مقایسه دوربین پرچم‌دارها

مقایسه دوربین بهترین پرچم‌دارهای بازار

سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
مطالعه 31 دقیقه
پیکسل ۷ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس یا گلکسی S22 اولترا؛ کدام یک از پرچم‌داران تمام‌عیار بازار ایران، عملکرد بهتری در زمینه‌ی عکاسی دارند؟
تبلیغات

یک‌روز مانده با رونمایی گلکسی اس ۲۳ اولترا، پرچم‌دار سامسونگ برای سال ۲۰۲۳، تصمیم گرفتیم تا دوربین بهترین گوشی‌های حال حاضر بازار ایران را در چندین و چند سناریوی مختلف، از عکاسی در فضای باز، عکاسی از چهره و بزرگ‌نمایی گرفته تا عکاسی در فضای داخلی و عکاسی ماکرو مقایسه کنیم.

ویدیوی مقایسه‌ی دوربین بهترین پرچم‌داران بازار

تماشای ویدیو در یوتیوب

در مقاله‌ی پیش رو دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا، آیفون ۱۴ پرو مکس و پیکسل ۷ پرو را بررسی خواهیم کرد؛ اما پیش‌از رفتن به سراغ نتایج، اجازه دهید به‌طور مختصر درباره‌ی سخت‌افزار دوربین هریک از گوشی‌ها صحبت کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات دوربین‌ها

دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا از حسگر 1/1.33 اینچی HM3 خود سامسونگ با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در پسِ لنز عریض‌تر (۲۳ دربرابر ۲۴ میلی‌متر) با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد و از ترکیب فوکوس لیزری (فواصل نزدیک) و تشخیص فاز (فواصل دور) بهره می‌گیرد. روی حسگر، فیلتر Nonacell وجود دارد؛ بنابراین بر اثر ترکیب هر ۹ پیکسل مجاور، به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شود.

دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.28 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری بهره می‌گیرد؛ روی سطح حسگر دوربین اصلی فیلتر Quad-Bayer قرار دارد؛ بدین‌مفهوم که هرچهار پیکسل مجاور، رنگ یکسانی را می‌بینند و درنتیجه عکس نهایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌شود. دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو از نسل دوم سیستم لرزش‌گیر Sensor-shift استفاده می‌کند، از لنزی با دیافراگم تنگ‌ترِ f/1.8 به‌جای f/1.5 بهره می‌گیرد و برای فوکوس خودکار نیز به فناوری تشخیص فاز Dual-Pixel اتکا دارد.

دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و 1/1.31 اینچی استفاده می‌کند. این حسگر در پسِ لنزی با فاصله‌ی کانونی معادلِ ۲۵ میلی‌متری، دیافراگم بازِ f/1.9 و لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد. دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad-Bayer استفاده می‌کند؛ بدین‌مفهوم که هر ۴ پیکسل ۱٫۲ میکرومتری مجاور، رنگ یکسانی را مقابل خود می‌بینند و با تشکیل یک پیکسل بزرگ‌ترِ ۲٫۴ میکرومتری، نور بیشتری را جذب می‌کنند و عکاسی در تاریکی را ارتقا می‌دهند.

دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 ساخت سونی بهره می‌برند. این حسگر ابعاد کوچک‌تری (1/3.52 دربرابر 1/3.24 اینچ) نسبت به نسل گذشته دارد و از پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌برد. مقابل دوربین‌های تله‌فوتوی ۳ و ۱۰ برابری اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب لنزهای ۷۰ و ۲۳۰ میلی‌متری با دیافراگم‌های f/2.4 و f/4.9 قرار دارد. هر دو دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برند.

دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۴ پرو مکس از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با ابعاد 1/3.5 اینچی و پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری به‌همراه لنزی با دیافراگم f/2.8، بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی، لرزش‌گیر اپتیکال OIS و فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند.

دوربین تله‌فوتو پیکسل ۷ پرو ۴۸ مگاپیکسلی است؛ اما حسگر آن از مدل 1/2.0 اینچی نسل گذشته، به نمونه‌ی کوچک‌ترِ 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری تغییر کرده، از طرف دیگر لنزِ ۱۲۰ میلی‌متری و f/3.5 دوربین نیز اکنون به‌جای ۴ برابر، قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری نسبت به دوربین اصلی را ارائه می‌دهد. عکس‌های تله‌فوتوی پیکسل با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند.

دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX563 سونی به‌کاررفته در نسل قبل بهره می‌برد. این حسگر ابعادی 1/2.55 اینچی دارد و در پس لنزی ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است. مطابق‌انتظار گلکسی S22 اولترا روی دوربین فوق‌عریض خود از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel نیز بهره می‌برد و قابلیت عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را با آن دارد.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۲ مگاپیکسلی است و از حسگر 1/2.55 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر دربرابر لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد و با بهره‌گیری از فوکوس خودکار Dual-Pixel امکان عکاسی ماکرو از فواصل بسیار نزدیک را نیز فراهم می‌آورد.

دوربین اولتراواید پیکسل ۷ پرو از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و 1/2.9 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۲۵ میکرومتری استفاده می‌کند؛ لنز پیکسل ۷ پرو عریض‌تر از گذشته است (۱۲۶ درجه در برابر ۱۱۴ درجه) و مجموعه‌ی دوربین از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد که برای ثبت عکس‌های ماکرو به‌کار می‌رود. پرچم‌دار گوگل عکس‌های اولتراواید را نیز با ابعاد ۱۲٫۵ مگاپیکسل ذخیره می‌کند.

نور ایده‌آل در فضای بیرون

به‌عنوان نخستین سناریوی مقایسه‌ی دوربین، به‌سراغ سوژه‌ای در فضای باز رفتیم که رنگ‌های متنوعی را در دل خود دارد.

دوربین واید (اصلی)

هر سه گوشی عملکرد بسیار خوبی در ثبت رنگ‌ها به‌نمایش می‌گذارند؛ آیفون اندکی به گرمی تمایل دارد، گلکسی رنگ‌ها را مقداری روشن‌تر از واقعیت ثبت کرده است و عکس پیکسل نیز کنتراست بالایی را به نمایش می‌گذارد. در مجموع رنگ‌های آیفون اندکی به واقعیت نزدیک‌تر از رقبا هستند.

کشتی پارک اصلی گلکسی اس ۲۲ اولترا در فضای بیرون
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس دوربین اصلی پیکسل ۷ پرو در فضای بیرون
پیکسل ۷ پرو
عکس دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو در فضای بیرون
آیفون ۱۴ پرو
برش عکس گلکسی اس ۲۲ در فضای بیرون
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پیکسل ۷ پرو در فضای بیرون
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو در فضای بیرون
برش عکس آیفون ۱۴ پرو

گذشته از بحث رنگ، هر سه گوشی جزئیات بسیار بالایی را نیز ثبت کرده‌اند؛ اما چنانچه نکته‌سنجی کنیم، متوجه خواهیم شد که پیکسل کنترل بهتری روی سطح نویز دارد و جزئیات بیشتری را از دل سایه بیرون کشیده است [به لبه‌ی پایینی تصویر توجه کنید].

دوربین اولتراواید

در نگاه کلی، عکس اولتراواید هر سه گوشی بسیار جذاب و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد؛ اما چنانچه روی شاخ‌وبرگ درختان زوم کنید، متوجه گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تر و پردازش بالغ‌تر پیکسل ۷ پرو در ثبت جزئیات خواهید شد.

عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در فضای بیرون
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو در فضای بیرون
پیکسل ۷ پرو
عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو در فضای بیرون
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در فضای بیرون
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو در فضای بیرون
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو در فضای بیرون
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

گستره‌ی دینامیکی (HDR)

سوژه‌ی زیر برای گوشی‌ها بسیار چالش‌برانگیز است؛ مقابل تابش مستقیم آفتاب، دوربین گوشی‌ها در بازیابی جزئیات از سایه‌ها دچار مشکل می‌شود.

عکس اچ‌دی‌آر گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس اچ‌دی‌آر پیکسل ۷ پرو
پیکسل ۷ پرو
عکس اچ‌دی‌آر آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در فضای بیرون
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو در فضای بیرون
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو در فضای بیرون
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

در نمای نخست، تفاوت زیادی در عکس‌ها مشاهده نمی‌کنیم؛ اما چنانچه روی سایه‌ها زوم کنید، متوجه خواهید شد که پیکسل ۷ پرو جزئیات بیشتری را از دل سایه‌ها بیرون کشیده و پردازش بهتری را روی جزئیات ریز شاخه‌ها درخت به‌نمایش گذاشته است؛ در جایگاه دوم، آیفون قرار دارد.

جزئیات چهره و دامنه‌ی فوکوس

در سناریوی زیر دو هدف را دنبال می‌کنیم؛ اول اینکه کدام گوشی، پردازش بهتری روی رنگ پوست دارد و دوم اینکه کدام گوشی، محدوده‌ی وسیع‌تری را در فوکوس نگه می‌دارد.

عکس از چهره با گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس از چهره با پیکسل ۷ پرو
پیکسل ۷ پرو
عکس از چهره با آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش اول عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا از چهره
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش اول عکس پیکسل ۷ پرو از چهره
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش اول عکس آیفون ۱۴ پرو از چهره
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس
برش دوم عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا از چهره
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش دوم عکس پیکسل ۷ پرو از چهره
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش دوم عکس آیفون ۱۴ پرو از چهره
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

رنگ پوست خانم توایی در واقعیت، هیچ‌کدام از موارد به‌تصویرکشیده‌شده نیست؛ اما می‌توانیم بگوییم که بین آیفون و پیکسل قرار دارد و به عکس ثبت‌شده با پیکسل نزدیک‌تر است.

چنانچه روی چهره‌ی محمد مردانه زوم کنیم، متوجه می‌شویم که عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا با اختلافی اندک نسبت به پیکسل، بیشترین جزئیات و عکس آیفون ۱۴ پرو مکس، کمترین جزئیات را دارد.

نور ایده‌آل در فضای داخلی

در سناریوی پیش‌رو سعی داریم تا عملکرد دوربین سه گوشی را در محیط‌های داخلی مور ارزیابی قرار دهیم.

دوربین واید (اصلی)

در عکس‌های زیر، دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس واقعی‌ترین رنگ‌ها را به تصویر کشیده و با اختلافی اندک، پیکسل ۷ پرو در جایگاهی بعدی قرار دارد.

عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا از فضای داخل
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس پیکسل ۷ پرو از فضای داخل
پیکسل ۷ پرو
عکس آیفون ۱۴ پرو از فضای داخل
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا از فضای داخل
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پیکسل ۷ پرو از فضای داخل
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو از فضای داخل
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

با زوم روی عکس، متوجه می‌شویم که عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا سافت‌تر از بقیه از آب درآمده است و عکس پیکسل ۷ پرو نیز با اختلافی اندکی نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس، بیش‌ترین جزئیات را دارد.

دوربین اولتراواید

در عکس‌های زیر چنانچه به فُرم تیله‌ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو، کم‌ترین اعوجاج را در حاشیه‌های تصویر نسبت به دو گوشی دیگر دارد.

عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا از فضای داخل
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو از فضای داخل
پیکسل ۷ پرو
عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو از فضای داخل
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا از فضای داخل
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو از فضای داخل
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو از فضای داخل
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

دوربین اولتراواید آیفون ۱۴ پرو مکس، جزئیات بیشتری را نیز نسبت به دوربین دو گوشی دیگر به تصویر کشیده است [به جزئیات بافت سبد حصیری توجه کنید].

نور کم در فضای داخلی

برای پی‌بردن به عملکرد گوشی‌ها در نور کم، از همان فضای داخلی قبلی، این‌بار در تاریکی عکس گرفتیم.

دوربین واید (اصلی)

هنگامی که نور محیطی از یک حدی کمتر باشد، دوربین پیکسل گاهی در فوکوس‌کردن روی سوژه دچار مشکل می‌شود؛ مثلا در عکس‌های زیر، با اینکه رنگ‌های پیکسل ۷ پرو از دو گوشی دیگر واقعی‌تر هستند؛ اما عملکرد ضعیف گوشی در فوکوس، به تار شدن عکس انجامیده است.

عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس پیکسل ۷ پرو در تاریکی
پیکسل ۷ پرو
عکس آیفون ۱۴ پرو در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پیکسل ۷ پرو در تاریکی
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

با زوم‌کردن روی عکس، متوجه می‌شویم که در تاریکی، آیفون ۱۴ پرو مکس بیشترین جزئیات را به از تصویر بیرون کشیده است.

دوربین اولتراواید

در عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اولتراواید، باز هم به‌نظر می‌رسد که رنگ‌های پیکسل ۷ پرو واقعی‌تر هستند.

عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو در تاریکی
پیکسل ۷ پرو
عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس اولتراواید گلکسی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس اولتراواید پیکسل ۷ پرو در تاریکی
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس اولتراواید آیفون ۱۴ پرو در تاریکی
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

در بحث جزئیات، باز هم آیفون دست بالاتر را دارد و توانسته است تا جزئیات بیشتری را از بافت حصیری زیر دوربین بازیابی کند.

بزرگ‌نمایی

در بحث بزرگ‌نمایی سعی کردیم تا هم بزرگ‌نمایی‌های اپتیکال را مقایسه کنیم و هم عملکرد گوشی‌ها در بزرگ‌نمایی دیجیتال را به چالش بکشیم.

عکس با زوم ۳ برابری

عکس‌های زیر با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری توسط دوربین‌های تله‌فوتوی آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا ثبت شده‌اند.

عکس دوربین ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس دوربین ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس دوربین ۳ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس دوربین ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

اگر به نمای ساختمان یا شاخ‌وبرگ درخت‌ها توجه کنید، متوجه برتری آیفون ۱۴ پرو مکس در بحث جزئیات خواهید شد.

عکس با زوم ۵ برابری

عکس‌های زیر با زوم اپتیکال ۵ برابری پیکسل ۷ پرو و زوم دیجیتال ۵ برابری آیفون و گلکسی ثبت شده‌اند.

عکس ۵ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس ۵ برابری پیکسل ۷ پرو
پیکسل ۷ پرو
عکس ۵ برابری آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس ۵ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس ۵ برابری پیکسل ۷ پرو
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس ۵ برابری آیفون ۱۴ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

با بزرگ‌نمایی روی عکس‌ها متوجه خواهید شد که عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا سافت و عکس آیفون ۱۴ پرو مکس پرنویز است؛ درحالی‌که پیکسل ۷ پرو، عکس کم‌وبیش شفاف‌تری را به‌نمایش می‌گذارد.

عکس با زوم ۱۰ برابری

عکس زیر با زوم اپتیکال گلکسی اس ۲۲ اولترا و زوم دیجیتال پیکسل ۷ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس ثبت شده‌اند.

نمونه عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس ۱۰ برابری پیکسل ۷ پرو
پیکسل ۷ پرو
نمونه عکس ۱۰ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس ۱۰ برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس ۱۰ برابری پیکسل ۷ پرو
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس ۱۰ برابری آیفون ۱۴ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

در کمال تعجب، اگر به دکل دقت کنید، متوجه خواهید شد که پیکسل ۷ پرو جزئیات به‌مراتب بیشتری را نسبت به گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌نمایش می‌گذارد. آیفون در این زمینه در جایگاه دوم قرار دارد.

پرتره در نور ایده‌آل

در سناریوی پیش‌رو به سراغ عکاسی پرتره در نور ایده‌آل رفته‌ایم. پیکسل ۷ پرو برخلاف دو گوشی دیگر، قابلیت عکاسی پرتره با دوربین تله‌فوتو را ندارد و پرتره‌های زوم‌شده‌ی آن نیز، با دوربین اصلی ثبت می‌شوند.

پرتره‌ی 1x

در عکس‌های پرتره‌ی زیر که همگی با دوربین‌های اصلی ثبت شده‌اند، رنگ پوست بهزاد مرعشیان به واقعیت نزدیک نیست؛ چهره‌ی بهزاد به‌نوعی بین آیفون و گلکسی قرار دارد.

عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس پرتره یک برابری پیکسل ۷ پرو در نور ایده‌آل
پیکسل ۷ پرو
عکس پرتره یک برابری آیفون ۱۴ پرو در نور ایده‌آل
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس پرتره یک برابری گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پرتره یک برابری پیکسل ۷ پرو
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس پرتره یک برابری آیفون ۱۴ پرو
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

پرچم‌دار سامسونگ عملکرد بهتری در تفکیک سوژه از پس‌زمینه داشته؛ درحالی‌که جزئیات عکس آیفون بیشتر از دو گوشی دیگر است.

پرتره‌ی زوم‌شده

در عکس‌های پرتره‌ی زوم‌شده که در گوشی‌های گلکسی و آیفون با دوربین تله‌فوتو و در گوشی پیکسل با دوربین اصلی ثبت شده‌اند، باز هم آیفون در بحث جزئیات دست بالاتر را دارد؛ اما رنگ پوست کماکان در هیچ‌یک از عکس‌ها نزدیک به واقعیت نیست.

عکس پرتره ۳ برابری گلکسی اس ۲۲
پرتره 3x گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس پرتره ۲ برابری پیکسل ۷ پرو
پرتره 2x پیکسل ۷ پرو
عکس پرتره ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو
پرتره 3x آیفون ۱۴ پرو مکس

پرتره در نور کم

در سناریوی بعدی، به عکاسی پرتره با دوربین اصلی و نور کم پرداخته‌ایم.

عکس پرتره گلکسی اس ۲۲ در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس پرتره پیکسل ۷ پرو در تاریکی
پیکسل ۷ پرو
عکس پرتره آیفون ۱۴ پرو در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس پرتره گلکسی اس ۲۲ اولترا در نور کم
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس پرتره پیکسل ۷ پرو در نور کم
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس پرتره آیفون ۱۴ پرو در نور کم
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

پیکسل ۷ پرو در نور اندک، جزئیات بیشتری را از چهره‌ی بهزاد به تصویر کشیده؛ ضمن اینکه رنگ چهره نیز بین پیکسل و آیفون قرار دارد و به پیکسل نزدیک‌تر است.

سلفی در نور ایده‌آل

عکاسی سلفی به‌ویژه‌ها در فضاهای بیرون، جزو محبوب‌ترین سناریوها نزد عامه‌ی مردم است.

دوربین‌های سلفی پیکسل ۷ پرو، آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌ترتیب ۱۱، ۱۲ و ۴۰ مگاپیکسلی هستند. پرچم‌دار سامسونگ از حسگر بزرگ‌تری بهره می‌برد؛ ضمن اینکه دوربین سلفی گلکسی و آیفون از فوکوس خودکار نیز استفاده می‌کنند.

عکس سلفی گلکسی اس ۲۲
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس سلفی پیکسل ۷ پرو در نور ایده‌آل
پیکسل ۷ پرو
عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس سلفی گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس گلکسی اس ۲۲ اولترا
برش عکس سلفی پیکسل ۷ پرو
برش عکس پیکسل ۷ پرو
برش عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو مکس
برش عکس آیفون ۱۴ پرو مکس

هر سه گوشی جزئیات مطلوبی را از چهره‌ی شبنم ثبت کرده‌اند؛ اما جزئیات آیفون بیشتر از دو گوشی دیگر به‌نظر می‌رسد، از طرفی، رنگ پوست نیز بین آیفون و پیکسل قرار دارد.

سلفی در نور کم

در نور اندک، عکس‌های سلفی هیچ‌یک از گوشی‌ها به‌ویژه آیفون، چنگی به دل نمی‌زنند؛ اما در بین سه عکس زیر، عکس ثبت‌شده با پیکسل ۷ پرو آبروندانه‌تر و خوشایندتر است.

عکس سلفی اس ۲۲ اولترا در تاریکی
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس سلفی پیکسل ۷ پرو در تاریکی
پیکسل ۷ پرو
عکس سلفی آیفون ۱۴ پرو در تاریکی
آیفون ۱۴ پرو مکس

ماکرو

در عکاسی ماکرو، آیفون می‌تواند از فواصل نزدیک‌تری روی سوژه فوکوس کند و عکس‌های پرجزئیات‌تری را نیز ثبت می‌کند. بعد از آیفون، جزئیات عکس پیکسل خوشایند به‌نظر می‌رسد؛ البته باید توجه داشته باشید که پیکسل هنگام فوکوس روی سوژه کمی دچار چالش می‌شود.

عکس ماکرو گلکسی اس ۲۲ اولترا
گلکسی اس ۲۲ اولترا
عکس ماکرو پیکسل ۷ پرو
پیکسل ۷ پرو
عکس ماکرو آیفون ۱۴ پرو
آیفون ۱۴ پرو مکس

در عکس‌هایی که مشاهده کردید، کدام‌یک از سه گوشی بیش از همه نظر شما را به خود جلب کرد؟ به نظر شما واقعا می‌توان با قاطعیت یکی از گوشی‌ها را بهترین گزینه برای عکاسی معرفی کرد؟ لطفا دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات