دوربین پیکسل ۸ احتمالاً از فناوری پیشرفته HDR پشتیبانی خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای نزدیک دوربین گوشی پیکسل ۷ پرو گوگل
اولین جزئیات فاش‌شده از سری پیکسل ۸ گوگل نشان می‌دهد دوربین این گوشی‌ها از فناوری پیشرفته‌ی HDR و حسگر ارتقایافته بهره خواهد برد.
تبلیغات

گوگل از مدت‌های قبل گوشی‌های سری پیکسل را با پشتیبانی از فناوری HDR Plus عرضه می‌کند. این ویژگی حتی در سری نکسوس این شرکت نیز وجود داشت و اکنون در جدیدترین نسل پیکسل بهبودهای فراوانی روی آن اعمال شده است که ازجمله می‌توان به کاهش جلوه‌ی تاری هنگام ثبت عکس‌های معمولی اشاره کرد.

توسعه‌دهنده‌ای به‌نام کوبا وویچیچوفسکی اخیراً اطلاعاتی درمورد پیکسل‌های ۲۰۲۳ گوگل به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد این گوشی‌ها از فناوری پیشرفته و خیره‌کننده‌ی HDR بهره خواهند برد. این توسعه‌دهنده با بررسی کدهای برنامه‌ی Camera Go گوگل، ارجاعاتی به ویژگی مذکور در نسل بعدی پرچم‌داران گوگل دست یافته است.

به گزارش AndroidAuthority، دوربین‌های اصلی سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ که از حسگر Isocell GN1 سامسونگ بهره می‌برند، پشتیبانی خیره‌کننده‌ای از HDR ارائه نمی‌دهند، اما حسگر Isocell GN2 چنین قابلیتی را دردسترس کاربران قرار خواهد داد و این موضوع نشان می‌دهد دوربین اصلی پیکسل ۸ احتمالاً ارتقاء مهمی دریافت خواهد کرد.

فناوری HDR Plus گوگل

گوگل با معرفی پیکسل ۵ و نسخه‌ی 5G پیکسل 4a به استفاده از HDR Plus روی آورد. این تکنیک پنج نوردهی کوتاه را قبل‌از فشرده‌شدن شاتر و یک نوردهی طولانی را با ضربه‌زدن روی شاتر ثبت می‌کند.

فناوری HDR موردانتظار در دوربین سری پیکسل ۸ گوگل، برداشت مدرن‌تر سامسونگ از عکاسی HDR است. این تکنولوژی نوردهی مجزا (کوتاه، متوسط و طولانی) را به‌طور متوالی ثبت و سپس برای ایجاد عکس نهایی، آن‌ها را ترکیب می‌کند. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد نوردهی متوسط در راهکار HDR Plus کنونی گوگل وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات