ردمی 12C رونمایی شد؛ گوشی ۱۰۰ دلاری با نمایشگر ۶٫۷۱ اینچ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ردمی 12C مدل بنفش از نمای پشت
ردمی 12C آخرین گوشی سال ۲۰۲۲ شیائومی است که قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد و حسگر اثر انگشتش روی جزیره‌ی دوربین پنل پشتی تعبیه شده است.
تبلیغات

شیائومی در آخرین روز از سال ۲۰۲۲ گوشی پایین‌رده‌ی جدیدی از طریق برند ردمی رونمایی کرده است که با نام Xiaomi Redmi 12C شناخته می‌شوند و مبتنی‌بر همان فرمول جواب‌پس‌داده‌ی گوشی‌های اقتصادی است. گوشی‌های اقتصادی شیائومی سخت‌افزار خوبی در ازای قیمت منطقی ارائه می‌دهند و این گفته برای ردمی ۱۲ سی نیز صدق می‌کند.

به نوشته‌ی گیزموچاینا، گوشی ردمی 12C تا حد زیادی مشابه گوشی‌های سری ردمی A1 است که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شدند. این دستگاه اقتصادی در پنل پشتی جزیره‌ای مستطیلی برای دوربین دارد که میزبان دو لنز مجزا و فلاش LED است. نکته‌ی جالب این است که در جزیره‌ی دوربین، حسگر اثر انگشت نیز دیده می‌شود.

ردمی 12C در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارد. ردمی جزئیات دوربین ثانویه را اعلام نکرده است. احتمالاّ این دوربین برای عمق‌سنجی صحنه‌ها کاربرد پیدا می‌کند. ردمی 12C در بالای نمایشگرش میزبان دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی است.

در بخش جلویی ردمی 12C شاهد نمایشگری با بریدگی قطره‌ای هستیم. این نمایشگر بزرگ ۶٫۷۱ اینچ از نوع LCD است، وضوح HD دارد و به روشنایی ۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. شیائومی می‌گوید نمایشگر گوشی جدید ردمی دارای نسبت تصویر ۲۰٫۶:۹ است.

ردمی 12C از پردازنده‌ی Helio G85 مدیاتک و چهار یا ۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی فلش eMMC 5.1 استفاده می‌کند. وزن ردمی 12C به ۱۹۲ گرم و ضخامتش به حدودا ۸٫۷۷ میلی‌متر می‌رسد.

ردمی 12C به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۰ وات مجهز است. این گوشی از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و بلوتوث ۵٫۱ مجهز است. ردمی 12C با رابط کاربری MIUI 13 در دسترس قرار می‌گیرد.

کانفیگ پایه‌ی ردمی 12C با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برچسب قیمت ۶۹۹ یوان (۱۰۱ دلار) را یدک می‌کشد. قوی‌ترین کانفیگ گوشی با قیمت ۱۳۰ دلار عرضه می‌شود. در حال حاضر ردمی 12C منحصربه‌ بازار چین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات