلف از پرچم‌داران سامسونگ، با تراشه‌ی اسنپدراگون یا اگزینوس، در بازارهای مختلف بودیم اما امسال این طور نبود.

می‌توان گفت، بهره‌مندی از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 از اصلی‌ترین تغییرات پرچم‌داران نسل جدید سامسونگ است. اکنون گلکسی‌های تازه‌نفس به دلیل استفاده از پردازنده‌ی پرقدرت کوالکام، تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر نسبت‌به نسل قبل ارائه می‌دهند. براساس ادعای غول کره‌ای گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس دارای هشت گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستند.

همچنین مدل استاندارد از باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل پلاس از ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. گلکسی S23 با آداپتور ۲۵ وات در عرض نیم‌ساعت به ۵۰ درصد شارژ دست پیدا می‌کند. درصد شارژ گلکسی S23 پلاس با آداپتور ۴۵ وات در نیم‌ساعت به ۶۵ می‌رسد. هر دو گوشی جدید سامسونگ از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند.

تراشه‌ی A15 Bionic با گرافیک ۵ هسته‌ای به آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس آورده شده است. این پردازنده با رم ۶ گیگابایتی LPDDR4X-4266 همراهی می‌شود که قابلیت اتصال 5G، شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 6 به‌همراه Bluetooth 5.3 را دارد. درضمن، گوشی هوشمند کوپرتینویی‌ها در مدل‌های ۱‍۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی دردسترس خریداران قرار می‌گیرد.

گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ مشکی

این قطعات سخت‌افزاری باعث می‌شوند که عملکرد آیفون ۱۴ مطلوب باشد و بتواند به راحتی بازی‌های سنگین را روی آن اجرا کرد. همچنین باتری ۳۲۷۹ موجود در آن با شارژرهای سیمی مبتنی‌بر USB Power Delivery با توان بالغ‌بر ۲۰ وات، شارژر بی‌سیم MagSafe با توان ۱۵ وات یا پد شارژ Qi با توان ۷٫۵ وات قابل شارژ شدن است.

از سوی دیگر، دومین نسل از تراشه‌ی اختصاصی گوگل موسوم به Tensor G2 در پیکسل ۷ پرو جای گرفته است. به ادعای شرکت سازنده تراشه‌ی مذکور می‌تواند موجب بهبود مصرف باتری شود. همچنین، پیکسل ۷ پرو در پنج مدل ۱۲۸ | ۸، ۲۵۶ | ۸، ۱۲۸ | ۱۲، ۲۵۶ | ۱۲ و ۵۱۲ | ۱۲ گیگابایت با رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.1 در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

درضمن، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی درون پیکسل ۷ پرو قرار دارد که از فناوری شارژ سریع USB Power Delivery 3.0 و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

درون گوشی شیائومی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام استفاده شده است. هشت یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5x تراشه‌ی شیائومی ۱۳ را همراهی می‌کند. همچنین محصول جدید شرکت چینی به ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 4.0 مجهز است.

گوشی شیائومی ۱۳ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار

یکی از بخش‌های مهم که باید در هر مقایسه‌‌ی گوشی هوشمندی وجود داشته باشد، نرم افزار است. زیرا باید دید که کدام یک از محصولات از نرم‌افزار کارآمدتر و به‌روزتر استفاده می‌کنند.

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس از رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ استفاده می‌کنند. همچنین نسل جدید پرچم‌داران سامسونگ تا پنج سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

آیفون ۱۴ به‌صورت پیش‌فرض با نسخه‌ی ۱۶ سیستم‌عامل iOS به‌بازار عرضه می‌شود. در این نسخه نیز روی طراحی مجدد کامل لاک اسکرین و امکان شخصی‌سازی گسترده تمرکز شده است. همچنین اکنون قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی و برقراری اتصال ماهواره‌ای نیز به گوشی هوشمند مذکور اضافه شده که آن را از نسل‌های پیشین و حتی همتایان اندرویدی خود متمایز می‌کند.

گلکسی S23 پلاس طلایی از نمای پشت

می‌توان نرم‌افزار و تجربه‌ی کاربری گوشی‌های پیکسل را یکی از نقاط قوت آن‌ها دانست و پیکسل ۷ پرو هم همین مسیر را در پیش گرفته است. این پرچم‌دار گوگل با اندروید ۱۳ به‌فروش می‌رسد و سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند. همچنین دیگر خبری از اپ‌های اضافی یا تبلیغاتی نیست.

در شیائومی ۱۳، رابط کاربری‌ MIUI 14 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌شود. اکنون نیز رابط کاربری بسیار روان‌تر از گذشته شده و نسبت‌به نسل قبل بخش کمتری از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را اشغال می‌کند.

دوربین

به بخشی رسیدیم که احتمالا منتظرش بودید. دوربین یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی‌های هوشمند کنونی محسوب می‌شود زیرا کاربران به دنبال تصاویر با کیفیت هستند و شرکت‌های سازنده نیز با یکدیگر بر سر ارائه‌ی بهترین تجربه کاربری رقابت می‌کنند.

غول کره‌‌ای در پنل پشتی گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین دوم نیز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض با میدان دیدن ۱۲۰ درجه مجهز شده و سومین دوربین حسگر ۱۰ مگاپیکسلی را در پشت لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری قرار می‌دهد.

همچنین در گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در سری گلکسی S23 تعبیه شده که می‌تواند ویدیوی ۶۰ فریم‌برثانیه‌ای ضبط کند.

آیفون ۱۴ دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولترا واید در پنل پشتی خود دارد. دوربین واید گوشی هوشمند مذکور رنگ‌ها را زنده‌تر و با کیفیت بهتری در مقایسه با دوربین اولتراواید نمایش می‌دهد. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده شده که وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی و تماس تصویری را برعهده دارد.

گلکسی اس ۲۳ پلاس / Galaxy S23+ Plus سامسونگ در دست

گوگل اطلاعاتی درباره سازنده حسگرهای دوربین دستگاه خود ارائه نکرده اما حدس زده می‌شود دوربین اصلی (واید) از همان حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و 1/1.31 اینچیِ GN1 سامسونگ استفاده می‌کند. دوربین تله‌فوتو نیز همانند گذشته ۴۸ مگاپیکسلی است. درنهایت نیز دوربین اولتراواید را داریم که از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و 1/2.9 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۲۵ میکرومتری استفاده می‌کند. در پنل جلویی دستگاه نیز شاهد قرارگیری دوربین سلفی ۱۱ مگاپیکسلی هستیم.

گوشی هوشمند ساخته شده توسط شیائومی به دوربین سه‌گانه مجهز است. دوربین اصلی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و لنزی با پشتیبانی از Hyper OIS دارد. دوربین دوم نیز دارای لنز تله‌فوتوی لایکا با پشتیبانی از OIS و حسگر ۱۰ مگاپیکسلی است که می‌توان از آن انتظار بزرگ‌نمایی سه‌برابری را داشت. دوربین فوق عریض از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و احتمالاً فوکوس خودکار ارائه نمی‌دهد. همچنین از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی کمک گرفته می‌شود.

قیمت

درنهایت نیز باید سری به برچسب قیمت دستگاه‌های فهرستمان بزنیم تا ببینیم کدام یک برای خرید به پول کمتری نیاز دارند.

اگر می‌خواهید یکی از پرچم‌داران جدید سامسونگ را خریداری کنید، باید بدانید که قیمت گلکسی اس ۲۳ از ۷۹۹ و اس ۲۳ پلاس از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

از سوی دیگر، بسته به میزان فضای ذخیره سازی داخلی که می‌خواهید، قیمت آیفون ۱۴ استاندارد تغییر می‌کند. آیفون ۱۴ با ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت به ترتیب با قیمت‌های ۷۹۹، ۸۹۹ و ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسند.

برای خرید پیکسل ۷ پرو نیز باید به میزان حافظه ذخیره سازی توجه کنیم. کانفیگ ۱۲۸ و ۲۴۶ گیگابایتی این محصول به ترتیب ۷۹۹ و ۹۹۹ دلار قیمت دارند.

درنهایت، شیائومی ۱۳ در کانفیگ پایه با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۷۵ دلار قیمت دارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم سامسونگ گلکسی S23 و S23 پلاس را با رقبایش در بخش‌های مختلف مقایسه کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان سودمند بوده باشد.

حال شما همراهان زومیت بگویید که به کدام دستگاه بیشتر از دیگر موارد موجود علاقه دارید؟ لطفا در بخش نظرات دلیل این انتخاب خود را نیز توضیح دهید.

مقایسه 4 محصول
نمایش پشت و جلوی آیفون ۱۴ اپلآیفون 14 اپلپنل جلو گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13شیائومی 13گوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 کرم رنگگلکسی اس 23 سامسونگگوشی موبایل گلکسی اس 23 سامسونگ / Samsung Galaxy S23 بنفشگلکسی اس 23 پلاس سامسونگ
مدل‌‌ نامبرهاA2882 (جهانی) A2649 (ایالات متحده) A2881 (کانادا و ژاپن) A2884 (چین و هنگ کنگ) A2884 (روسیه)-SM-S911B SM-S911B/DS SM-S911U SM-S911U1 SM-S911W SM-S911N SM-S9110 SM-S911E SM-S911E/DSSM-S916B SM-S916B/DS SM-S916U SM-S916U1 SM-S916W SM-S916N SM-S9160 SM-S916E SM-S916E/DS
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 800 دلارحدود 550 یوروحدود 800 دلارحدود 1000 دلار
تاریخ معرفی7 سپتامبر 202211 دسامبر 20221 فوریه 20231 فوریه 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه16 سپتامبر 202214 دسامبر 202217 فوریه 202317 فوریه 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.15 وات بر کیلوگرم (سر) 1.16 وات بر کیلوگرم (بدن)---
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.98 وات بر کیلوگرم (سر) 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)---
نوع سیستم‌عاملiOSاندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 16اندروید 13اندروید 13اندروید 13
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iOS 17.1.1عرضه با رابط کاربری MIUI 14 قابل ارتقاء به اندروید 14عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 14عرضه با رابط کاربری One UI 5.1 قابل ارتقاء به اندروید 14
نام دیگر---Samsung Galaxy S23+
ابعاد146.7 در 71.5 در 7.8 میلی‌متر152.8 در 71.5 در 8 میلی‌متر 152.8 در 71.5 در 8.1 میلی‌متر146.3 در 70.9 در 7.6 میلی‌متر157.8 در 76.2 در 7.6 میلی‌متر
وزن172 گرم185 یا 189 گرم168 گرم196 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلسشیشه‌ پلیمر سیلیکونشیشه - گوریلا گلس Victus 2شیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس Victus 2شیشه - گوریلا گلس Victus 2
جنس فریمفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیومفلز - آلومینیوم
رنگمشکی ارغوانی آبی طلایی قرمزمشکی سفید آبی روشن آبی تیره خاکستری سبز سبز نعنایی قرمز زردمشکی سبز بنفش روشن کرممشکی سبز بنفش روشن کرم
ابعاد نمایشگر6.1 اینچ6.36 اینچ6.1 اینچ6.6 اینچ
نوع نمایشگرSuper Retina XDR OLEDAMOLEDDynamic AMOLED 2XDynamic AMOLED 2X
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز120 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1170 در 2532 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2340 پیکسل1080 در 2340 پیکسل
تراکم پیکسلی~460 پیکسل در اینچ~414 پیکسل در اینچ~422 پیکسل در اینچ~390 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:920:919.5:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~86.0 درصد~89.4 درصد~88.1 درصد~88.9 درصد
حداکثر روشنایی800 نیت (HBM) 1200 نیت (Peak)1200 نیت (HBM) 1900 نیت (Peak)--
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10HDR10+ دالبی ویژنHDR10+HDR10+
سایر مشخصات نمایشگر--نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نرخ ثبت لمس 240 هرتزنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نرخ ثبت لمس 240 هرتز
مدل تراشهApple A15 BionicQualcomm SM8550-AB Snapdragon 8 Gen 2Qualcomm SM8550 Snapdragon 8 Gen 2Qualcomm SM8550 Snapdragon 8 Gen 2
فرآیند ساخت تراشه5 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر4 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 3.23 گیگاهرتز Avalanche و 4 هسته 1.82 گیگاهرتز‌ Blizzard1 هسته 3.2 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.2 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A5101 هسته 3.2 گیگاهرتز Cortex-X3 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A715 و 2 هسته 2.8 گیگاهرتز Cortex-A710 و 3 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A510
پردازنده گرافیکیApple GPUAdreno 740Adreno 740Adreno 740
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ای---
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت
نوع حافظه داخلیNVMeUFS 4.0 UFS 3.1 (مدل 128 گیگابایت)UFSUFS
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراوایدواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتوواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل50 مگاپیکسل50 مگاپیکسل50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.7 اینچ سایز سنسور 1.9 میکرومتر سایز پیکسل f/1.5لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.49 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل 23 میلی‌متری f/1.8لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پییکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پییکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/1.56 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ f/2.4لنز اولتراواید 15 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری 1/2.55 اینچ سایز سنسور پوشش 120 درجه‌ 1.4 میکرومتر سایز پیکسل حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیو f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2 حالت Super Steady ضبط بدون لرزش ویدیو
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K8K8K8K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps8K@24fps 4K@24/30/60fps 1080p@30/120/240/960fps 1080p@1920fps8K@24/30fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps8K@24/30fps 4K@30/60fps 1080p@30/60/240fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه حالت Cinematic ضبط صدای استریولرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی فیلم‌برداری 8K HDR تا سقف 24 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری +HDR10 فیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری 10 بیت LOGضبط صدای استریو فیلم‌برداری +HDR10 لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیفیلم‌برداری +HDR10 ضبط صدای استریو لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین تله‌‌فوتو-10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتو-لنز تله‌فوتو فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3.2 برابر 75 میلی‌متری 1/3.75 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.94 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4لنز تله‌فوتو 70 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.94 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.4
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل32 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید 22 میلی‌متری 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0لنز واید فوکوس خودکار با تشخیص فاز 25 میلی‌متری f/2.2لنز واید 25 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز f/2.2
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک---
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K1080p4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps4K@30/60fps 1080p@30fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی---
ظرفیت باتری3279 میلی‌آمپر ساعت4500 میلی‌آمپر ساعت3900 میلی‌آمپر ساعت4700 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم پلیمریلیتیوم‌ یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات50 وات10 وات10 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه100 درصد در 38 دقیقه (باسیم)، 100 درصد در 48 دقیقه (بی‌سیم)--
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafeپشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری Quick Charge 4 شارژ معکوس 10 واتپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 واتپشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و PMA پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات
درگاه اتصالLightning USB 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 3.2USB Type-C 3.2
پشتیبانی از OTG
ندارد
دارد
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده-67 وات‌25 وات45 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی-صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتزصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKGصدای 32 بیت / 384 کیلوهرتز تیون شده توسط AKG
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ قطب‌نما حسگر طیف رنگ حسگر مجاورتحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)سه بانده (Tri-Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
بلوتوث5.35.35.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavICGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS
نوع حسگر اثر انگشت-زیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)زیر نمایشگر (اولتراسونیک)
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات