داینامیک آیلند، سامسونگ را در تولید پنل‌های آیفون ۱۴ پرو به دردسر انداخت

پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو از نمای نزدیک
سامسونگ به درخواست اپل برای تولید پنل‌های مدل‌های پرو آیفون ۱۴ و داینامیک آیلند این گوشی‌ها، مجبور شده است از فناوری InkJet جدید استفاده کند.
تبلیغات

اپل با معرفی داینامیک آیلند در نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ و تبدیل بریدگی بالای نمایشگر این محصولات به قابلیتی کاربردی، تحسین بسیاری از طرفدارانش را به‌خود جلب کرد. علاوه‌بر جنبه‌های زیبایی‌شناختی داینامیک آیلند آیفون‌ ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس، این بریدگی درمقایسه نسل‌های قبلی آیفون که محلی برای قرارگیری اجزای فیس‌ آی‌دی بود، اکنون کوچک‌تر شده است و کاربر هنگام کار با دستگاه کم‌تر متوجه آن می‌شود.

داینامیک آیلند به‌عنوان رابط‌کاربری و راهکار نرم‌افزاری معرفی شد و این درحالی است که سخت‌افزار آن را سامسونگ تولید می‌کند. غول فناوری کره‌ی جنوبی درواقع موفق شد نسخه‌ای از جدیدترین نسل پنل OLED خود را با روشنایی و کیفیت فوق‌العاده بالا، طبق سفارش اپل تولید کند.

به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، اصرار شدید اپل به سامسونگ، شرکت کره‌ای را وادار کرد روش Inkjet خود را ارتقا دهد تا لبه‌های بریدگی بالای نمایشگر مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ کاملاً بسته باشد و درنتیجه با جلوگیری از نفوذ اکسیژن یا رطوبت، طول عمر آن را به‌میزان درخورتوجهی افزایش دهد.

اپل به‌جای استفاده از روش رسوب چاپ جوهرافشان OLED در فرایند لمینیت، که از آن در تولید صفحه‌نمایش سری آیفون ۱۳ و مدل‌های غیر پرو سری آيفون ۱۴ بهره گرفته است، از سامسونگ درخواست کرد برای افزایش دوام پنل‌های نسخه‌های پرو خانواده‌ی آیفون ۱۴، فرآیند مذکور را برای لایه‌ی لمسی نمایشگر این گوشی‌ها نیز اعمال کند.

سامسونگ در پاسخ به درخواست اپل اعلام کرده بود فقط می‌تواند به برش و آب‌بندی لیزری بسنده کند، اما غول فناوری مستقر در کوپرتینو اعلام کرد قصد دارد از InkJet برای پلمپ‌کردن لبه‌های جزیره‌ی پویا و ایجاد سدی برای جداکردن آن از پنل OLED استفاده کند و به‌طور هم‌زمان ارتفاع آن را کاهش دهد.

سامسونگ کل فرآیند آب‌بندی گلکسی S21 اولترا را با روش InkJet انجام داد و اپل از شرکت کره‌ای خواست کاری را انجام دهد که پس‌از معرفی S21 اولترا، آن را انجام نداده بود. ازطرفی باید توجه داشته باشیم که گوشی رده‌بالای ۲۰۲۱ سامسونگ فقط یک بریدگی کوچک برای قراردادن دوربین سلفی داشت، درحالی‌که بریدگی داینامیک آیلند نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ ابعاد به‌مراتب بزرگ‌تری دارد.

به‌دلیل مشکلاتی که ال‌جی در تأمین سطح کیفی الزامات اپل برای تولید نمایشگرهای آیفون داشت، سامسونگ به‌عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس انتخاب شد. اکنون گفته می‌شود غول فناوری کره‌ی جنوبی از روش جدید InkJet پنل‌های OLED، برای تلفیق صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو و جداسازی بهتر بریدگی داینامیک آیلند از سایر بخش‌های نمایشگر این دستگاه استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات