اپل با فناوری اختصاصی، روشنایی و زاویه دید نمایشگر آیفون را به‌شدت بهبود می‌دهد

یک‌شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو زیر نور آفتاب
اپل احتمالاً پس از اپل واچ اولترا نسل دوم، نمایشگر میکرو LED را وارد آیفون و آیپد و مک می‌کند. این نمایشگر روشنایی و زاویه‌ی دید بهتری دارد.
تبلیغات

مارک گارمن، افشاگر خوش‌سابقه‌ی بلومبرگ، می‌گوید اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور نمایشگرهای سفارشی میکرو LED را در آیفون و آیپد و مک استفاده می‌کند. این شرکت در ابتدا سراغ استفاده از نمایشگر میکرو LED در مدل جدید اپل واچ اولترا خواهد رفت که اواخر سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

اپل حدوداً ۶ سال روی فناوری میکرو LED کار کرده و این نخستین‌باری است که اپل قصد دارد به‌طوراختصاصی نمایشگر بسازد. باارزش‌ترین برند دنیا با مهاجرت به پردازنده‌ی اختصاصی اتفاقات هیجان‌انگیزی در دنیای لپ تاپ رقم زد و اکنون قصد دارد تعداد قطعات اختصاصی محصولاتش را افزایش دهد.

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند پروژه‌ی تولید نمایشگر میکرو LED در سال ۲۰۱۷ با کدنام T159 شروع شده است. این نوع نمایشگر در‌زمینه‌ی روشنایی و بازتولید رنگ‌ها و زاویه‌ی دید بهبود محسوسی تجربه می‌کند. مارک گارمن می‌گوید میکرو LED به‌گونه‌ای است که حس می‌کنید تصاویر روی شیشه‌ی نمایشگر نقاشی شده‌اند. در‌حال‌حاضر، اپل نمایشگر دستگاه‌هایش را از شرکت‌هایی مثل ال جی و سامسونگ می‌خرد.

گارمن می‌گوید برنامه‌ی بلندمدت اپل استفاده از نمایشگر میکرو LED در تمامی محصولات اصلی است. بدین‌ترتیب پس از اپل واچ اولترا، شاهد رونمایی آیفون با نمایشگر میکرو LED خواهیم بود. پس از آیفون، آیپد و مک نیز به این صفحه‌نمایش مجهز می‌شوند. احتمالاً یک دهه تا رونمایی اولین مک مجهز به نمایشگر میکرو LED فاصله داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات